מערכת COL | יום כ' טבת ה׳תש״ע 06.01.2010

דנייפרודזרז'ינסק: ננעלו ימי ה"כינוס תורה" לשלוחים ● גלריה

במהלך ההתוועדות שנערכה בערב לאחר יום הלימודים העמוס במסגרת ימי העיון "לאסוקי שמעתתא אליבא דהילכתא" לשלוחים באוקראינה, התוועדו השלוחים וחיזקו איש את רעהו ● את הרבנים האורחים הגיע לברך סגן ראש העיר דנייפרודזרז'ינסק, מר לייב (לב) פראדקין שששיתף את הנוכחים בזכרונות מבית אביו ע"ה, בית בו התקיימו מנינים במחתרת בזמן שלטון הקומוניסטים ● המרצה האורח הרב שלום בער לוין התוועד וסיפר פנינים שזכה לשמוע מהקודש פנימה לדיווח מלא ולתמונות
דנייפרודזרז'ינסק: ננעלו ימי ה

במהלך ההתוועדות שנערכה בערב לאחר יום הלימודים העמוס במסגרת ימי העיון "לאסוקי שמעתתא אליבא דהילכתא" לשלוחים באוקראינה, התוועדו השלוחים וחיזקו איש את רעהו.

את הרבנים האורחים הגיע לברך סגן ראש העיר דנייפרודזרז'ינסק, מר לייב (לב) פראדקין שששיתף את הנוכחים בזכרונות מבית אביו ע"ה, בית בו התקיימו מנינים במחתרת בזמן שלטון הקומוניסטים. הוא הראה לרב שמואל קמינצקי, רבה של העיר דנייפרופטקובסק והמחוז, חומש שהיה שייך לסבו, ר' לייבע פראדקין ע"ה.

ימי העיון נערכים בזמן חופשת החורף של מוסדות הלימוד באוקראינה, ימים אותם מנצלים הרבנים על מנת להשתלם ולעסוק בתורה. את האוכל הכין מטבח בית הספר אור אבנר.

בימי הכינוס השלוחים סיירו בבית הספר "אור-אבנר" מיסודו של הנגיד ר' לוי לבייב הפועל בעיר מזה כ-8 שנים בעיר ועמדו מקרוב על תוכניות הלימודים המגוונות. וציינו כמה חשוב שיש בית ספר יהודי בעיר שמהווה את היסוד לכל הפעילויות הנוספות של הפצת המעיינות.

המרצה האורח הרב שלום בער לוין התוועד וסיפר פנינים שזכה לשמוע מהקודש פנימה. בהשגחה פרטית המשלחת הראשונה לברית המועצות לפעול בענין הספרים יצאה בכ' טבת ה'תשמ"ח חברי המשלחת הרב ניסן ע"ה מינדל ויבדל"א הרב שלמה שי' קונין והרשד"ב לוין זכו להיכנס ליחידות אצל הרבי וקיבלו תדריך קצר וברכות להצלחת השליחות הרבי ברך אותם ואמר להם היות ואנו בכ' טבת ובעוד כמה ימים כ"ד טבת שתדעו לכם שהרמב"ם והאלטער רבי נוסעים איתכם! והרב קונין הוסיף וגם הרבי נוסע איתנו והרבי אמר אמן! הרבי נתן להם 3 דפים מעלי הגהה של מאמר שהוכן לדפוס ונתן לכל אחד מהם דף אחד מהמאמר, והרבי הסביר יכולתי לתת לכל אחד מכם את שלושת הדפים יחד אבל בחרתי לתת לכל אחד דף אחד בכדי שתזכרו שאתם צריכים להיות יחד ואתם לא יכולים האחד ללא השני. הרב לוין עודד את השלוחים ודיבר הרבה במעלת השלום והיפך המחלוקת וכמה הדבר היה חשוב לרבי.

ביום רביעי כ' טבת אחר התפילה בנו של השליח לנוקלייב עיר הולדתו של הרבי חגג את בר המצוה של בנו הת' לוי יצחק שי' וחתן הבר מצוה חזר את המאמר "איתא במדרש תילים" באידיש במתיקות בלתי רגילה. לאחר סיום אמירת המאמר אבי הבן הזמין את כל השלוחים לחגיגת הבר מצוה שתתקיים אי"ה בכ"ז טבת יום רביעי הבעל"ט בניקולייב. אחר הצהריים נפרדו השלוחים איש מרעהו בריקודים ובשירת דידן נצח ומארש השלוחים ברחבת ה770 הראשון שנבנה במדינות חבר העמים לע"נ מר ברוך בוגולובוב ע"ה ולע"נ הרה"ח הרה"ת הר"ר ראובן קמינצקי ע"ה והודו מאוד לרב לירון שי' אדרי רבה של העיר קריווי רוג המארגן והיוזם של הכינוס תורה.

בסיום יום הלימודים הארוך ליל כ' טבת התוועדו השלוחים וחיזקו איש את רעהו וכידוע מה שהתוועדות חסידית יכולה לפעול אפילו מלאך מיכאל לא יכול לפעול, ואמרו לחיים ובקשו מהשי"ת ברכה להצלחה מופלגה לעמודי התווך והאחראים למהפך היהודי המתחולל בעקבות פעילות השלוחים בחבר העמים, ר' לוי לבייב ור' יקותיאל יהודה ראהר.

הכינוס מתקיים בעיר דנייפרודזרז'ינסק. הלימודים נערכים בבית הכנסת "בית-ראובן" , ע"ש הרה"ח הרה"ת ראובן קמינצקי ע"ה. הארוחות וההתוועדויות מתקיימות באולם הארועים של המרכז הקהילתי "בית ברוך", ע"ש מר ברוך בוגולובוב ע"ה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.