מערכת COL | יום כ"א כסלו ה׳תש״ע 08.12.2009

הרב הבלין ריתק בהתוועדות חג הגאולה באשדוד ● תמונות

מאות חסידים ואנשי מעשה, רבנים משפיעים ראשי ישיבות ויושבי על מדין, אברכי כוללים לצד בני הישיבות. כולם כאחד נקבצו ובאו, להשתתף להאזין ולשמוע את דבריו של הרב משה הבלין רב העיר קרית גת וראש ישיבת חב''ד קרית גת בהתוועדות לכבוד חג הגאולה י''ט כסלו ● ההתוועדות התקיימה בבית המדרש 'מאקאווא' ברובע ז' בארגונו של הרב יעקב גלבשטיין ובסיועו של הרב מרדכי ליברמן יו''ר אגף לתרבות תורנית לתמונות   
הרב הבלין ריתק בהתוועדות חג הגאולה באשדוד ● תמונות
מאות חסידים ואנשי מעשה, רבנים משפיעים ראשי ישיבות ויושבי על מדין, אברכי כוללים לצד בני הישיבות. כולם כאחד נקבצו ובאו, להשתתף להאזין ולשמוע את דבריו של הרב משה הבלין רב העיר קרית גת וראש ישיבת חב''ד – קרית גת בהתוועדות לכבוד חג הגאולה י''ט כסלו.

ההתוועדות התקיימה בבית המדרש 'מאקאווא' ברובע ז' בארגונו של הרב יעקב גלבשטיין ובסיועו של הרב מרדכי ליברמן יו''ר אגף לתרבות תורנית.

הרב משה הבלין סיפר על מנהג החסידים בי''ט כסלו שהיו מספרים את סיפור ההלשנה המאסר והשחרור לכל פרטיו על פי דברי האריז''ל על הכתוב במגילת אסתר "הימים הנזכרים ונעשים" שע"י שמזכירים את מה שהיה אז, נעשים עכשיו הניסים שהיו אז, והשפע הרוחני והגילוי האלוקי שלמעלה מדרך הטבע שהיה אז, נשפע ומתגלה עכשיו מחדש. הרב הבלין הביא מדברי הרבי במהותו של יום, ודבריו המשלבים בין הפירוש הפשוט של המשנה "הקורא למפרע" לא קיים את המצווה, לבין פירוש הבעש"ט בעניין. 

הרב הבלין האריך להסביר בטוב טעם מעניינו של יום, הרב הבלין ציטט ממכתב של כ''ק האדמו''ר הרש''ב מליובאוויטש שכתב בשנת תרס''ב כאשר נעדר מליובאוויטש ושהה בעיירות מרפא לצרכי רפואה ובריאות הגוף, ולא יכל להשתתף בקירוב מקום עם החסידים בהתוועדות חג הגאולה י''ט כסלו דאז, ועקב כך, כתב ושלח לחסידים מכתב על י''ט כסלו בו גילה שיום זה הוא: "ראש השנה לחסידות" וביום זה ניתן כח לכל השנה ללימוד פנימיות התורה - תורת החסידות, וההליכה בדרכיה.

במשך כל העת הוגש כיבוד ומשקה לכל המשתתפים אשר ישבו והאזינו בקשב ובשקיקה לכל מילה היוצאת מפיו הקולח של הרב הבלין, כאשר בין קטע לקטע הם מנגנים את ניגוני הדביקות החב"דיים.

יצויין, כי העיר אשדוד התברכה בשיעורי חסידות רבים, ובראשם שיעוריו הנודעים של הרב מענדל ווכטר מקריית מלאכי בספר "דרך מצוותיך בשורש מצוות התפילה בבית המדרש ''קדושת מרדכי – נשכיז'' ברובע ז' מידי יום שישי, ושיעוריו העמוקים של המשפיע הרב שניאור זלמן גופין מכפר חב''ד במאמריו של כ''ק האדמו''ר הרש''ב בבית המדרש מאקווא כל יום שני בלילה, בהתוועדות זו, נבצר ממנו להשתתף, ובע"ה שבוע הבא ביום שני דחנוכה יערוך הרב גופין התוועדות חסידית לכבוד חג החנוכה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.