מערכת COL | יום ו' טבת ה׳תש״ע 23.12.2009

האדיטש היהודית מתעוררת לחיים

עשרות יהודים השתתפו במסיבת חנוכה ליד ציונו של רבינו הזקן נ"ע. הם ישבו לסעודה במתחם הכנסת אורחים שבמעלה ההר שמעל האוהל הק', לאחר שנשאו תפילה בציון הק' ● יצויין, כי לפני מלחמת העולם השניה פיכו בהאדיטש חיים יהודיים והיה במקום קהילה יהודית לסיפור המלא
האדיטש היהודית מתעוררת לחיים

עשרות יהודים השתתפו במסיבת חנוכה ליד ציונו של רבינו הזקן נ"ע, שאורגנה ע"י השלוחים המקומיים ר' חיים אלכסנדר גירשמן ורעייתו, בשיתוף עם "הכנסת אורחים – האדיטש" בניהולו של שניאור זלמן (שושו) דייטש, הפועלים בחסות "היכל רבינו הזקן" בראשות העסקנים הרב מאיר סטמבלר, הרב יעקב הלפרין, והרב מנחם מענדל דייטש.

עשרות המשתתפים ישבו לסעודה במתחם הכנסת אורחים שבמעלה ההר שמעל האוהל הק'. לפני כן ירדו המשתתפים לתפילת מנחה בציון הק'. היה זה מחזה מרנין לראות יהודים שעל פניהם נראה שאין להם זיקה לתורה ומצוות שופכים את נפשם בציון הק', והגדיל לעשות יהודי מקומי אשר קיבל על עצמו להתחיל לשמור שבת.

לפני מלחמת העולם השניה פיכו בהאדיטש חיים יהודיים והיה במקום קהילה יהודית נכבדה וכפי שמשתקף מעשרות מכתבי רבותינו נשיאנו אל חסידים תושבי העירה הזו, ובפרט ממכתבי כ"ק אדמו"ר הרש"ב וכ"ק אדמו"ר הריי"צ אשר התכתבו בעניני הציון הק' אם תושבי העירה לפני החורבן הגדול של יהדות אירופה. כמו"כ ידוע על החסיד הנודע ר' איצ'ה דער מתמיד שהיה נמצא תקופות ארוכות בעירה.

השלוחים המקומיים (שהם עצמם ילידי אוקרינה שהתחנכו במוסדות חב"ד במדינות חבר העמים)  פועלים במקום במשך כל השנה גם בימים שבהם אין כ"כ הרבה אורחים המבקרים בציון הק', ובפרט פועלים עם עשרות היהודים המקומיים המתגוררים בהאדיטש כאשר לא יתכן שבצד אחד של העיירה נמצא המייסד של כל תנועת חב"ד ומעבר לכביש יש יהודים שאפילו לא שמעו עליו.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.