מערכת COL | יום י"א טבת ה׳תש״ע 28.12.2009

יום לימוד ממוקד בפורום שעל יד מכון 'צופיה הליכות ביתה'

מכון 'צופיה הליכות ביתה' ערך יום עיון להתמקדות והעמקה בהלכות ומנהגים הקשורים לטהרת המשפחה בהדגשה על שיטות ומנהגי חב"ד. המפגש המשותף אפשר הפריה לימודית והבנות הדדיות  לסיפור המלא
יום לימוד ממוקד בפורום שעל יד מכון 'צופיה הליכות ביתה'
קהילה לומדת. פורום טהרת המשפחה
הפעם היה זה פורום ייחודי – לצד המשתתפות הקבועות: מדריכות לכלות, מוסרות שיעורים בטהרת המשפחה, רבניות ושליחות, השתתפו גם האחראיות על המקוואות, בלניות, מרחבי הארץ. מטרת הפורום שעל יד מכון 'צופיה הליכות ביתה' – התמקדות והעמקה בהלכות ומנהגים הקשורים לטהרת המשפחה בהדגשה על שיטות ומנהגי חב"ד. המפגש המשותף אפשר הפריה לימודית והבנות הדדיות.

הפורום התקיים באולם הכינוסים של מכללת בית רבקה בכפר חב"ד ב'. דברי הרבי על כוחה ואחריותה הבלעדיים של האישה היהודייה היו אות הפתיחה, בהנחיית הגב' חנה למברג מחיפה. הגב' שרה זילברשטרום מארגון נשי ובנות חב"ד, שיתפה את הנוכחות בהוראת הרבי בתוכנית העבודה שכתב הרבי לארגון: "לנהל תעמולה לחזק ענייני היהדות בכלל וטהרת המשפחה... בפרט". כן עמדה על ההזדמנות שמאפשר השיח המשותף בין כל העוסקות במלאכה שלא תמיד נפגשות.

הרב אשכנזי ריתק את הקהל בעניין מנהגים שאין להם מקור והסביר בצורה ברורה ובהירה את שיטת חב"ד בפרטים שונים. הפאנל אירח את הרבנית טויבי הנדל – אשת רב קהילת חב"ד במגדל העמק, הגב' חנה זוהר – אחראית על מקווה בכפר חב"ד ב' והגב' סימה בן משיח – בלנית ותיקה. הפאנל הזמין גם את הקהל להשתתף והונחה באופן מסודר ובהיר בעזרת מצגת. הרבנית רחל גלוכובסקי מרחובות העלתה הדגשים בהלכות טבילה, מה שהיווה סיכום מצוין ליום כולו שעסק באופן מעמיק ומקיף בנושא.

את דבר המכון להכשרת מדריכות כלות 'צופיה הליכות ביתה' הביאה הרבנית אסתר ירוסלבסקי מאלעד, העומדת בראש המכון, שסיפרה על יחידות עם חתן, בה נתן הרבי קווי יסוד לבניית בית יהודי: "זאל זיין א ליכטיגער און א ווארעמער שטוב..." –

על הבית להיות חם ומואר – ליושבי הבית ולאחרים. גם הזכירה בדבריה את חשיבות עריכת מפגשים מסוג זה וההשתתפות בהם, כהזדמנות להבעת דעה ונטילת חלק פעיל בהשפעה על קהילת חב"ד המתרחבת עם נישואי כל זוג נוסף. הרבנית אסתר ירוסלבסקי ברכה והודתה לצוות מכון 'צופיה הליכות ביתה': הרבנית ברוריה אשכנזי, הגב' ציפורה לאופר, הגב' חני אריה, הגב' לאה הלפרן והגב' דבורה מקובצקי, ממארגנות הארוע, כן לרבנית – דבורה בוטמן ולצוות משרדי ארגון נשי ובנות חב"ד.
בין לבין הנעימה בניגוני חב"ד בכינור ובחלילית חברת הצוות הפעילה הגב' דבורה מקובצקי. כל משתתפת קיבלה ערכת שי הכוללת שו"ת הלכתי, חוברת ועט לסיכום ההרצאות וכן דיסק ובו דברי הרבי לעידוד הילודה - תרומת הגב' רבקה אקסלרוד מחדרה. תנאי האירוח היו חמימים ומזמינים, קפה ועוגה רץ וארוחת צהרים משביעה. האורחות כולן יצאו שבעות רצון.

המפגש הבא של הקבוצה
, ההופך אותה לקהילה לומדת ויעילה, יתקיים בקרוב: יום רביעי כ"ז בטבת בכפר חב"ד ב', בנושא קדושה. מדריכה טובה – לא מפספסת. המחיר 80 ₪, לחברות מועדון 'נשי' 70 ₪. המחיר כולל, מעבר להרצאות ולסדנאות, ארוחת צהריים קלה, קפה ועוגה ושי מיוחד. מספר המקומות מוגבל, פרטים והרשמה דרך משרדי ארגון נשי ובנות חב"ד 9606142 03.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.