מערכת COL | יום י"ג טבת ה׳תש״ע 30.12.2009

יו"ר יד לאחים במכתב חריף לאפיפיור: "סטירת לחי לעם היהודי"

כתב את הדברים לנוכח כוונת הכנסייה הקתולית להכריז על האפיפיור פיוס ה-12 כ"נשגב", חרף הוראתו המחפירה לאחר השואה בה אסר על הכנסיות והמשפחות הקתוליות למסור את הילדים היהודיים שהופקדו למסתור, לידי בני משפחתם היהודיים ● הרב שלום-דב ליפשיץ אינו מסתפק בכך וקורא לאפיפיור לנקוט בפעולה מעשית על מנת להסיר, אחת ולתמיד, "את הכתם הנורא מעל הכנסייה" למכתב המלא
יו
הרב ליפשיץ, השבוע, על רקע המכתב ששיגר לאפיפיור (צילום: מאיר אלפסי ויד לאחים)
בעקבות הפרסומים האחרונים על כוונת הכנסייה הקתולית להכריז על האפיפיור פיוס ה-12 כ"קדוש", פנה יו"ר יד לאחים, הרב שלום דב ליפשיץ, אל האפיפיור בנדיקטוס בפנייה ישירה ובלתי אמצעית.

"אחת ממטרותיו של ארגון יד לאחים", כותב הרב ליפשיץ, "להשיב את 'יתומי השואה' אשר הופקדו על ידי ההורים הקדושים במנזרים ובין משפחות קתוליות, כפיקדון עד גמר המלחמה, ולמרבה הצער והאכזבה, ראשי המנזרים וחלק ניכר מהמשפחות הקתוליות סירבו להשיב את היתומים והסתירו מהם כל מידע על משפחתם האמיתית".

"יצוין", מוסיף יו"ר יד לאחים, "כי חלק מהמשפחות קיבלו מההורים כספים ותכשיטים בשווי עצום, כדי שיסתירו את הילדים, אך מתוך תנאי מפורש שישיבו את הילדים ליהדות. וכאמור, הדבר לא נעשה. עתה, כאשר נושא הכרזת האפיפיור פיוס ה-12 עולה על הפרק יש לזכור כי לאחר השואה, אף יצאה הנחיה ע"י האפיפיור פיוס ה-12, לא להשיב את היתומים ולא לגלות להם את מוצאם".

יו"ר יד לאחים אינו בוחל במילים כדי להביע את הזעזוע שחש כל יהודי למשמע הכוונה הנואלת. "דלה העט להביע נכונה את רגשי הצער והאכזבה אשר חשים אותם מבני המשפחות שנותרו בחיים ויודעים כי יתומים מבני משפחותיהם, נותרו במנזרים ובקרב משפחות קתוליות. הצעד המינימלי למען הקדושים אשר נספו בשואה היה צריך להיות השבת ילדיהם לעם היהודי.

"למרבה הצער והאכזבה, לא רק שהאפיפיור פיוס ה-12 לא סייע בדבר, אלא אף הפריע לכך! ועל כן, הכרזתו של האפיפיור פיוס ה-12 כ'קדוש', תהיה סטירת לחי לעם היהודי. ופונים אנו בזאת להוד מעלתו, כי ימנע מצעד כה פוגעני בעם היהודי".

יו"ר יד לאחים מנצל את ההזדמנות כדי להביא לתיקונו המשווע של העוול הזועק לשמים בדבר גורלם של יתומי השואה וגילוי זהותם. "יואיל נא האפיפיור בנדיקטוס ה-16, לתקן עיוות נורא זה, ויואיל עתה להכריז כי חובה על כל קתולי אשר בידיו מידע בעניין מוצאם של יתומי השואה לגלות זאת להם, או לנציגים רשמיים של הקהילות היהודיות המקומיות. בכך יוסר כתם מחפיר מהכנסייה הקתולית".

באומרו זאת מאזכר יו"ר יד לאחים את פעילותו הנחרצת בעניין כאוב זה שכללה, כזכור, פנייה ישירה אל האפיפיור שאף זכתה לתשובה לפיה האפיפיור יבוא בהמשך בדברים עם יו"ר יד לאחים כדי למצוא את הדרך הנכונה לטיפול בפרשה. "עד כה", מסכם יו"ר יד לאחים, "לא שמענו מכם למרבה הצער והאכזבה".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.