מערכת COL | יום כ"ז כסלו ה׳תש״ע 14.12.2009

מאות הצדיעו לבית חב"ד יהוד ● דיווח מלא, גלריה

נכבדי העיר ופרנסי יהוד השתתפו אמש (ראשון) בערב הצדעה לשלוחים בעיר ● את הערב כיבדו: השר בני בגין, ראש העיר מר יוסי בן דוד, רבה של העיר הרב יונה טורצין, יו"ר המועצה הדתית מר ז'קי וג'ימה, יו"ר האופוזיציה בעיריה מר אמנון סעד, מנכ"ל אל על מר אליעזר שקדי, מנהלי אגפים בעיריה, אנשי עסקים, מנהלי חברות ומנכ"לים. כל נכבדי העיר מכל קשת הציבור הישראלי ● המכנה המשותף לכולם: ההערכה וההערצה שלהם לשלוחים ולפעלם לדיווח מלא ותמונות 
מאות הצדיעו לבית חב
(צילומים: ברלה שיינר, COL)
מאת אלי וולף

"כששני יהודים נפגשים, צריכה לצאת מכך טובה ליהודי שלישי", פתגם רבותינו נשיאנו זה, המוקרן על מסכי הענק, קיבל את אורחי הדינר של בית חב"ד ביהוד, לרגל ציון "20 שנות אור", לפעילות בית חב"ד בעיר.

"טובה ליהודי שלישי", זה היה המוטו של הנואמים במהלך הערב המכובד הזה, שהעלו על נס את פעלם של השלוחים בעיר, בראשותו של הרב שמעון ווינר. "כל מהותו של הרב ווינר הוא לעשות טוב ליהודי. הוא קם בבוקר וחושב למי אפשר לעזור היום, במה ניתן לסייע לתושבי העיר היום" כך אומר מר ניר פרצלינה, ממכ"ל איצטדיון יד אליהו ובלומפילד בסרט הווידאו שהציג את מפעלם של השלוחים.

נכבדי העיר ופרנסיה באו להצדיע לשלוחים ולומר תודה למי ששלח אותם לעיר, לכ"ק אדמו"ר נשיא דורנו. ראש העיר מר יוסי בן דוד. רבה של העיר הרב יונה טורצין, יו"ר המועצה הדתית מר ז'קי וג'ימה, יו"ר האופוזיציה בעיריה מר אמנון סעד, מנכ"ל אל על מר אליעזר שקדי, מנהלי אגפים בעיריה, אנשי עסקים, מנהלי חברות ומנכ"לים. כל נכבדי העיר מכל קשת הציבור הישראלי, כאשר מכנה משותף להם – ההערכה וההערצה שלהם לשלוחים ולפעלם.

הם כולם באו לומר תודה לשלוחים הרב שמען ווינר, הרב שמואל וולף, הרב יעקב סגל והרב שניאור ירס.

הדינר נפתח בהדלקת נר שלישי של חנוכה, שהודלק על ידי מנכ"ל אל על וידיד קרוב לבית חב"ד מר אליעזר שקדי, ומיד לאחר מכן הוקרן על המסכים קטע ווידאו של הרבי כשהוא מקבל ל'יחידות" את ראש הממשלה המנוח מר מנחם בגין, ולאחר מכן קטע מדברים שנשא מר בגין בפני התקשורת, שם הוא דיבר בהערכה על הרבי ופעלו, ועל אהבתו לבית ישראל, ודאגתו לעתיד ילדינו.

עם סיום הקרנת קטע הווידאו הזה, השליח הרב שמואל וולף הזמין את אורח הכבוד, השר מר בני בגין, בנו של ראה"מ המנוח, לשאת דברי ברכה.

"ראינו את מורי ואבי מדבר על דאגתו של הרבי לעתיד ילדינו", קרא השר בגין. "זוהי עבודתו של הרבי, וזו עבודתם של השלוחים בעולם כולו וכאן ביהוד. הדאגה לעתיד ילדינו. הדאגה לחיים שלהם, ולא רק לחיים הקיומיים, אלא בעיקר על הטעם בחיים, התוכן בחייהם, המשמעות והרוח של החיים".

השר בגין עמד בדבריו על הלקח שאנו מפיקים ממלחמתם של המכבים כנגד היוונים, על כך שהם לחמו כדי שהיהודים יחיו בארצם בחיי תוכן וחרות, ללא שעבוד של דעות ואומות נכריות, והקיש מהימים ההם לזמן הזה, לעם ישראל היושב בארצו, ואינו צריך לקבל עול או דעות של אומות נכריות באשר לקיומינו בכל חלקי הארץ.

רב העיר הרב יונה טורצין דיבר על משמעות מסירות הנפש של המכבים, על תוקף האמונה של "מי כמוך בא-לים ה", וציין כי השלוחים כיום הם המכבים של דורנו, הם אלו שלא חתים מפני שום דבר, ומביאים את האור לרשות הרבים, ומכריזים קבל עם ועולם אשר "מי כמוך בא-לים ה'".

על המסכים הוקרנו דפי-אינטרנט מאתר הבית של בית חב"ד יהוד, ועל שרות הסמסים של הבית חב"ד, סמסים למועדי שעורים וליתר פעילויות השלוחים, ובד בבד כל משתתפי הדינר קיבלו סמסים למכשירי הטלפון הנייד שלהם עם קריאה להשתתף בשיעורי-התורה.

"חג החנוכה מלמד אותנו להוסיף כל יום באור, להתקדם ולעלות מעלה מעלה – אמר הרב שמואל וולף – לעומת היוונים, שהם מסמלים את ההיפך, הירידה, המילה "יון" מסמלת את הירידה מדחי אל דחי. יו"ד, ולאחר מכן וא"ו, ולאחר מכן הקו יורד מטה-מטה, לאות "נון סופית". גם בפרשת השבוע, פרשת מקץ, אנו קוראים על חלומות פרעה, היווני של אותו הדור, היורד מחלום על מין החי, שבע הפרות, לחלום על מין הצומח, שבע השבלים. לעומת יוסף הצדיק, המכבי של אותו הדור, החולם בתחילה על השבלים, ולאחר מכ מתעלה לחלום אודות צבא השמים.

הכח שלנו להפוך את היון לרוחניות, לקדושה, הוא בכח המשלח, צדיק הדור, ה"צדי"ק" שנכניס בראש המילה יון, כך שנקבל את המילה "ציון". התודה היא לא לשלוחים, אלא למשלח, לצדיק הדור.

ועל המסך הוקרנו קטעי ווידאו מהרבי המדבר אודות מעלתו של כל יהודי, ועל הצורך לסייע לכל יהודי, ומיד לאחר מכן הוקרנו קטעים מפעולות שונות של השלוחים המממשים את דבריו של המשלח, ואת תגובותיהם של אנשים שונים בעיר יהוד. שותפים לעשיה, שותפים לנשיאה בעול הכלכלי, ופרנסי העיר.

כולם מדברים בהערצה בלתי מוסתרת על "הרב שמעון".

ביהוד, "הרב שמעון" הוא מילה נרדפת למלאך מיכאל. כל כולו למען הזולת, להיטיב לשני, חושב רק על השני, אין לו יום ואין לו לילה, "תמיד תהיתי – אמר ראש העיר מר יוסי בן דוד בנאומו – מתי אתה ישן ומתי אתה אוכל"...

"באחד מקטעי הווידאו – סיפר ראש העיר - ראינו את אחד מנערי הבר מצוה מספר כיצד לפעמים הרב שמעון נרדם כשאנו חוזרים לעצמינו את הקריאה בתורה. כך שאני כבר יודע מתי אתה ישן. אבל מתי אתה אוכל?"....

ראש העיר הבטיח להגביר את תרומת העיריה לפעולות השלוחים, אותם הוא מכיר ומוקיר באופן אישי, הוא שותף פעיל לעשיה של בית חב"ד. או כפי שהגדיר אותו הרב וולף "ראש העיר החב"די של יהוד".

את הערב חתם חתן הערב, הרב שמעון ווינר, שהודה לתומכים הרבים על עזרתם הרבה בפעולות הבית חב"ד. "בזכותכם, בכוחכם, כל העשיה הזו. תמשיכו, תגדילו את התמיכה, נוכל להגיע לעוד יהודים".

כשהרב ווינר דיבר, הקהל הופנט. הם אוהבים אותו בכל לבם, והם רק מחזירים לו כמים הפנים לפנים ממה שהוא מקרין אליהם. ראית את החום זורם ממנו אל הקהל, ומהם אליו. "כדאי הוא רבי שמעון לסמוך עליו".

"כששני יהודים נפגשים, צריכה לצאת מכך טובה ליהודי שלישי", זה מה שהשלוחים ביהוד עושים, וזה מה שראינו בערב זה.

וכשישבתי שם, בתוך הקהל הזה, נפלה בי ההכרה מדוע נבחר פתגם זה לערב זה.

איך נקראים יהודים המתגוררים בירושלים? – ירושלמים. ואיך נקראים יהודים המתגוררים בתל-אביב? תל אביבים.

ואיך נקראים שני יהודים, כמו למשל הרב וויינר והרב וולף, המתגוררים ביהוד? "שני יהודים". וכששני יהוד-ים נפגשים, צריכה לצאת מכך טובה לעוד יהוד-י שלישי.

לא פלא שכל כך הרבה "יהוד-ים שלישים" קיבלו טובה מהם. זה הרי הוראה של רבותינו נשיאנו. "כששני יהודים נפגשים, צריכה לצאת מכך טובה ליהודי שלישי".

ובסיכומו של ערב, כשכל כך הרבה "שני יהודים" נפגשו יחד באולם המפואר של מלון "אויה-אוונט", אין ספק שהרבה "יהודי שלישי" תצמח להם טובה מכך.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.