מערכת COL | יום כ"ז טבת ה׳תש״ע 13.01.2010

תם ולא נשלם: מסע בר-מצווה לנערים מאירופה ● גלריית סיכום

מסע בר-המצווה לנערים מאירופה - בישראל, תם. COL, שליווה את המסע בגלריות ודיווחים, מגיש כעת גלריית סיכום מרהיבה, בת 60 תמונות ● התפילות, הטיולים, הלימודים, האטרקציות ● בואו למסע מרהיב לגלריית תמונות
תם ולא נשלם: מסע בר-מצווה לנערים מאירופה ● גלריית סיכום
(צילומים: מאיר אלפסי)
בשעות הבוקר המוקדמות של יום שני המריאו אחרוני הילדים שהשתתפו ב"מסע בר מצווה לארץ הקודש" בחזרה אל ביתם כשחיוך של תודה על פניהם, מלאי חוויות באמתחתם, והם מבטיחים להיות 'יהודים טובים' ולהשפיע גם על בני משפחתם.

מיד לאחר חגיגת הבר מצווה שהתקיימה בסמוך לכותל המערבי ולביקור שערכו הילדים בביתו של מר גומא אגאייר, התפללו הילדים מנחה בכותל המערבי ומשם פנו לסיור בשכונות היהודיות של ירושלים.

משם נסעו הילדים לכיוון ערד על מנת ללון ולנוח קמעה מהיום המרגש והעמוס שעבר עליהם. עם שחר של יום שישי יצאו הילדים למצדה שם עלו עם הזריחה למרומי ההר ולמדו פרק בעברו של העם היהודי, ואחר כך ירדו לים המלח להתרחץ במימיו הסגוליים.

שמעו קריאת התורה בבית הכנסת המרכזי וביקרו בישיבת בית הר"מ על מנת לראות מהם בחורי ישיבה.

במוצאי שבת יצאו הילדים לביקור חוויתי במיוחד בתחנת מד"א בראשון לציון בה קיבלו הסבר על הפעילות של מד"א, והתנסו אף הם בהנשמה ובשימוש בציוד שעל האמבולנס.

ביום ראשון בבוקר יצאו הילדים לראות את כל ארץ ישראל במקום אחד – הם ביקרו במיני ישראל ונהנו מאוד לפגוש את הכותל המערבי ואת העיר העתיקה בהם היו כמה ימים קודם לכן.

משם המשיכו הילדים ללטרון, שם קיבלו הסבר על תפקידם של חיילי ישראל וטיפסו בגבורה על הטנקים וערכו תצפיות על הרי יהודה.

לסיום, ערכו הילדים ביקור בכפר חב"ד, הכפר של הרבי, אותו פתחו בביתו של הרבי בית 770, צפו במראות קודש מהרבי, התפללו בחדר של הרבי וערכו סיור בבנין.

משם פנו למאפית המצות בכפר חב"ד לחזות במו עיניהם, בפעם הראשונה בחייהם, בתהליך אפיית המצות, ואף זכו לטעום את טעמם.

בפה מלא התרגשות הודו הילדים למארגן המסע הרב לוי קנלסקי, יו"ר ארגון הרווחה האירופאי 'אלף', ולרב יוסי אייבס, יו"ר קרן תג,  ואמרו שהם לא תיארו לעצמם עד כמה ישפיע עליהם המסע, הן בחיי היום יום ובעיקר בנוגע ליהדותם, והם מבטיחים להיות יהודים טובים, להתפלל ולהניח תפילין, ואף להשפיע על בני המשפחות גם כן להיות גאים ביהדותם ולשמור עליה ללא פשרות.

***

הארגון מבקש להודות לרבנים החשובים שליוו את הילדים בימי המסע המיוחד ותרמו רבות להצלחתו: הרב שמואל קוט מאסטוניה, הרב יוסף יצחק פבזנר והרב מיכאל סיטבון מצרפת, הרב מנחם מענדל גורביץ' והרב יהודה לייב צייטלין מגרמניה, הרב משה אסמן, הרב צבי קפלן והרב אלכסנדר לוקצקי מאוקראינה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.