מערכת COL | יום כ"ד כסלו ה׳תש״ע 11.12.2009

שר הביטחון בראיון: "עת צרה היא ליעקב וממנה יוושע" ● להאזנה

שר הביטחון אהוד ברק העניק ראיון בלעדי ומיוחד לאיש התקשורת החרדי ומנכ"ל "הקול החרדי" יענקי ביכלר, בו הוא דיבר על הצורך להקפיא את הבנייה ועל הפתרונות האפשריים בערים החרדיות, "כל ישראל ערבים זה לזה. בעזרת השם יהיה טוב", אומר שר הביטחון ברק. מיוחד  האזינו לראיון
שר הביטחון בראיון:
ברק מבקר בבית-חב"ד בוונציה (צילום ארכיון: COL)
שר הביטחון אהוד ברק אומר בראיון בלעדי למוקד "הקול החרדי" על הקפאת הבניה "עת צרה היא ליעקב וממנה יוושע". לדבריו יש חשיבות עצומה להקפאת הבנייה, ומירב הכוחות יגוייסו לשם כך. עם זאת הם בודקים ובוחנים מה לעשות עם הערים החרדיות.

"ביתר, עמנואל וקרית ספר, כל המקומות האלה מאוד יקרים לליבנו" אומר שר הביטחון אהוד ברק "הם מקומות של אזרחים ישראלים, שומרי מסורת ותורה, שחיים וגרים שם".

הסיבה בגינה הוקפאה הבנייה, אומר שר הביטחון היא "שיקולים של הצורך להשאיר את הדלת פתוחה לאפשרות של משא ומתן מדיני, ועוד שלל סיבות שקשורות גם לחשיבות העצומה שיש לתיאום ולשיתוף פעולה שיש בינינו לבין ארצות הברית", בגלל זה אומר שר הביטחון "אנחנו החלטנו לעצור לעשרה חודשים את הבניה החדשה".

"אנחנו רוצים לעשות זאת בצורה קשובה" אומר ברק, וכראיה לדבריו הוא מביא שיש 700 בניינים שזה קרוב ל-3,000 יחידות דיור שהבנייה בהם נמשכת היות ובנייתם כבר החלה. "ישנם כ-40 מוסדות חינוך, בתי ספר ומבני ציבור כבתי כנסת ומקוואות שנמשיך את בנייתם, משום שאלה צרכי החיים".

שר הביטחון מוסיף ומדגיש כי "יש מקרים מיוחדים שנבחן אותם". ברק מוסיף ומספר כי פנו אליו שר הפנים אלי ישי ושר השיכון אריאל אטיאס ודיברו איתו על עניין ביתר, "אני יודע שגם מרן הראשון לציון הרב עובדיה יוסף מאוד דואג לדברים האלו" אומר ברק.

"אנחנו נבחן מה ניתן לעשות במקומות כמו ביתר, שאני כשר ביטחון בממשלה הקודמת עוד אישרתי שם בנייה של קרוב ל-300 יחידות דיור ורק חלק מהם החלו להיבנות" אומר שר הביטחון ומסיף "נפעל לכך שאנשים לא יפגעו".


שר הביטחון אהוד ברק עם הגר"ע יוסף, השבוע. צילום: שוקי לרר

שר הביטחון מנסה לצנן את ההתלהמות שנוצרה בגין ההקפאה ואומר "אנחנו מנסים לעשות את הדברים באמת בהקשבה רבה". בהמשך דבריו אומר שר הביטחון "מצד אחד זו גזירה, זה דבר שאנחנו מוכרחים לעשות אותו, אבל הוא לא בא ממקום של רוע, אלא ממקום של אחריות לעתיד של כולנו ואני בטוח שנעבור אותה".

על העיר ביתר עילית מתחמק בדיפלומטיות שר הביטחון ממתן תשובה ברורה ואומר "אני לא רוצה להבטיח לפני שאני יודע שדברים בעזרת השם יתקיימו, אני לא רוצה להרבות בדברים, גם חברכם בממשלה וגם כבוד הרב העלו את הדברים הללו. אנחנו מבינים, בודקים ובוחנים אותם".

ברק מאשר כי קיימת כוונה להחזיר חלק מסמכויות הטיפול אל ראשי הרשויות, "את הסמכויות, לסגור מרפסת, להשלים פרגולה או להוסיף חדר לבניין, כל דבר מעין זה שלא כרוך בהקמת יחידת דיור נוספת אני חושב שזה יחזור בימים הקרובים אל ראשי הרשויות עצמם כך שראש העיר בעזרת הוועדה המקומית שלו בכל אחד משלושת המקומות שהזכרנו יוכלו לטפל בדברים הללו" אומר שר הביטחון.

גם דברים שקשורים לצורך הצרכים המיידיים, "אנחנו נמצא את הדרך להחזיר אותם אל ראשי הרשויות, כי צריך לאפשר לחיות את החיים" אומר שר הביטחון אך מדגיש "לצד זה נאלץ באמת להבטיח שבנייה חדשה לא תהיה במשך עשרה חודשים".

"נשארו רק תשעה וחצי חודשים", מנחם שר הביטחון, אך מקפיד להישמע תקיף ונחוש כשהוא אומר "אנחנו הולכים לגייס את הכוחות ביחד לעמוד בזה". שר הביטחון שב ומנסה להרגיע את הרוחות הלוהטות "כולנו אחים, לכולנו יש את אותה חלקה קטנה, כולנו אחראים לביטחון מדינת ישראל וביטחונם של יהודים בכל מקום בעולם" אומר אהוד ברק ומוסיף "כולנו אחים וכל ישראל ערבים זה לזה".

"לא הגענו במקרה למקומות האלו", מדגיש שר הביטחון "בנינו שם כי אלו מקומות שאפשר לבנות בהם יותר בזול, כדי שיהודים שאין באפשרותם אמצעים יוכלו לרכוש דירה לעצמם".


שר הביטחון ברק ברובע המוסלמי. צילום: ארכיון "חרדים"

שר הביטחון מדגיש כי במקומות אחרים, כמו באלעד הם עושים הכל כדי להוציא לפועל בנייה של יחידות דיור "הזזנו שטח אש של סיירת מטכ"ל שגדלתי עליה, שאני זוכר לפני יובל שנים בתור בחור צעיר הייתי מתאמן שם, אפשרנו לבנות שם 2,500 יחידות דיור בצד המערבי של הקו הירוק" אומר ברק.

"אותו הדבר עם השרים שלכם במשלה" מחמיא אהוד ברק "שעושים הכל לכך שבחריש תיבנה עיר. השר ישי עוסק בזה מאוד, ונותן את האיזון הנכון בין הצרכים של חריש לצרכים של הקיבוצים בסביבה".

שר הביטחון שומר על אופטימיות זהירה ואומר "בסוף כולנו אחראים לזה שתהיה קורת גג ומקום לגדל בו את הילדים". "בעזרת השם יהיה טוב" משוכנע אהוד ברק. שר הביטחון גם נשאל האם לדעתו קיימת אופציה ששוב הימין בישראל ידיח ראש ממשלה מכהן מהימין והשיב "אנחנו חיים בדמוקרטיה, אני לא צופה, אני לא יודע מה יהיה, נפלאות דרכי ה'".

"אם נתלכד מעבר לאבחנות ולדקויות בין ימין לשמאל, נשלב ידיים לראות מה נכון למדינת ישראל ולעם ישראל, ואיך נכון להשתמש בעוצמה שצברנו - אנחנו חזקים מאוד בשנים האחרונות" אומר שר הביטחון "מהמקום של הכח ושל הבטחון העצמי, אנחנו יכולים גם להבטיח את בטחוננו וגם להושיט יד לשלום".

לסיום, אומר שר הביטחון אהוד ברק "אנחנו מנסים לעשות הכל בעיניים פקוחות, סוף מעשה במחשבה תחילה, לראות איך גם לא לסגור את הדלת בפני הסיכויים וגם להמשיך לשמור על הבטחון של תושבי היישובים האלה" אומר שר הביטחון ומוסיף "אנחנו צריכים להמשיך לדאוג לחיים של התושבים ואת זה נעשה" מבטיח אהוד ברק.


להאזנה לחצו על כפתור ההפעלה:
לא מצליחים להאזין? לחצו כאן מוקד "הקול החרדי": 050-800-38-38
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.