מערכת COL | יום כ"ז טבת ה׳תש״ע 13.01.2010

הצבא לחב"דניק: רוצה להתגייס? תגלח את הזקן

קידוש השם: צעיר חב"דניק שרצה להתגייס לצבא האמריקני, קיבל תשובה ברורה: רוצה להתגייס? תגלח את זקנך ● "אני שומר על הזקן כפי שמקובל בחב"ד", אומר שטרן ● הפנטגון פתח בחקירה לבירור נסיבות המכתב לסיפור המלא עוד בנושא:● הישג חב"די: רב שני עם זקן מלא בצבא ארה"בהרב החב"די ניצח את "איסור הזקן" והתגייס לצבא ארה"ב
הצבא לחב
רב חב"דניק בצבא ארה"ב (צילום ארכיון: אלי קאהן, COL)

הסיפור הזה הוא סיפור של קידוש השם, גאווה יהודית ועמידה על העקרונות.

הרב מנחם שטרן, צעיר חב"דניק בן 28 מניו-יורק רצה להתגייס לצבא האמריקני, כשמטרתו המוצהרת היא "לעזור לאנשים ולקדש שם שמים", אבל הצבא האמריקני מתנה את גיוסו בדבר אחד. בגילוח הזקן.

כמקובל, שטרן עבר את כל תהליך החיול, כולל ראיונות אופי ובדיקות רפואיות פיזיות ונפשיות, מספר לאתר האינטרנט the jewish week כי לאחר שעבר את כל התהליך, קיבל ביולי האחרון מכתב לביתו, המאשר את קבלתו לשורות הצבא.

לפי המכתב, כל שנשאר לשטרן הצעיר, היה לאשר את הסכמתו הסופית לגיוס, ולהתייצב בנקודת הגיוס שנקבעה עבורו.

אלא שמשהו השתבש בדרך. מספר ימים לאחר קבלת המכתב, צלצל הטלפון, כשעל הקו נציגי הצבא שהודיעו לשטרן, כי קבלתו מושעית בשל העובדה שלסנטרו זקן חבד"י עבות.

בפני הצעיר החב"דניק הועמדה האפשרות לוותר על החלום, או לגלח את הזקן. "הזקן בשבילי הוא עניין דתי" ניסה שטרן להסביר לנציגי הצבא, אך אלו אטמו אוזניים ועמדו על שלהם בדרישה לגילוח הזקן כתנאי לגיוס.

"אני לא נוגע בזקן, לא מסדר אותו, למרות שישנם הרב דרכם שניתן לעשות זאת והן כשרות, אני שומר על הזקן בדרך המקובלת בחב"ד, כסימן לכך שאני שומר את התורה בגרסתה האותנטית ביותר" אומר שטרן ומנמק בכך את סירובו לבקשת הצבא.

שטרן הטוען לאפליה על רקע דתי, לא ויתר על החלום לקדש שם שמים בצבא ארה"ב, ופנה לסנטור הניו יורקי צ'רלס שומר, ששלח מכתב חריף בנושא לפנטגון. הפנטגון מצידו מיהר לפתוח בחקירה בנושא, כשהוא מבטיח לשטרן במכתב מהיר כי הוא יעודכן בכל התפתחות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.