מערכת COL | יום כ"ח טבת ה׳תש״ע 14.01.2010

ירד לדפוס: רבים השיב ליהדות וחסידות

בימים אלו, ירד לדפוס ספר חדש: רבים השיב ליהדות וחסידות, ובו מסכת חייו של המשפיע הרב ר' מאיר בליז'ינסקי ע"ה, אשר רבים נסחפו בזכותו אל חסידות חב"ד ● הסופר ר' שניאור זלמן ברגר כתב את הספר שמכיל 272 עמודים ובו חומר רב הרואה אור לראשונה. הספר הייחודי, יוצא לאור על ידי הרב יוסף והרב שמואל בניו של הרב מאיר בליז'ינסקי לסיפור המלא
ירד לדפוס: רבים השיב ליהדות וחסידות
בימים אלו, ירד לדפוס ספר חדש: רבים השיב ליהדות וחסידות, ובו מסכת חייו של המשפיע הרב ר' מאיר בליז'ינסקי ע"ה, אשר רבים נסחפו בזכותו אל חסידות חב"ד.

הסופר ר' שניאור זלמן ברגר כתב את הספר שמכיל 272 עמודים ובו חומר רב הרואה אור לראשונה. הספר הייחודי, יוצא לאור על ידי הרב יוסף והרב שמואל בניו של הרב מאיר בליז'ינסקי.

הספר "רבים השיב ליהדות וחסידות" הינו סיפור חייו של הרב ר' מאיר בליז'ינסקי, ובו ארוגה מסכת חיים של חסיד רב–פעלים, אשר כשמו כן הוא - האיר את נשמת תלמידיו באור החסידות. בספר מצויים סיפורים מרתקים, תמונות, מסמכים, כתבי יד, ואגרות קודש בפרסום ראשון. מהתוכן המרתק המובא בספר בסגנון סיפורי מרתק, יוכל הקורא ללמוד על חייו של ר' מאיר בליז'ינסקי, כמו גם על חב"ד בוורשה וברמת גן, הקמת רשת אוהלי יוסף יצחק, ואת סיפורם של עשרות אישים שהתקרבו לחסידות חב"ד, בזכות הרב בליז'ינסקי.

עיצוב הספר, בוצע ביד אמן על ידי הרה"ח אברהם רייניץ, והספר מודפס ומופץ על ידי חיש הפצת המעיינות- 039600770. ובימים הקרובים, יהיה ניתן להשיגו בחנויות החב"דיות בארץ ובעולם.

לפרטים נוספים, ניתן לפנות לעורך הספר: [email protected]

תוכן הספר, מתואר היטב במבוא, להלן קטעים ממנו:

הרב בליז'ינסקי — בן לחסידי פוריסוב, אשר בגיל צעיר עשה דרך רצופת מכשולים כדי להתקרב לחב"ד, והיה מהתלמידים המייסדים של ישיבת תומכי תמימים בוורשה, אשר היתה אבן–יסוד לישיבות חב"ד בפולין ובליטא. לאחר שעלה לארץ הקודש, החל להאיר את אור החסידות בקרב קהלים מגוונים, בשיעורים רבי משתתפים, ורבים אחרים שנהרו לביתו, והוא קירבם לאור החסידות. בין דפי הספר שזורים עדויות וסיפורים של תלמידיו הרבים, כל אחד מזווית ראייתו. וכל אחד בשפתו ובסגנונו, חושף פן נוסף באישיותו המשפיעה והמאירה.

למעלה מיובל שנים, עסק בקירוב ליהדות ולחסידות, על ידי לימוד משותף עם מקורביו הרבים, והדרך הייחודית שלו נחלה הצלחה מופלגה. מדובר בתופעה נדירה ממש, שכן מחד הוא קשר קשרים עמוקים עם סופרים דגולים ואנשי רוח, שניאותו ללמוד עמו חסידות, ומאידך יכל היה ללמד פרקי תניא נער בן 14 או קבוצת תלמידות מ'בית יעקב', ולכל אחד התאים את רמתו ושפתו, משלים ודוגמאות, בכדי להאיר בפניו את דרך החסידות.

תלמידיו מספרים כי הלימוד אצלו לא היה לשם ידע, אלא כדי להפוך את הלב והמוח, כך שיזרמו עם האמונה בבורא עולם ועם ההשגחה הפרטית, וכתוצאה מכך הרגישו רבים, כי הם חייבים לקיים את מה שציוה הבורא. רבים נסחפו אחריו, וזאת בגלל סגנונו הייחודי שסחף אליו רבים. הסברים קולחים ובהירים, החודרים ברכות לאוזני השומע, נתנו לכל אחד הרגשה כי הוא זקוק לקיים מצוות.

הצלחתו האדירה בקירוב רבים להיכל החסידות, מאופיינת בקווים מופלאים; הרב בליז'ינסקי אהב באמת את תלמידיו, ודאג לרבים מהם עוד שנים רבות, לאחר שהפסיקו ללמוד עמו. הוא שילב מאור פנים, חום ורוך, עם ידע כביר, סגנון ייחודי, התמדה במסירת השיעורים, וסיוע למקורבים להסתדר עם בני משפחתם שהרימו גבה באשר לדרך החדשה, וגם עזר רבות לתלמידיו לבנות בית בישראל, בצורה הטובה ביותר.

לפני כחצי יובל שנים, ביוזמת נכדו הרב שמואל הבר, העלה הרב בליז'ינסקי זכרונות רבים מתולדותיו ופעלו בכל התחומים, בפני הסופר החסידי הנודע הרב נפתלי צבי גוטליב. קטעים מזכרונות אלו פורסמו בזמנו בעיתון 'כפר חב"ד', ובמהלך הכנת ספר זה, נמסרו לידי תמלילי הקלטות של ר' מאיר, בתוספת תמונות, מסמכים וקטעי עיתונות שלוקטו אז על ידי הרב הבר והרב גוטליב.

בנוסף לזכרונות, כוחות ומאמצים רבים השקעתי בראיונות אישיים בשיחות פנים אל פנים ובטלפונים ממושכים, עם תלמידיו הרבים, ובד בבד, לוקטו חומרים חשובים, מספרים, בטאונים, ספריות וארכיונים, ומתוך כל אלו, נוצרה תמונה מרהיבה ונוצצת באור יקרות — אורו של ר' מאיר שסחף רבים אחריו אל היכלי חסידות חב"ד.

כנספחים לספר צורפו אגרות אדמו"ר הריי"צ והרבי אל הרב בליז'ינסקי. באגרות אלו, קיבל הוראות בנוגע לפועלו הרב בקירוב ליהדות וחסידות, הוראות בענייני עבודת ה', רשת אוהלי יוסף יצחק, עסקנות ציבורית. נספח נוסף יוחד למאמרו, המסביר מדוע חסיד חייב להקביל את פני רבו בימי החגים. אמרותיו, פתגמיו, וסיפורי חסידים שהיו שגורים בפיו קובצו לנספח השלישי, וחיבורו החשוב 'האדם והבריאה' צורף כנספח רביעי.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.