מערכת COL | יום ה' טבת ה׳תש״ע 22.12.2009

בירושלים נחנך הבניין החדש של ביה"ס "בית חנה" ● דיווח, גלריה

מסע תלאות בן יותר מ-13 שנים הגיע אמש (שלישי) לסיומו בטקס מרשים ומכובד של חנוכת בניין חדש ומפואר לביה"ס היסודי לבנות "בית חנה" בירושלים ● בחודש האחרון, הושלמה בנייתו של בניין חדש לבית הספר, בשכונת רמת-שלמה הירושלמית, ובו כיתות רבות ומרווחות, אולמות, אולם כינוסים ענק, מגרשי משחקים וחצרות רחבות ידיים ● אתמול, נערך טקס חנוכת המבנה בהשתתפות ראש העיר ניר ברקת שנשא את הנאום המרכזי שסיפר על שורשיו החב"דיים  לדיווח מלא וגלריית תמונות 
בירושלים נחנך הבניין החדש של ביה
(צילום: מנדי הכטמן, COL)
מסע תלאות בן יותר מ-13 שנים הגיע היום לסיומו בטקס מרשים ומכובד של חנוכת בניין חדש ומפואר לביה"ס היסודי לבנות "בית חנה" בירושלים.

לפני כ-13 שנים, בעקבות צפיפות נוראה ומחסור בכיתות בביה"ס חב"ד, ששכן ברח' דוד ילין בירושלים, ולאור פעילותם של עסקני חב"ד הרב יעקב הלפרין והרב מנדי בלוי, הבטיחה עיריית ירושלים בניין חדש לבית הספר. אך בזאת רק החל המסע המפרך. בשלב מסוים הוקצה מגרש לבית הספר, אבל מהר מאוד ניתן המגרש למוסד אחר. עסקני חב"ד עתרו לבג"ץ ובג"ץ חייב את העירייה לדאוג לחב"ד למגרש חליפי ולא לתת את המגרש המובטח לאף גורם אחר, לפני שביה"ס חב"ד יקבל את הרישיונות לבנייה.

גם כאשר החלה לבסוף הבנייה, הקשיים לא הסתיימו: במקום התגלתה מחצבה מימי בית שני, שממנה, על פי הארכיאולוגים, נלקחו אבנים לבניית בית המקדש. אלו האחרונים דרשו לשמר את המקום וחודשים רבים ארכה מלאכת השכנוע של עסקני חב"ד, שהצליחו לבסוף לאפשר את המשך הבנייה בתמורה להקצאת רבע מהשטח עבור שימור האתר. בתוך כך, הצפיפות בביה"ס הייתה בלתי נסבלת וביה"ס פוצל לשניים, כשחלק מתלמידותיו לומדות בכיתות מאולתרות מתחת לבניין 770 ברמת שלמה.

כאמור, 13 שנים ארכה הסאגה, שהגיעה לסיומה המוצלח בחודש האחרון, כאשר הושלמה בנייתו של בניין חדש לבית הספר, בשכונת רמת-שלמה הירושלמית, ובו כיתות רבות ומרווחות, אולמות, אולם כינוסים ענק, מגרשי משחקים וחצרות רחבות ידיים.

היום אחר הצהריים התקיים באולם הספורט שבבניין בית הספר החדש אירוע חנוכת המבנה החדש. את שולחן הנשיאות באירוע פיארו המרא דאתרא של קהילת חב"ד ברמת שלמה הרב יוסף יצחק הבלין, ראש העיר ירושלים ניר ברקת, ממלא מקומו ר' יצחק פינדרוס, רבה של הגבעה הצרפתית וחבר בי"ד רבני חב"ד הרב אברהם מיכאל הלפרין, עמיתו הרב ברוך שרגא, רב מרכז העיר ירושלים וחבר בי"ד רבני חב"ד הרב זאב דב סלונים, הרב חנוך גליצנשטיין, רב קהילת חב"ד בנווה יעקב הרב טוביה בלוי והרב בוגרד מרבני חב"ד ברמות.

בקהל נכחו חברי מועצת העיר ירושלים, חברי הנהלת העיר הרב יוסי דייטש, הרב שלמה רוזנשטיין, יו"ר הליכוד בירושלים אלישע פלג, שחזר עכשיו מציון הרבי, מנהלי האגפים החשובים בעיריית ירושלים – מנהל אגף מבני ציבור ארלה בינון, מנהל אגף מנח"י בן ציון נמט, סגן רה"ע לשעבר שמואל שקדי, הרב יעקב שנור חבר מועצת העיר לשעבר, חסידי חב"ד מרמת שלמה, מנהלת ביה"ס הגב' בלוי, מנהלת ביה"ס לשעבר הרבנית סימה רלב"ג, הרב זילברשטרום, שלוחי הרבי מכל העיר, צוות ביה"ס והורי התלמידות.

את האירוע הנחה בכישרון רב, נציג חב"ד בעיריית ירושלים הרב יעקב הלפרין, אשר ליווה את בניית בית הספר לכל אורך הדרך. תחילה גזר את הסרט בכניסה לאולם מר אהרלה בינון. את המזוזה קבע מנהל כולל חב"ד בישראל הרב מנדי בלוי, אשר ליווה את בניית בית הספר לכל אורך הדרך. בכניסה לבית הספר גזרו את הסרט ראש העיר ברקת ביחד עם חברי המועצה שלמה רוזנשטיין, יעקב הלפרין, יוסי דייטש וחבר המועצה לשעבר הרב שנור. את המזוזה הראשית בבניין קבע הרב סלונים, את המזוזה בכניסה לבניין קבע הרב יעקב הלפרין ובתוך הבניין כובדו בקביעת מזוזות הרב משה בצלאל וקסלשטיין, הרב מנחם שוחט והרב פינדרוס קבע מזוזה.

האירוע עצמו נפתח באמירת פרק התהילים של הרבי על ידי הרב מיכאל הלפרין, הרב חנוך גליצנשטיין קרא מכתב של הרבי, הרב הבלין נשא דברים מתורתו של הרבי, מר בנצי נמט נשא דברים והרב יעקב הלפרין סיפר על ההיסטוריה של בית הספר וכיצד הפך המקום מכיתה של 12 תלמידות לבית ספר של 500 תלמידות.

את הנאום המרכזי נשא ראש העיר ניר ברקת, שסיפר על שורשיו החב"דיים, שיבח את פעילות חב"ד ה"חשובה ונותנת לעיר" ואת פעילותו בעירייה של הרב יעקב הלפרין ואיחל לחב"ד לבנות עוד מבני חינוך בירושלים. את האירוע כולו ליוותה תזמורת כליזמרים והוא הסתיים בשירת 'דידן נצח' שסחפה את כל הנוכחים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.