מערכת COL | יום י"ג טבת ה׳תש״ע 30.12.2009

המדינה הראשונה בעולם שמנסה לאסור "מבצע תפילין": ישראל

שלוחי חב"ד פרוסים בכל נקודה ונקודה ברחבי העולם ומציעים ליהודים להניח תפילין ● אין מדינה דמוקרטית בעולם שאוסרת פעילות יהודית זו, אך בישראל - שאוהבת לשבור שיאים שליליים של עצמה בכל הקשור ליהדות - יש מישהו שזה מפריע לו ● ח"כ ניצן הורוביץ ממרצ מצא דרך מיוחדת להתמודד נגד דוכני התפילין של חב"ד: הוא יחוקק חוק לאסור על הקמת דוכני תפילין ליד בתי ספר ומוסדות חינוך ● דובר חב"ד הרב מנחם ברוד מסר בתגובה ל-COL: "אולי מן הראוי להציע הצעת חוק נגד הצעות חוק מטופשות" לסיפור המלא
המדינה הראשונה בעולם שמנסה לאסור
מה כל-כך מפריע לניצן הורביץ שנערים יהודים מניחים תפילין? (צילום: יוסף לואיס, COL)
ח"כ ניצן הורוביץ ממרצ מצא דרך מיוחדת להתמודד נגד דוכני התפילין של חב"ד. הוא יחוקק חוק לאסור על הקמת דוכני תפילין ליד בתי ספר ומוסדות חינוך, כך מדווח העיתונאי יהושע שם-טוב באתר 'כיכר השבת'. 

אמנם הצעת החוק נוגעת לכל "היצע רוחני" בין אם זה תורות בודהיסטיות נוצריות או מוסלמיות או עלוני פרשת שבוע של חב"ד, אבל ברור נגד מי מכוון החוק החדש הזה: נגד חסידי חב"ד.

לא סתם ח"כ ניצן הורוביץ שלח מכתב על הצעת החוק החדש שלו לתומכיו ברמת אביב - שם יש מאבק ממושך בין חסידי חב"ד לתושבים מהשכונה.

"ועד הפעולה" נאבק נגד דוכני התפילין של החסידים ונראה שעכשיו הם מקבלים סיוע מבית המחוקקים, מדווח האתר.

"תופעת פעילותם של שתדלנים להחזרה בתשובה היא תופעה ותיקה ומוכרת" כותב הח"כ ממרצ לאנשי ועד הפעולה מרמת אביב, "רבים מוצאים תופעה זו מקוממת, אולם פעילות זו היא בעיקרה פעילות חוקית. "התופעה בכלל היא לגיטימית, גם אם מכעיסה, אולם בעיני רבים בציבור מאבדת את הלגיטימיות שלה מרגע שהיא מוכוונת באופן ייעודי לקטינים–ילדים ובני נוער, ללא הסכמת הוריהם."

הורוביץ מבין לליבם של אנשי ועד הפעולה. "אתם, כתושבי רמת אביב, חווים את התופעה הזו במשך השנה האחרונה כמעט מידי שבוע, בדמות תועמלני חב"ד המקימים דוכנים ביציאה מהתיכון השכונתי, "אליאנס", בהם הם משדלים את בני הנוער להניח תפילין ואגב כך מזמינים אותם להגיע לכולל ולשאר פעילויות החזרה בתשובה."

ולכן הוא מציע חוק חדש חוק איסור רוכלות רוחנית בקרבת מוסדות חינוך. "על כן בחרתי להציע פתרון לבעיה זו בדמות הגשת הצעת חוק 'איסור רוכלות רוחנית בקרבת מוסדות חינוך'.

הצעת החוק, שהוגשה בשבוע שעבר לאחר עבודת הכנה מקיפה, נועדה לאסור כל פעילות של שתדלנים המנסים לשווק את מרכולתם הדתית או הרוחנית (בין אם מדובר בחסידי חב"ד, יהודים משיחיים או מאמיניו של הארי קרישנה) בסמיכות למוסדות חינוך או מקומות המיועדים ספציפית לפעילות של קטינים, כגון מועדוניות לנוער.

דובר חב"ד הרב מנחם ברוד מסר בתגובה ל-COL: "אולי מן הראוי להציע הצעת חוק נגד הצעות חוק מטופשות. מעבר לעצם האיוולת, מוזר שח"כ הורוביץ שהיה עיתונאי ונלחם כארי בעד חופש הביטוי, דוגל פתאום בסתימת פיות ובניסיונות לחסום בכוח מתן הזדמנות לציבור להכיר את מורשת אבותיו".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.