מערכת COL | יום י"ג טבת ה׳תש״ע 30.12.2009

שגריר ארה"ב בישראל לרבני פיקוח נפש: "לאובמה כוונות טובות"

אחרי אין-ספור פקסים, מכתבים והודעות לעיתונות, הסכים שגריר ארה"ב בישראל, מר ג'יימס קניגהאם, להיפגש עם רבני "פיקוח נפש" ● "אני בהחלט מבין את הכאב שלכם למען עם ישראל בארץ ישראל ואת הרצון האמיתי להגיע לביטחון לתושבים. ארה"ב משתדלת ומשקיעה רבות למען השלום", הצהיר השגריר ● וכך הוא מסביר את מדיניותו של אובמה: "הכל מגיע מתוך כוונות טובות בלבד לטובת עם ישראל" לסיפור המלא
שגריר ארה
שגריר ארה"ב בישראל, מר ג'יימס קניגהאם נפגש אמש יום שלישי בלשכתו לדיון עם משלחת של חברי 'קונגרס הרבנים – פיקוח נפש', בנושא חיזוק בטחון עם ישראל בארצו על-פי "דעת תורה" ועמדת רבני ישראל.

משלחת הרבנים כללה נציגים מכל חלקי הארץ: יו"ר הקונגרס הרב יוסף גערליצקי רב מרכז ת"א, הרב שלום גולד רב שכונת הר-נוף בירושלים, הרב דב ליאור רבה של חברון וקרית ארבע, הרב משה הבלין רבה הראשי של קרית גת, הרב אברהם שרייבר רב כפר דרום וממגורשי גוש קטיף, ויוזם הפגישה הרב אברהם שמואל לוין מזכ"ל קונגרס הרבנים. כמו כן נכחו בפגישה ראש הסגל הפוליטי בשגרירות ארה"ב, מר מרק סיוורס, שתירגם לשגריר את דברי חלק מהמשתתפים אשר דיברו בעברית, וכן היועץ הפוליטי מר טים נלסון.

בתחילת המפגש שהתנהל באווירה חמה, ידידותית ורצינית, הציג הרב אברהם שמואל לוין את פעילות 'קונגרס הרבנים פיקוח נפש' בו חברים כ-350 מרבני ישראל, באומרו שההלכה היהודית אותה מייצגים הרבנים רוצה יותר מכולם ב"שלום", אבל שלום אמיתי, ולא שלום המביא לידי הרג וטרור. הרב לוין הדגיש כי הנוסחה "שטחים תמורת שלום" נידונה לכישלון, מסוכנת לישראל ופוגעת באינטרסים של ארה"ב באזור, הרי ארה"ב השקיעה קרוב למיליארד דולר שהיו מיועדים לתשתיות ולחימוש הרשות הפלסטינאית וכספים אלו משמשים כיום את ממשלת הטרור בעזה .

ראש המשלחת, מייסד ויו"ר קונגרס הרבנים, הרב יוסף גערליצקי, רב מרכז העיר תל אביב, שבתחומה שוכנת השגרירות, הודה לשגריר על קבלת הפנים החמה, והציג בפניו את פסק ההלכה על איסור מסירת שטחים לנכרים, עליו חתמו כל רבני ישראל. בשפה ברורה הסביר הרב גערליצקי את דברי ההלכה, הרואה סכנת פיקוח נפש במו"מ עם נכרים הצרים על "ערי ספר", כאשר כל ויתור ונסיגה כלשהי גורמת, כלשון ההלכה, ל"תהא הארץ נוחה ליכבש לפניהם". המצב היום חמור הרבה יותר מהמצב המתואר בהלכה, הסביר הרב גערליצקי, שהרי לא רק שכיום אין האויב מסתיר את כוונותיו, אלא גם הוכיח בפועל במהלך השנים שכל מקום שממשלת ישראל העבירה לפלשתינים הפך להיות קן מחבלים ונקודת יציאה נוחה יותר לפיגועים.

"אנו מבקשים ממך, בשם כלל רבני ארץ ישראל, להעביר את המסר ההלכתי לנשיא ארה"ב מר אובאמה. אנו דורשים מהממשל האמריקני לשנות לחלוטין את כיוון הבסיסי של "שטחים תמורת שלום", שמעולם לא הוכיח את עצמו", אמרו הרבנים, "מהלך כזה יהיה לא רק לטובת ישראל אלא גם לטובת האינטרסים של ארה"ב והעולם כולו".

השגריר מר קניגהאם התרגש במיוחד מדבריו של הרב שלום גולד מירושלים, שתיאר בצבעים חיים ובדמעות בעיניו את הסבל שעובר עם ישראל בשנים האחרונות, מאז הסכם אוסלו וההסכמים שבאו אחריו: "הלוא מאז התחלנו בדרך זו של ויתורים ונסיגות, לא ראינו יום אחד של מנוחה ושלום. מדוע ירצו אויבינו לחיות עימנו בשלום", שאל הרב גולד, "הלוא הם רואים שבדרך הטרור הם מקבלים את כל רצונם, ואפילו ארה"ב, ידידת ישראל, דואגת לאינטרסים שלהם בהקפאת ופינוי התנחלויות! האם האינטרס האמריקני הוא נצחון הטרור הערבי?"

הרב גולד הוכיח לשגריר כי כל 'פתרונות' השלום ותביעות הפלשתינים בשקר יסודם, גם כיום החינוך הערבי הבסיסי בבתי-הספר הוא להשמדת ישראל, ולאורך כל השנים לא נעשה אפילו צעד אחד בכיוון השלום מצידם. "האם לא ניתן היה למצוא פתרונות יצירתיים לנושא הפליטים, לו באמת רצו בטובתם?" שאל הרב גולד, "הרי מדינת ישראל הקטנה קלטה במשך זמן קצר מעל 5 מיליון יהודים, כן-ירבו, וערביי המזרח התיכון, המונים מאתיים מליון, לא יכולים למצוא פיתרון בתחומם אפילו לא חצי מיליון פלשתינים"?

הרב אברהם שרייבר סיפר על השנים בהם כיהן ברבנותו בגוש קטיף, כאשר ממדבר שממה הפכו אותו המתיישבים לישובים פורחים ומשגשגים, שנהיו לשם דבר בעולם בתחום החקלאות. "כיום, לאחר החורבן של גוש קטיף, לא רק שאין חקלאות, אלא המקום הפך להיות עמדת מחבלים של הרס וחורבן, שמשם נורים פצמ"רים לכל דרום הארץ". הרב שרייבר סיפר לשגריר שבנו של הרב מאיר חי הי"ד, שנרצח השבוע, הוא תלמיד בישיבתו, ובימים אלו הוא שוהה בבית המשפחה האבלה לחזקם. השגריר ביקש להעביר את תנחומיו האישיים למשפחה.

רב העיר קרית ארבע וחברון, הרב דב ליאור, אמר בין הדברים: "לא הגענו לחברון כי לא היה לנו 'פיתרון מגורים', העיר חברון הינה נחלת אבותינו והבסיס לקשר העמוק שלנו לארץ ישראל. הא-ל נתן לארה"ב את היכולת, הכוח והעוז להשפיע בעולם. תמיכה בעם ישראל היא צינור הברכה וההצלחה של ארה"ב".

אחרון הדוברים בפגישה, הרב משה הבלין הסביר לשגריר את פירושו של רש"י על הפסוק הראשון בתורה "בראשית ברא אלקים – מה טעם פתח בבראשית" – שאם יבואו ויטענו כי עם ישראל כבש את שטחי הארץ מאחרים, התשובה העיקרית היא – "הוא בראה ונתנה לנו". הרב הבלין הביא את דבריו של הרבי מליובאוויטש, שבדורנו מאמינים רוב אומות העולם באלוקים ובתנ"ך, ולא לחינם מודפס על המטבע האמריקאי המילים "אנו בוטחים באלוקים". הליכה בדרך התורה היא הדרך היחידה להבאת שלום אמיתי וצודק.

השגריר מר קניגהאם הקשיב בהתעניינות רבה, משך שעה ארוכה, לדברי הרבנים. הוא הודה על הסברת עמדת ההלכה בנושא, והתייחס בדבריו לכל הנושאים שהועלו. השגריר סיפר בין השאר על חברותו מימיו כשגריר באו"ם עם הנציג הישראלי כאשר יחד נאבקו להדוף את ההחלטות האנטי ישראליות באו"ם.

"אני בהחלט מבין את הכאב שלכם למען עם ישראל בארץ ישראל ואת הרצון האמיתי להגיע לביטחון לתושבי הארץ. ארה"ב בהחלט משתדלת ומשקיעה רבות למען השלום באזור", הצהיר השגריר. "אכן, לצערנו עד היום כל ההשתדלויות והתוכניות להשיג שלום לא הצליחו. נמשיך להשתדל ולעשות כל שביכולתנו למען השלום ולחפש את הצדק. על אף שאינני יכול להבטיח מה יהיה התוצאות. אני כן מבטיח שפעילותו של הנשיא אובאמה מגיעה מתוך כוונות טובות בלבד לטובת עם ישראל. בהחלט אעביר לתשומת לבו ולידיעתו של מר מיטשל, שליח הנשיא למזרח התיכון, את כל הנושאים שהעליתם בפגישה".

בסיום דבריו של השגריר התפתח דיון פתוח, בעניין התהליך בשנים האחרונות. השגריר אמר כי איננו רואה דרך להגיע לפתרון בלי לקחת בחשבון את הפלשתינים. הרב גולד טען בפני השגריר, שמאז ההסכמים שלקחו בחשבון את הפלסטינאים המצב נהיה רק יותר גרוע. השגריר שאל את הרבנים, מהו אפוא הפתרון לדעתם. הרב גערליצקי ענה שהפתרון הוא לשנות את כל כיוון החשיבה בנושא זה. "כולם מאמינים בתנ"ך, THE HOLY BIBLE כפי שהוא נקרא בקרב האומות, ואת הדרך אותה קובעת התורה לא ניסינו עד-עתה. "מי יודע אם לעת כזאת הגעת למלכות" (כלשון הפסוק), לנסות לפתוח דרך חדשה שתביא שלום לכל האזור, לא רק לישראל אלא גם לשכנינו". השגריר סיכם את הדיון: "כפי שאמרתי אני אכן אדאג להעביר את המסר למקבלי ההחלטות".

בסיום הפגישה מסרו ראשי הקונגרס מכתב אישי לנשיא אובאמה, יחד עם קלף ממוסגר של פסק ההלכה בתרגום לאנגלית, עליו חתומים 350 רבני ישראל.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.