מערכת COL | יום ג' טבת ה׳תש״ע 20.12.2009

עוצמה של אור בצפון קפריסין ● גלרייה מוארת

המתכון המנצח של 'לביבות קפריסין' ● עשרות בתי-המלון האירו ללא הפסקה ● שבתון חנוכה מיוחד לבני הקהילה ● מה מיוחד במניין מספר חמש עשרה? ● תמונות של אור וסיכום בדיווח מיוחד לסיפור המלא וגלריית תמונות  
עוצמה של אור בצפון קפריסין ● גלרייה מוארת

בבית חב"ד המרכזי של 'צפון קפריסין' בהנהלת השליח הרב חיים הלל ורעייתו דבורה לאה אזימאוו סיכמו ב"ה חג חנוכה מאיר ומוצלח.

כבר בנר ראשון התאספה קבוצה גדולה של יהודים מקומיים ותיירים בבית חב"ד להדלקת הנרות, שהמשיכה בתפילת קבלת שבת ו'שבתון' מיוחד לרגל חג החנוכה. בסעודת שבת הושמעו ע"י השליח דברים במעלת חג החנוכה ועל כך ש"מעט אור דוחה הרבה חושך".

משמים רצו לתת הרגשה של מוחשיות לדברי התורה החמים, אחרת לא ניתן להסביר את העובדה שבמהלך הסעודה חוו כולם הפסקת חשמל (דבר הרגיל בצפון קפריסין) וישבו לאור נרות החנוכה.

נר שני: מיד בצאת השבת נערכה בבית חב"ד הדלקת נרות ואחריה יצא השליח בליווי בני משפחתו לסבב הדלקת נרות בבתי מלון שונים, בהם משתכנים אורחים יהודים ששמחו לקיים את מצוות החג ולברך על סופגניה חמה, לשיר שירי חנוכה סביב שולחן הנרות ולהקשיב לסיפור הבוקע מהם.

בנר שלישי נערכה מסיבת חנוכה בבית חב"ד ליהודי הקהילה המקומית שאישרו את השתתפותם מבעוד מועד. הבאים נהנו מתוכנית מיוחדת שכללה הדלקת נר ג' של חנוכה, הקרנת וידיאו מיוחד של הרבי על מהות נס החנוכה, האזינו לדברים במעלת נצחיותו של חג החנוכה גם לעתיד לבא, ואף נהנו מבר עשיר שכלל סופגניות ומאפים מיוחדים לחג החנוכה מעשי ידיה של השליחה דבורה לאה שתחי' אזימאוו.

בעוד המבוגרים נהנים מהתוכנית העשירה, נערכה פעילות עבור הילדים שכללה שעת יצירה וחוויה -  הכנת חנוכיות ושאר סמלי החג, אמירת י"ב הפסוקים וחידון נושא פרסים בנושא חג החנוכה.

בנר רביעי נערכה הדלקה רבתית במלון 'מאלפס' לקבוצת אורחים מישראל שהגיעה באותו בוקר לצפון קפריסין ושמחו לראות שגם כאן, במקום נידח זה, [אף כי לא רחוק] הגיעו חסידי חב"ד ושלוחי הרבי להאיר להם את חג החנוכה. בשעת ערב מאוחרת נערכה בבית חב"ד ארוחת ערב יוקרתית למספר קבלנים ויזמים הפועלים בצפון קפריסין שנטלו על עצמם להמשיך להיות לעזר לפעילות בית חב"ד הגודלת ב"ה מחג לחג ומשנה לשנה.

בנר חמישי נערך בבית חב"ד 'ערב לביבות' מיוחד לעשרות ישראלים שכל כך שמחו ליהנות מחג החנוכה בסגנון המזכיר להם את הבית, את הווי ארץ ישראל שאין דומה לו. הם באו בהמוניהם להדליק את אור הנרות  ולשמוע דברי הסבר מאלפים על נקודות האור שהדליק הרבי בדמות פריסת בתי חב"ד ברחבי העולם.

הם רותקו לשמוע על דאגתו של הרבי לכל יהודי בכל מקום שהוא. בסיום הערב חולקו דמי חנוכה לכל המשתתפים בתוספת הסבר על מהות החלוקה שהיא בכדי להקנות את מצוות הצדקה גם מגיל צעיר וגם לשמש כתזכורת למבוגרים לקיים את מצוות הצדקה.

בנר שישי נערך שוב סבב הדלקות בבתי מלון ברחבי העיר, ובאחד מהם אף הוצבה חנוכיה גדולה למשך כל ימי החג. בשעת ההדלקה הושמעו שירי חנוכה ממערכת ההגברה של בית המלון, וההתרגשות שגאתה בקהל גרמה להם לפרוץ בריקוד של שמחה סביב החנוכיה.

בנר שביעי - ראש חודש טבת, זכה בית חב"ד לציין 15 חודשים של מניין שחרית קבוע לתפילות ראש חודש בצפון קפריסין. [לבד ממניינים של חול שבת חג ומועד ב"ה]. מאז הוקם בית חב"ד עושים השלוחים כל מאמץ לציין את הזינוק לחודש חדש עם מניין מורחב, מסיבת ר"ח עם מטעמים מיוחדים, ושיעור תורה הנותן כוח ועוצמה לחודש אחד לפחות.

הכרוז הקורא לאנשים להשתתף, מבשר על הזדמנות ייחודית להתחלה טובה של חודש טוב ומבורך, והזדמנות של אנשי עסקים ומבקרים ליצור קשרים חדשים במהלך ארוחת הבוקר העשירה המתקיימת לאחר התפילה.

בערב התקיימה הדלקה מיוחדת לקבוצת תיירים יהודים מאיסטנבול, אלו הבחינו במהלך החג ברכבו של השליח שהפך במשך החג ל'טנק מבצעים' ומיד בררו היכן קיים בית חב"ד והתרגשו מאוד לחגוג את הדלקת הנרות במסיבה מיוחדת עבורם עם דברי תורה בשפה התורכית.

נר שמיני הודלק אף הוא ברוב עם בבית חב"ד ע"י נכבדי וראשי הקהילה שהביעו את שמחתם לדיווחים על הצלחת חג החנוכה ברחבי צפון קפריסין. הנרות המיוחדים דלקו עד לצאת השבת וזאת ע"פ הוראתו של כ"ק אדמו"ר בחג החנוכה תהא שנת ניסים.

בבוקר יום השבת נערכה תפילת שבת חגיגית ברוב עם בבית הכנסת שב'בית חב"ד' כשבסיומה התיישב הקהל הרחב לקידושא רבה והתוועדות חסידים לרגל זאת חנוכה וכהכנה ליום הבהיר ה' טבת - דידן נצח.

הרב אזימאוו מבקש לנצל במה חשובה זו ולהודות לר' משה יהודא שיחי' קוטלארסקי ולקרן משפחת ראהר על עזרתם הרבה במשך השנה כולה לביסוס פעילות חב"ד בצפון קפריסין.
כמו כן לתורמים החשובים ר' ש. פלס, ר' ש. הלפרין ור' י. דוכן, על עזרתם החשובה לקיום מבצע חנוכה ברוב פאר והדר ולנח"ר כ"ק אדמו"ר.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.