מערכת COL | יום כ"ד טבת ה׳תש״ע 10.01.2010

כפר-חב"ד: מאות הצדיעו לאירגון "שפרה ופועה"

אמש, התאספו מאות נשים לערב הוקרה והתרמה לטובת אירגון "שפרה ופועה" בכפר-חב"ד ● הכנס שנערך בליל יום ההילולא של אדמו"ר הזקן נפתח בהקרנת סרט וידאו בו מספר הרבי מספר על אדמו"ר הזקן שעצר את תפילתו ביום הקדוש יום הכיפורים, למען סיוע ליולדת כאשר אסף גזרי עצים ובישל דיסה עבורה  ● במהלך הערב, נערכה ההתרמה השנתית לארגון "שפרה ופועה", ונשים רבות הרימו תרומה להמשך ושגשוג הפעילות  לסיפור המלא● לצפייה בתמונות ובקטעי וידאו באתר NCL (לנשים בלבד) לחצו כאן
כפר-חב
השעה קרוב לחצות הלילה וקהל הנשים מסרב לעזוב את האולם. הערב השנתי של שפרה ופועה סוחף אליו כמדי שנה מאות רבות של נשים המגיעות לומר ל"שפרה ופועה" רק מילה אחת: תודה!

את פני הבאות קידם מראה ייחודי באולם וסביבתו: אריזות מתנה ססגוניות בשלל צבעים וגדלים, קישטו את הקירות, המנורות והשולחנות, שהוכנו ע"י אורלי אוחיון דנה אדרעי ושפרה אהרונוב, ששקדו שבועות על הרעיון וההכנות המדוקדקות לעיצוב האולם באופן הכי מושלם, ועיצבו את האולם מבוקרו של יום שישי עד כמעט לכניסת השבת.

את הערב פתחה בשיר מרגש הגב' רחלי אליהו בליווי ריקוד,"על אור עיניי שמור אלוקים על ילדיי אשר פורחים". השיר הסתיים בתפילה לה' שיזכה כל אמא לגדל את ילדיה ולרוות מהם רב נחת יהודי.

לאחר מכן הזמינו המנחות הגב' דובה רסקין ובתה דרייזי את הרבנית סימה אשכנזי תחי' לקרוא את הפרק של הרבי.

הכנס חל בתאריך וביום מסוגל. בוידאו מיוחד מספר הרבי על אדמו"ר הזקן שעוצר את תפילתו ביום הקדוש יום הכיפורים והולך לסייע ליולדת. האדמוה"ז אסף גזרי עצים ובישל עבור היולדת דיסה.

אל הבמה הוזמנה הגב' שרה זילברשטרום מ"נשי חב"ד", שהעניקה לשפרה ופועה מתנה בשם הארגון, סכום כסף לפעילות השוטפת. אחריה, עלתה הגב' גיטה בורגן – מזכירת המועצה האזורית עמק לוד ויועצת ראש המועצה לקידום מעמד האישה – וברכה את המתנדבות והאורחות בשם המועצה.

שתי ילדות נתקלות בבעיה קשה כשהן הולכות לחפש מתנת יום הולדת לאמא שלהן. לאחר מסע ארוך ומייגע הן מבינות שהמתנה הגדולה ביותר – זה הן בעצמן. אחת אורזת את אחותה ובצרוף מכתב לאמא הן מניחות את המתנה מחוץ לדלת. כן, אמא היא מתנה לילדיה והילדים הם מתנה לאמא. ספורים מיוחדים של מתנות שמיים ואמהות מיוחדות הוקרנו בשילוב שירתן של בנות ה"אולפן של יפוש", את כל הסרטים שהוקרנו בערב זה צילמה וערכה חייקי גורליק. השירים הולחנו ע"י יפוש ברכהן ונכתבו במיוחד לערב זה הוקלטו באולפן החדש שלה. במהלך הערב ניתן היה לרכוש דיסק שמיעה עם כל השירים שהושמעו בערב (ניתן להשיג גם בטלפון 052-6177881.)

הגב' סימה מיידנצ'יק – אם לשלישיה שתפה את הנשים בחוויה המיוחדת של ההתמודדות ובכוחות המיוחדים שיש דווקא לאשה, ללדת ולבנות בית והכל מתוך חשיבה חיובית שיוצרת מציאות חיובית.

הקב"ה ניגש אל נשים רבות ומבקש מהן להביא לעולם עוד נשמה ולכל אחת תרוצים רבים מדוע דווקא היא לא יכולה, עד שקמה אישה חב"דית אחת ואמרה שלמרות העיסוקים הרבים שיש לה היא מבקשת לקבל אליה את המתנה כי היא יודעת שזה מה שהרבי רוצה. כי כל עוד שלא יכלו הנשמות אזי משיח מתעכב מלהתגלות. בסיום ההקראה עלו לבמה 50 בנות יחד עם יפוש ברכהן לשיר את שיר הנשמה – נשמה שמכריעה עולם לגאולה.

מופע זה היוה את הפתיח להתרמה השנתית לארגון "שפרה ופועה" כפר חב"ד. ההתרמה נפתחה בסרט תדמית על פעילות הארגון ולאחריו עלו לבמה המנחה הר' דב הלפרין מאלעד בליווי נגינתו של ר' שבתי מיכאלשוילי מכפר חב"ד ובאווירה מרוממת של התוועדות חסידית ניהלו את ההתרמה. לצד אמירת לחיים וברכות מיוחדות, נשזרו באומנות ספורי חסידים ומילתא דבדיחותא. נשים רבות הרימו תרומה להמשך ושגשוג הפעילות. מתנות מיוחדות חיכו לתורמות לפי מסלולי תרומה מיוחדים, וזכיות רבות שנתרמו מבעלי עסקים הוגרלו בין התורמות 100 ₪ ומעלה.

מקהלת הבנות שבה ועלתה לבמה עם שיר מיוחד שנכתב והולחן לערב זה. זוהי שירתה של בת אל אימה, איך זה שתמיד אצלה הכל בסדר? והאם משיבה, שזהו בכח התפילה אשר פותחת לה את הדרך.

הארוע הסתיים במופע סטנדאפ של השחקנית יהודית אריה. לקינוח דבריה שתפה יהודית את הקהל בספורה האישי. יהודית גדלה כבת להורים חרשים אלמים אשר נהלו את חייהם מתוך שמחה ומתוך אמונה גדולה בה'. ולרקע מחיאות הכפיים של כולן עלה לבמה אביה של יהודית וקיבל ממנה מדליה לאות תודה על המתנה הגדולה שנתן לה - בית  מלא שמחה.

את הערב הפיקה חני מיכאלשוילי יחד עם הגב' שושנה רוטנברג, הגב' דובה רסקין, הגב' אסתר פקטור, הגב' ליזיק נפרסטק ונשים רבות נוספות שעמלו וטרחו ליצור ערב שכולו הצדעה לנשות כפר חב"ד ולפעילות הברוכה של ארגון "שפרה ופועה".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.