מערכת COL | יום כ"ה כסלו ה׳תש״ע 12.12.2009

'יום שכולו חסידות' בכולל 'מעייני ישראל' בירושלים

'יום שכולו חסידות' בי"ט בכסלו הוא כבר מסורת של שבע שנים בכולל 'מעייני ישראל' בירושלים. יום זה מוקדש ביתר שאת, על-ידי אברכי הכולל, ללימוד בעיון של תורת החסידות, כאשר בסוף היום נערכת התוועדות גדולה. והשנה חידוש – אולם מיוחד נשכר בלב השכונות החרדיות בירושלים, כדי להכיל את מאות האברכים ובני הישיבות שנהרו להתוועדות  לסיפור המלא
'יום שכולו חסידות' בכולל 'מעייני ישראל' בירושלים
'מעייני ישראל' הינו כולל ייחודי שעשרות אברכיו משלבים לכל אורך השנה לימוד נגלה וחסידות. סדר-היום (בכל יום) בכולל נפתח בלימוד חסידות, לאחר מכן שוקדים האברכים על תלמודם בגמרא ובהלכה, ואחר-הצהריים שבים הם לעיין במאמרי חסידות.

בראש הכולל עומד הרה"ג הרב מנחם-מנדל פויגל שליט"א שלצדו פועל צוות ניהול מסור. כבר שבע שנים מתקיים בכולל בי"ט בכסלו 'יום שכולו חסידות', כאשר עשרות אברכי הכולל מגבירים ביום הזה באופן מיוחד את לימוד החסידות. בסיומו של יום מתקיימת על-פי המסורת הנהוגה בכולל התוועדות חסידית רבת משתתפים.

ואולם השנה, כאמור, נוסף חידוש מיוחד, כאשר ראשי הכולל ומארגניו שכרו לקראת ההתוועדות אולם רחב-ידיים בלב השכונות החרדיות בירושלים, על-מנת לאפשר השתתפות מרבית של אברכים ובני-ישיבות מכל החוגים. ואכן, המונים נהרו להתוועדות הגדולה שארגן הכולל במוצאי י"ט בכסלו. את המשא המרכזי בהתוועדות השמיע ה'משפיע' הנודע, הרב נחמן-יוסף טווערסקי מארה"ב. כמו כן כיבדו את ההתוועדות בהשתתפותם, הרה"צ האדמו"ר מנדבורנא-באניא שליט"א ונכבדי וזקני אנ"ש בירושלים.

ההתוועדות נמשכה אל תוך הלילה עם ה'משפיע' דישיבת תומכי-תמימים המרכזית, הרב זלמן גופין, שתבע ממאות האברכים ובני-הישיבות שנקבצו ובאו, להתחיל ללמוד חסידות בעיון ובאופן מיוחד להקדיש לכך את יום השבת-קודש.

מאות משתתפי ההתוועדות המוצלחת קיבלו 'תשורה' מיוחדת – 'קובץ היום-יום' וחוברת ובה סקירה מקיפה על 'לוח היום-יום'.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.