מערכת COL | יום כ"א טבת ה׳תש״ע 07.01.2010

קזחסטאן: הריהוט לבית הכנסת עוכב במכס בגלל סוכר...

מכולה של רהיטים ומזון שהיתה בדרכה מישראל לאלמא אטא ולאסטנה ובה ריהוט מפואר לבית הכנסת "בית רחל" חב"ד ליובאוויטש באסטנה, וכן מוצרי מזון ויהדות עבור הקהילות היהודיות בקזחסטאן - עוכבה בגבול הקזחי לאחר שהמוכסים גילו בה סוכר... ● השלוחים עירבו בעניין את קונסול ישראל בקזחסטאן מר צבי בלאוס שהפעיל את קשריו הרבים, והודות לכך נעתרו שלטונות המכס לשחרר את המכולה שהגיעה בסופו של דבר לאלמא אטא באיחור ניכר של שלושה חודשים  לסיפור המלא
קזחסטאן: הריהוט לבית הכנסת עוכב במכס בגלל סוכר...

מכולה של רהיטים ומזון שהיתה בדרכה מישראל לאלמא אטא ולאסטנה ובה ריהוט מפואר לבית הכנסת "בית רחל" חב"ד ליובאוויטש באסטנה, וכן מוצרי מזון ויהדות עבור הקהילות היהודיות בקזחסטאן - עוכב בגבול הקזחי.

את הריהוט תרם לבית הכנסת הנגיד מר אלכסנדר משקביץ והשלוחים ניצלו את המכולה והעמיסו עליה מזון לפסח וצורכי דת לחגים, אלא שבגבול הקזחי גילו המוכסים סוכר במכולה והחליטו לעכב את המכולה.

השלוחים עירבו בעניין את קונסול ישראל בקזחסטאן מר צבי בלאוס שהפעיל את קשריו הרבים, והודות לכך נעתרו שלטונות המכס לשחרר את המכולה שהגיעה בסופו של דבר לאלמא אטא באיחור ניכר של שלושה חודשים. במכולה היה גם מחלצות לסכך בסוכות שהגיעו כאמור רק השבוע, לאחר חג החנוכה.

המכולה פורקה באלמא אטא והריהוט לאסטנה הועמס על משאית שנסעה בערבות קזחסטאן המושלגות מרחק של 24 שעות נסיעה במשאית בתרומתו של מר דוד סיגל מידידי הקהילה היהודית באלמא אטא.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.