מערכת COL | יום י"א טבת ה׳תש״ע 28.12.2009

גשר ארי הלברשטאם: נלחמים שלא לשכוח את הזיכרון

גשר "ארי הלברשטאם" במנהטן עליו נורה הק' ארי הלברשטאם הי"ד לפני 17 שנה בידי המחבל ראשיד באז מעורר עניין בקרב הנוסעים בו מידי יום אך מסתבר כי לא רבים יודעים על שם מי הוא קרוי ● לפני כמה שנים, כשמישהו חיבל בשלט ההנצחה מיהרה אימו, הגב' דבורה הלברשטאם למחות, ואכן, בתוך זמן קצר הורתה העירייה לסדר את השלטים ● בעוד מספר חודשים, יחלו בשיפוץ הגשר, ובעירייה מבטיחים כי לא ינגעו שוב בשלט. "השלטים המובילים אל הגשר תמיד ישארו יקרים למשפחה, למרות שהם מבינים שהירי נשכח במידה רבה, בעיקר אחרי 11.9", אומרים בעירייה לסיפור המלא
גשר ארי הלברשטאם: נלחמים שלא לשכוח את הזיכרון

גשר "ארי הלברשטאם" במנהטן עליו נורה הק' ארי הלברשטאם הי"ד לפני 17 שנה בידי המחבל ראשיד באז מעורר עניין בקרב הנוסעים בו מידי יום אך מסתבר כי לא רבים יודעים על שם מי הוא קרוי.

ארי הלברשטאם הי"ד שליווה את הרבי שחזר מבית הרפואה נורה ונפצע אנושות. כעבור חמישה ימים הוא מת מפצעיו והוא בן 16 בלבד. הירי נחשב כפעולת טרור, והתביעה הצליחה להוכיח כי המחבל, מהגר לבנוני המרצה 141 שנות מאסר על הפיגוע, היה מושפע מהטבח שביצע ברוך גולדשטיין מספר ימים קודם בחברון.

בשנת תשנ"ה, שנה לאחר הרצח, החליטה מועצת העיר ניו יורק להקדיש את הגשר בו נרצח ארי לזכרו, אך לא כולם תמכו בהצעה, והיו מי שהתנגדו לכך.

ראש עיריית ניו יורק בשעתו, מר רודולף ג 'וליאני דווקא צידד בהצעה. "זה המעט שהעיר יכולה לעשות ולכבד את הזיכרון של הנרצח במקום בו אירעה הטרגדיה", אמר. לפני כמה שנים, כשמישהו חיבל בשלט ההנצחה מיהרה אימו, הגב' דבורה הלברשטאם למחות בפני סגנית ראש העיר הגב' פטרישיה האריס. ואכן, בתוך זמן קצר הורתה העירייה לסדר את השלטים.

בעוד מספר חודשים, יחלו בשיפוץ הגשר, ובעירייה מבטיחים כי לא ינגעו שוב בשלט. "השלטים המובילים אל הגשר תמיד ישארו יקרים למשפחה, למרות שהם מבינים שהירי נשכח במידה רבה, בעיקר אחרי 11.9", אומרים בעירייה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.