מערכת COL | יום ד' טבת ה׳תש״ע 21.12.2009

הרב ליפסקר "גוייס" למאבק מעולם האמת

הבוקר (ב') מתפרסם "גילוי דעת" עליו חתומים עשרות רבני ערים בעקבות פסיקת בג"צ המחייב את רבה של אשדוד הרב יוסף שיינין להעניק תעודת כשרות למסעדה בבעלות מסיונרית ● מעיון ברשימה המכובדת, הבליחו לעיננו שני שמות של רבנים ידועי שם, שלצערנו כבר אינם בין החיים. בין רשימת הרבנים ה"חותמים" את שמו של הרב בן ציון ליפסקר ע"ה, רבה של ערד, והרב וינגרטן ששימש כרבה של בת ים ● הרב יעקב מנדלסון, חתנו של הרב ליפסקר אומר: "זה נשמע לי מוזר מאד" לסיפור המלא
הרב ליפסקר
הרב בן ציון ליפסקר ע"ה
בחדרי חרדים

הבוקר (ב') מתפרסם "גילוי דעת" עליו חתומים עשרות רבני ערים בעקבות פסיקת בג"צ המחייב את רבה של אשדוד הרב יוסף שיינין להעניק תעודת כשרות למסעדה בבעלות מסיונרית.

אין זה הקול קורא הראשון שמתפרסם לאחרונה, היומונים המפלגתיים חיים מקול קורא אחד למשנהו, כשבדרך כלל אין שימת לב מיוחדת על החתימות של הרבנים, או גרוע מכך, אין שימת לב על החותמים בעצמם.

אלא שהבוקר, שפשפו בכמה בתים את העיניים, וכיוונו ביתר שאת במילים 'מחיה מתים ברחמים רבים'.

תאמינו או לא, היומונים הוכיחו כי בהבל מקלדת, ניתן להחיות רבנים שמנוחתם עדן חודשים לא מעטים.

ובמה דברים אמורים: "הננו מצהירים בזאת כי 'לא אוכל לעבור את פי ה' אלוקי לעשות קטנה או גדולה', את כל ענייני הכשרות ננהל על פי ההלכה", כותבים הרבנים בגילוי הדעת.

על המכתב חתומים עשרות רבני ערים ורבני מועצות איזוריות. מעיון ברשימה המכובדת, הבליחו לעיננו שני שמות של רבנים ידועי שם, שלצערנו כבר אינם בין החיים. בין רשימת הרבנים ה"חותמים" את שמו של הגה"ח רבי בן ציון ליפסקר ע"ה, רבה של ערד, והרב וינגרטן ששימש כרבה של בת ים.

הרב יעקב מנדלסון, חתנו של הרב ליפסקר אומר: "זה נשמע לי מוזר מאד. חמי הרב ליפסקר ע"ה הלך לעולמו בה' תשרי תש"ע, עוד לפני שהבג"צ חייב את הרב שיינין. אמנם היה מתאים לחמי ע"ה לחתום על מכתב כזה, אבל לדאבוננו הוא כבר הלך לעולמו לפני כמה חודשים".

האם היומונים משתמשים בשמות רבנים מבלי לשאול לדעתם, או שמא הם עלו לקברי הרבנים וקיבלו הסכמה שבשתיקה לפרסום ב'גילוי הדעת'? קשה לדעת. אך מתברר, כי החתימות אותם ששים היומונים לפרסם בקול רעש גדול, לעיתים לא רחוקות שווים כרגבי אדמה בבתי קברות.

ברוך פורטוני, ממקורביו של הרב שיינין ומיוזמי ה'גילוי דעת' אמר בתגובה לאתר 'שטורעם': "גם הרב ליפסקר וגם הרב וינגרטן מבת ים שהלכו לעולמם בחודשים האחרונים, זכו לחתום לפני פטירתם על הגילוי דעת. את העצומה התחלנו בתמוז, בתקופת בין המצרים, אז הבג"צ פסק לראשונה בנושא.

"היום פרסמנו זאת בגלל הדיון שמתקיים הבוקר. על המסמך המקורי צוין התאריך 'בין המצרים' וכעת שינינו זאת לחנוכה, כי התווספו חתימות חדשות".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.