מערכת COL | יום י"ח טבת ה׳תש״ע 04.01.2010

שתי תמונות של הרבי, ומכתב אחד

סיפורים רבים מסתובבים על השפעתה של תמונת הרבי ● סיפור מעניין מצאנו בראיון שערך השבוע אתר 'דתילי' עם היוצרת ומנחת הטלוויזיה ירדנה ארזי, במהלכו היא סיפרה גם על מכתב שכתבה לרבי ● וגם: מה היא חושבת על הביצוע של אברהם פריד לשיר שלה "רק תפילה אשא"?  לסיפור המלא  ● בפנים: צפו בפריד מבצע את "רק תפילה אשא" ומדבר על השיר >>>
שתי תמונות של הרבי, ומכתב אחד
(צילום אילוסטרציה: אלי קאהן, COL)

COL מגיש את הקטעים הרלוונטיים באדיבות 'דתילי':

אני מוכרח לפתוח את הראיון איתך עם השאלה אודות חידוש השיר "רק תפילה אשא" איך קיבלת את העובדה שזמר חסידי מחדש את השיר?

מאוד התרגשתי שזמר כמו אברהם פריד עשה את זה, אני מאוד אוהבת לשמוע אותו ומהביצוע מאוד התרגשתי. הוא לקח את זה למקום שכל כך אהבתי ששלחתי מסר עם המתופף שלי אשר עובד לפעמים גם איתו שהוא זמר  גדול ושמאוד אהבתי את הביצוע והעיבוד לשיר.

מה מרגש אותך מבחינה מוסיקלית?

יש הרבה שירים שמרגשים אותי אבל אשיב על השאלה עם מוסיקה יהודית. אני מאוד מתחברת למוסיקה של אברהם פריד, מרדכי בן דוד ומשפחת מלבסקי השירים שלהם גורמים לי התרגשות וגעגוע עמוק. המוסיקה שלהם שוברת לי את הלב שאני שומעת אותם. כשהייתי בלהקת הנח"ל שרתי את "הבן יקיר לי אפרים" ששייך למשפחת מלבסקי, וכמו שעניתי לך בשאלה הראשונה החידוש של השיר שלי ע"י פריד ריגש אותי מאוד.

איך את שומרת על הנפש היהודית/ על המסורת?

אבי בא ממשפחה חילונית והיה לו אג'נדה אנטית, אמא הגיע מבית דתי אבל לא קיימנו אורח חיים דתי או מסורתי. חגגנו רק ליל סדר והדלקנו נרות חנוכה.

לי זה מאוד הפריע כי היינו גרים בשכנות לקהילת וויז'ניץ ותמיד ראיתי אותם הולכים עם המעילים השחורים והשטריימלים וזה לא הסתדר לי עם האנטיות של אבא.

באיזה שלב התחלתי להדליק נר בשבת וההורים תמהו על כך אבל לי זה היה נראה הדרך הנכונה לשמור קצת על המסורת.

אני מחפשת באינטרנט לשמוע את המוסיקה הזאת ולפעמים נוסעת עם בעלי לבני ברק או למאה שערים רק כדי להרגיש את האווירה לפני שבת, כששמעתי את שפת היידיש שמחתי שהשפה עדיין חיה.

באחת מהנסיעות שלי עם בעלי לוונציה נפגשנו ברב שזיהה אותי והכריח את בעלי להניח תפילין, בעלי הפתיע אותי והסכים להניח וכשראיתי את זה כמובן שצילמתי אבל זה עשה לי שמחה בלב והתרגשות והחזיר אחורה לילדות שלי ליד קריית וויז'ניץ.

אומנים רבים התחילו להתקרב לדת ורואים הרבה כיפות בכל מקום מה את חושבת על זה?

אני חושבת שזה מוסיף ונותן עומק, אני מעריצה של הרבה אנשי תקשורת דתיים וזה נותן מימד יותר רוחני. גם בגל"צ שנתפס כחילוני יש הרבה דתיים שנכנסו לעבוד ולשדר וזה פנטסטי בעיניי.

יש לך איזה סיפור על השגחה פרטית שקרה לך?

באחת מהנסיעות שלי נסעתי במונית וראיתי ליד הנהג תלויה תמונתו של הרבי מלובביץ, לא ידעתי מי הוא ושאלתי את הנהג מי זה הרב היפה הזה? הנהג ענה לי שזה הרבי מלובביץ הרב של חסידות חב"ד, ירדתי מהמונית והמשכתי בחיי.

ביום שהתחתנתי כתבתי מכתב לרבי ובקשתי בריאות לאמא שלי. נסעתי למספרה להתארגן וכשסיימתי להתארגן הזמנתי מונית. יצאתי החוצה ומשהו קרא לי ואמר חכי חכי אני רוצה לתת לך משהו, אותו אדם הביא לי תמונה של הרבי בלי שהוא ידע את הסיפור עם נהג מונית.

לאחר כמה ימים קבלתי תשובה מהרבי על המכתב שלי ואת התמונה אני שומרת עד היום אצלי בתיק. הצירוף מקרים תמוה ומטורף אבל הכל כנראה מכוון מלמעלה.

משפט סיום שאת מאמצת לחייך?

לדעתי משפט המפתח שצריך ליישם הוא: "ואהבת לרעך כמוך". לרעך אני משליכה את זה גם לטבע ולסביבה לא רק לבני האדם.

פריד מבצע את "רק תפילה אשא"
לצפייה בוידאו לחצו על כפתור ההפעלה או על האופצייה הנוספת:




NAME="SAMILang" VALUE="">

לא מצליחים לצפות?
לחצו כאן (להורדה)

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.