מערכת COL | יום כ"ב כסלו ה׳תש״ע 09.12.2009

אם האינטרנט רע, מה אתם עושים כאן?

לאתר 'בית-חב"ד' נשלחה השאלה הבאה: יש לי חברים חרדים שהסבירו לי שאינטרנט הוא דבר טרף ופסול ולמרות זאת גם לחב"ד יש אתר אינטרנט. האם המטרה מקדשת את האמצעים? ● עורך האתר משיב לתשובה במלואה
אם האינטרנט רע, מה אתם עושים כאן?
מנדי קמינקר

כמו כל יהודי טוב אשיב לך בשאלה:

בטח קראת על הפשעים שבוצעו לאחרונה בישראל. אנשים חסרי לב השתמשו בסכינים כדי לרצוח גברים, נשים וילדים חפים מפשע. סכינים הם דבר רע ומסוכן.

האם כבר זרקת את כל הסכינים בבית? האם דיווחת למשטרה שבבית שכנך יש כמה סכינים במטבח?!

כנראה שלא. ולא בגלל שאתה משתף פעולה עם פושעים, חלילה. אלא כי ידוע לך שסכין יכולה להיות דבר טוב ודבר רע. היא יכולה לשמש ככלי נשק בידיו של פושע, אך היא גם יכולה להביא תועלת לפריסת לחם או חיתוך ירקות לסלט עשיר ומזין.

אז סכין היא דבר טוב או רע? אינטרנט הוא דבר טוב או רע? תלוי כיצד משתמשים בהם.

אתה צודק בכך שהמטרה לא יכולה לקדש אמצעים לא כשרים. אך האינטרנט כשלעצמו, אם רק משתמשים בו כראוי, אינו פסול או טרף. אבל כמו שלא נשאיר סכין גלויה במטבח מחשש שילדים ישחקו עמה, כך עלינו לוודא כי שימוש באינטרנט נעשה בצורה מבוקרת וכשרה המגינה עלינו ועל ילדינו מסכנות אפשריות.

לפני ארבעים שנה, בשנת תש"כ (1960), פתחו חסידי חב"ד תכנית מיוחדת ברדיו בניו יורק במהלכה הם לימדו פרקים מספר התניא, ספר היסוד של חסידות חב"ד. באותם ימים עדיין לא היו תחנות רדיו דתיות, והתחנות הקיימות עסקו גם בנושאים שלא מתאימים כלל לרוח היהדות.

"כיצד אתם יכולים להשתמש במכשיר הרדיו שהוא טמא ופסול?" היו כאלו ששאלו את חסידי חב"ד. כשהשאלה הגיע לאוזניו של הרבי מליובאוויטש זצ"ל תוכן תשובתו היה: "כל דבר שברא הקדוש ברוך הוא בעולמו נברא כדי לגלות אלוקות ורוחניות בעולם. לפיכך, לא רק שמותר להשתמש ברדיו למטרות חיוביות, אלא מצוה לעשות זאת."

ברוח דבריו של הרבי, אתר האינטרנט היהודי הראשון ברשת (עוד הרבה לפני שהיהודי סרגיי ברין וחברו לארי פייג' חלמו להקים את גוגל) היה אתר בשם chabad.org, שאתר זה הוא סניף שלו.

אז אינטרנט יכול להיות גם טוב וגם רע. אני מאחל לך שתמיד תעסוק רק בגילוי הפוטנציאל החיובי שלו.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.