'פרסומי ניסא' מחושב: כך הגיע אור החנוכה למיליונים
מאת חיים ברון, COL
בכל שנה בחג-החנוכה, אנו מגישים לכם פרויקט מיוחד - עשרות צילומי שערי עיתונים מרחבי העולם, עליהם מתנוססות תמונותיהם של שלוחי חב"ד במדינות השונות, מדליקים חנוכיה.
השנה, בטח הבחנתם, לא פרסמנו את הפרויקט.
הסיבה: נר ראשון של חנוכה יצא ביום שישי. מסיבה זו, לא נערכו אירועי הדלקה מרכזיים ביום שישי, אלא רק החל ממוצאי-שבת.
מרביתם של העיתונים, שמעדיפים לפרסם מטבע הדברים דווקא את ההדלקה של הנר הראשון, פשוט התעלמו מחג החנוכה. הסיבה פשוטה: העיתונים צריכים תמונה חדשותית מהיום הראשון. הימים הבאים, "כבר לא מעניינים".
גם לסוכנויות הידיעות העולמיות שמשווקות תמונות לכלי-התקשורת, לא ממש היה מה להציע.
אבל היה שליח אחד, הרב יהודה טייכטל שמו, שהחליט לא לוותר.
הוא הזמין את צלם הסוכנות AP ביום שישי, בעת הרכבת החנוכיה, בסמוך לשער הניצחון בברלין, גרמניה.
הסוכנות פרסמה את התמונות באתר האינטרנט שלה, ממנה שואבים כלי-התקשורת מידע ותמונות.
וכך, עשרות עיתונים ברחבי העולם השתמשו בתמונה הזו. התמונה היחידה למעשה.
עיתונים מובילים בסין ובקונטיקט בחרו לפרסם את התמונה הזו בשער.