מערכת COL | יום ג' טבת ה׳תש״ע 20.12.2009

שגרירי הודו וישראל הדליקו נר עם חב"ד באסטנה

בנר שביעי של חנוכה נערכה מסיבת חנוכה מרשימה בבית הכנסת "בית רחל – חב"ד ליובאוויטש" בעיר אסטנה בירת קזחסטאן. את המסיבה כיבדו בנוכחותם: שגריר ישראל בקזחסטאן מר ישראל מי עמי, שגריר הודו מר אשוק סאג'אנר, יו"ר הקהילה היהודי באסטנה מר דוד בן נני, ואורחים נוספים ● שגריר ישראל בקזחסטאן מר ישראל מי עמי ציין כי הוא גאה להיות חלק מהקהילה וציין את פועלם של השלוחים באסטנה ובשאר ערי קזחסטאן  לתמונות 
שגרירי הודו וישראל הדליקו נר עם חב
בנר שביעי של חנוכה נערכה מסיבת חנוכה מרשימה בבית הכנסת "בית רחל – חב"ד ליובאוויטש" בעיר אסטנה בירת קזחסטאן. את המסיבה כיבדו בנוכחותם: שגריר ישראל בקזחסטאן מר ישראל מי עמי, שגריר הודו מר אשוק סאג'אנר, יו"ר הקהילה היהודי באסטנה מר דוד בן נני, ואורחים נוספים.

רבה של קזחסטאן הרב ישעיה אלעזר הכהן שכיבד את האירוע פתח בדברים על מהות חג החנוכה וציין כי חושך לא מגרשים במקלות אלא דווקא בתוספת אור "מעט אור דוחה הרבה חושך". הוא ציין את יחסה הטוב של מדינת קזחסטאן ליהודים המאפשרת יחס של כבוד לכל אדם ואפשרות של קיום תורה ומצוות. הוא ציין גם כי בחג החנוכה מציינים בקזחסטאן את יום העצמאות ה-18 דבר המסמל גם את חופש הדת לכל עם ודת ברחבי קזחסטאן.

הרב כהן ביקש להודות לשגרירי ההודי שנכח באירוע וציין את הירצחם של הקדושים הרב גבריאל נח ורבקה הולצברג הי"ד שלוחי חב"ד במומביי ואת היחס שקיבלו מממשלת הודו. "המחבלים ימ"ש ביקשו להחליש את הפעילות, אבל היא ב"ה רק הלכה והתעצמה מיום ליום", אמר הרב כהן.

דברי ברכה נשא רבה של אסטנה השליח הרב יום טוב יהודה קובלקין שדיבר על נרות החנוכה ומה שהם מסמלים עבורנו. שגריר ישראל בקזחסטאן מר ישראל מי עמי בירך וחיזק את הקהל המרבים להגיע לבית הכנסת ולאירועים של הקהילה. הוא ציין כי הוא גאה להיות חלק מהקהילה וציין את פועלם של השלוחים באסטנה ובשאר ערי קזחסטאן.

הרב כהן ציין כי השגריר היה שותף בבניית בית הכנסת הראשון בקזחסטאן עוד בקדנציה הקודמת שלו כאשר כיהן כשגריר בקזחסטאן וכעת הוא שמח לבשר כי בקזחסטאן פועלים חמישה בתי כנסת גדולים ומפוארים.

השגריר ההודי הזכיר אף הוא בדבריו את הטבח בבית חב"ד ואת נס הצלתו של מושי הקטן בידי המטפלת סנדרה שבכך איפשרה את "המשך חייהם של הוריו הגיבורים שנרצחו". בתום נאומו, הזמינו הרב כהן להדליק את השמש של החנוכייה ואת השגריר הישראלי בהדלקת נר שביעי של חנוכה.

הקהל פצח בשירת "הנרות הללו" יחד עם ילדי משפחת קובלקין, שמאוחר יותר הציגו את סיפורה של חנה ושבעת בניה, העבירו את המסר שאסור לעבור עבודה זרה, וזכו למחיאות כפים נלהבות ממשתפי האירוע ומהשלוחים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.