מערכת COL | יום כ"ב כסלו ה׳תש״ע 09.12.2009

"חסידים ואמנים" התוועדו יחד בתל אביב

בעקבות הפרסום הנרחב ברחבי העיר אודות התוועדות י"ט כסלו המרכזית, מילאו וגדשו את האולם הענק קהל רב ומגוון מכל שכבות הציבור אנשים, נשים וטף בהם שלוחי הרבי שבשכונות העיר ותלמידי ישיבת חב"ד "חזון אליהו" לסיפור המלא   

מחזה סוריאליסטי מעט היה לראות יהודי מבוגר מפזם באוזנו של הרב יוסף גערליצקי שליח הרבי לתל אביב-יפו ניגון חב"די שורשי כשברקע מופיעים אמנים מוערכים תל אביבים, בלחנים עדכניים בהתוועדות המרכזית בתל אביב שנחוגה ברוב פאר והדר בהיכל המפואר שבאולמי בית החייל.

בעקבות הפרסום הנרחב ברחבי העיר אודות התוועדות י"ט כסלו המרכזית, מילאו וגדשו את האולם הענק קהל רב ומגוון מכל שכבות הציבור אנשים, נשים וטף בהם שלוחי הרבי שבשכונות העיר ותלמידי ישיבת חב"ד "חזון אליהו". יחד עימם הגיע גם יהודי מבוגר שהאזין בקשב רב לדברי החסידות ולדברי החסידיים שריגשו אותו מאוד והזכירו לו את ימי בחרותו בהם הוא זכה ללמוד בישיבת חב"ד "תומכי תמימים" שב'אוטוואצק' -פולין לפני מלחמת העולם השניה. ולפתע צף ועלה בזיכרונו ניגון התוועדותי מובהק- "הנשמה יורדת לתוך הגוף...". בהתרגשות רבה, קם ה"תמים" ממקומו וחלק את זיכרונותיו עם הרב גערליצקי.

השליח ר' יצחק ביר שעמד בראש ארגון ההתוועדות, הינחה את הערב בכישרון רב. לאחר אמירת פרקי תהילים, מפי הרה"ח אברהם שמואל לוין, נשא דברים אורח הכבוד הרב הראשי לת"א-יפו הרב ישראל מאיר לאו  על השפעת החסידות בדורנו בעולם כולו, ותיבל דבריו  בסיפורים חסידיים שריתקו את הקהל במשך שעה ארוכה.

בדבר מלכות כובד שליח הרבי לתל אביב-יפו ומרא דאתרא דקהילת חב"ד הרב יוסף גערליצקי שקישר בדבריו את יחודו של י"ט כסלו וחג החנוכה ועורר על כך שהרבי נשיא דורנו משפיע כוחות לכל אחד ואחת להוסיף בפעולות 'יפוצו מעיינותיך חוצה' הפצת אור תורת החסידות ואור חג החנוכה הקרב ברחבי העיר, שע"י זה נזכה מיד להתגלות משיח צדקנו.

לאחר אתנחתא מוזיקלית, ע"י האמן יוני גנוט שסחף את הקהל בשיריו, וברכת העירייה ע"י הרב נפתלי לוברט חבר הנהלת העירייה, הוזמן לשאת דברים העיתונאי והחסיד ר' שאול שיף מידידי בית חב"ד שעורר על הצורך החשוב של כל אחד ואחד מכל זרם ביהדות ללמוד ולהתעמק בתורת חסידות חב"ד, שמשפיעה על כל אחד להיות מוח שליט על הלב.

בהמשך המופע, הקדיש המוזיקאי עציון מאיר את שיר העקידה - שיר מיוחד לזכר שלוחי הרבי, הרב גבריאל ורבקה הולצברג הי"ד, שנעקדו על קידוש ה' במומבאי שבהודו, ומיד לאחריו הפתיע את הקהל יהושע לימוני גם הוא אמן מוערך בשיר מיוחד לזכות שלוחי הרבי, שהלחין במיוחד לערב זה.

משתתף ותיק בהתוועדות חוקר החסידות הרב יצחק אלפסי מידידי חב"ד בת"א, העיר, שאם בתחילת הערב ישבו חסידים ואמנים זה לצד זה, כעת בתום ההתוועדות ניתן לומר שכבר יושבים חסידים ליד חסידים בצוותא שגם הבטיחו את מקומם באחד משיעורי החסידות הרבים שע"י בתי חב"ד הממוקמים ברחבי העיר תל אביב רבתי.

את האירוע כולו ליוו ר' אילן דמרי ולהקתו שהוסיפו נופך חסידי ואומנותי וסחפו את הקהל בשמחה חסידית, החגיגה הסתיימה אחרי חצות הלילה בניגון של ד' בבות ובחלוקת תשורה מיוחדת לכל משתתף, את תמונתו של אדמו"ר הזקן שהופקה במיוחד להתוועדות.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.