מערכת COL | יום כ"ז טבת ה׳תש״ע 13.01.2010

השלוחים ניסחו את המתווה המאחד למבצע "משיח" ● דיווח וגלריה

מושב הנעילה של כינוס שלוחי חב"ד בישראל במלון "ניר עציון" עסק ב"הכנת עצמו וסביבתו לקבלת פני משיח צדקנו". המושב הצליח לשלב את המאחד והמשותף בכל הקשור להפצת בשורת הגאולה, ובמהלכו ניסחו השלוחים את המתווה המאחד למבצע "משיח" ● בין ההחלטות שהתקבלו: סדרת שיעורים חדשה "בסוד הגאולה", אירגון ימי עיון לשלוחים במהלך השנה, פינת בשורת הגאולה בכל בית חב"ד, קמפיין "שבת אחת עולם אחד", והקמת אתר אינטרנט על משיח בעברית ●   מגיש: דיווח מלא וגלריית תמונות  לסיפור המלא  ● כינוס השלוחים ב-COL: כל העדכונים והדיווחים
השלוחים ניסחו את המתווה המאחד למבצע
השלוחים הרב שניאור חביב והרב נחום גולדשמיד על רקע אתר האינטרנט החדש ● צילום: ברלה שיינר, COL

שרון גושן, ניר עציון

מושב הנעילה של כינוס שלוחי חב"ד בישראל במלון "ניר עציון" שלמרגלות הר הכרמל המאורגן על-ידי צעירי-אגודת-חב"ד, עסק ב"הכנת עצמו וסביבתו לקבלת פני משיח צדקנו". המושב הצליח לשלב את המאחד והמשותף בכל הקשור להפצת בשורת הגאולה, ובמהלכו ניסחו השלוחים את המתווה המאחד למבצע "משיח".

"השליחות העיקרית שהטיל עלינו הרבי היתה כידוע הפצת בשורת הגאולה", הסביר הרב נפתלי ליפסקר העומד בראש הכינוס. "השנה, חברו יחד שלוחים בעלי דעות שונות בכדי לגבש מתווה אחיד ולמצוא את המאחד והמשותף, כשבראש הנואמים עמדו הרב חביב והרב גולשמיד המצייגים עמדות שונות". 

המושב שנעל את הכינוס כולו נערך בהשתתפות קהל רב של שלוחים והוא הונחה על ידי הרב שניאור חביב מנהל בית חב"ד ברמת אביב ג'. הרב חביב המשיל את העיסוק כיום בנושא משיח וגאולה במסירות נפש של החסידים בזמן אדמו"ר הזקן נ"ע.

לאחר הקרנת סרט וידאו מהרבי, נשא את המשא המרכזי בנושא "משיח - שלוחו כמותו" הרב נחום גולדשמיד מבית חב"ד נתניה-צפון. הרב גולדשמיד פתח את נאומו בהצגת כינוס השלוחים בעוד 20 שנה, בשנת תר"צ, ובכך שאם ח"ו משיח לא יבוא עד אז, ולא נהיה חדורים בהפצת בשורת הגאולה נדון באותם דברים גם בעוד 20 שנה. הוא דיבר על כך שכל שליח חייב להיות חדור בכל כוחו בנושא משיח וגאולה ורק כך יוכל להכין את כל הסביבה לקבלת משיח. הוא סיפר מספר סיפורים שהמחישו את הדברים, וציטט משיחות וממאמרי הרבי.

בפני השלוחים הוקרן הסרט "מזווית אחרת" - משיח לכל העם, והרב מנחם מענדל אלישביץ מבית חב"ד כרמיאל הציג בפני השלוחים אתר אינטרנט חדש על משיח שיהיה זמין לכל בתי חב"ד בארץ. 


סדרת שיעורים חדשה בנושא משיח

השליח בבאר שבע הרב שניאור זלמן גורליק הציג סדרת שיעורים חדשה, של שישה שיעורים בסדרת "בסוד הגאולה" שנכתבה על ידי השליח הרב חיים הבר. הרב ניצן שמחון בית חב"ד גילה-ירושלים, והרב יעקב שמלי תלפיות מזרח-ירושלים, הציגו כיצד לשלב משיח בפעילות בגני הילדים.

הרב יהודה דונין בית חב"ד אחוזה-כרמל חיפה הציג יוזמה חדשה של פינת בשורת הגאולה בכל בית חב"ד, והרב לוי יצחק קורץ בית חב"ד פסגת זאב צפון, קרא כיצד לנצל את החוברות של צעירי-חב"ד "לחיות עם משיח" כדי להחדיר את בשורת הגאולה בציבור.

השליח הרב משה גרוזמן מראשון לציון סיפר על ימי עיון חצי שנתיים בנושא גאולה ומשיח עבור השלוחים שיעסקו בלימוד נגלה וחסידות ויסתיימו בהתוועדות חסידית. הרב מנחם מענדל קרמר מ"המרכז לעזרי שליחות" שעל ידי צעירי-חב"ד הציג את העלון החדש: "נקודה בזמן" היוצא לאור מידי שבוע בפורמט כרטיס ביקור שבועי ובו פניני גאולה ורעיונות קצרים לפרשת השבוע.

רכז הוועידה, הרב מוטי גורליק משלוחי חב"ד בפתח תקווה דיבר על הקמפיין ל"שבת אחת - עולם אחת" שתחול בט"ו בשבט, והציג את הגירסה הישראלית לקמפיין העולמי שמטרתה לעודד הציבור בישראל להוסיף במעשים טובים בשבת ט"ו בשבט. הרב אברהם כהן מנהל בית חב"ד בשכונה י"א בבאר שבע קרא לשלוחים לקחת חלק בפרוייקט החשוב של "מרכז המשניות העולמי".

בתום המושב הציג השחקן שלומי לנידאו דיסק חדש לילדים על בית המקדש בו הוא משחק ושיצא לאור לאחרונה, ונערכה הגרלה על כרטיס טיסה לרבי בו זכה השליח בפרדסיה הרב מאיר מור יוסף.

כאמור, מדיוני הכינוס יצאה בשורה של "מעשה בפועל": סדרת שיעורים חדשה "בסוד הגאולה", אירגון ימי עיון לשלוחים במהלך השנה, פינת בשורת הגאולה בכל בית חב"ד, קמפיין "שבת אחת עולם אחד", והקמת אתר אינטרנט על משיח בעברית.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.