מערכת COL | יום כ"א כסלו ה׳תש״ע 08.12.2009

גבעת מרדכי: סגן רה"ע עזב את דיוני התקציב והגיע לברך

בית חב"ד גבעת מרדכי- רמת בית הכרם מסכם בהצלחה את אירועי י"ט כסלו וכבר נערך לשלל אירועי חנוכה המתקרבים ● דברי ברכה בהתוועדות י"ט בכסלו נשא סגן ראש עיריית ירושלים מר דוד הדרי, תושב השכונה, שעזב במיוחד את דיוני התקציב בעירייה, והדגיש בדבריו את מסירותו והערכתו לתנועת חב"ד ולפעילותיו של בית חב"ד בגבעת מרדכי  לסיפור המלא
גבעת מרדכי: סגן רה
בית חב"ד גבעת מרדכי- רמת בית הכרם מסכם בהצלחה את אירועי י"ט כסלו וכבר נערך לשלל אירועי חנוכה המתקרבים.

אירוע הפתיחה בשכונה לציון חג הגאולה התקיים כבר ביום חמישי, אור לי"ז כסלו, ושימש למעשה כאירוע הכנה והתעוררות ליום הגדול. עשרות מתושבי השכונה ומשכונות אחרות הגיעו לאולם החדש ורחב הידיים של הישיבה התיכונית נועם, שם שמעו דברי התעוררות חמים ומרגשים מפיו של השליח הרב יעקב סלונים שדיבר על משמעות י"ט כסלו וטבל את דבריו בסיפורי חסידים על האדמו"ר הזקן.

הרב שמואל שנהב, מנהל התיכון בישיבה, דיבר על שיעורי החסידות בישיבה ועל השפעתם החיובית על התלימידים. הוא גם סיפר את סיפורו האישי כמי שגדל במשפחה ליטאית וגילה את שורשיו החסידיים.

רב השכונה הרב יוסף שרעבי הנעים בדבריו כשסיפר לנוכחים על החשיבות של לימוד החסידות והשפעת תורת חב"ד על היהדות בעולם.

דברי ברכה נשא גם סגן ראש עיריית ירושלים מר דוד הדרי, תושב השכונה, שעזב במיוחד את דיוני התקציב בעירייה, והדגיש בדבריו את מסירותו והערכתו לתנועת חב"ד ולפעילותיו של בית חב"ד בגבעת מרדכי.

גולת הכותרת של הערב הייתה כאשר הוזמן לבמה החסיד הרב יאיר כלב שליט"א, הידוע בהרצאותיו המרתקים, המתובלים באינספור סיפורים חסידיים ובניגונים המלווים בפריטת עלי מיתר. הרב כלב דיבר בפני הקהל על כוחות הנפש המוזכרים בפנימיות התורה, אותה הוריד לעולם רבנו הזקן בגילוי האור העצום של תורת החסידות- ספר התניא. הרב כלב הדגיש כי על כל יהודי לגלות את האור הפנימי שבו, שזה עיקר עבודתו בעולם הזה.

בחלק המוזיקלי ריגש הרב כלב את הקהל בניגונים החסידיים המיוחדים, וכשהתגבר קצב הניגון, איש לא נותר לשבת על מקומו, וכולם מיהרו להצטרף לריקודים הסוחפים ולכוונה העצומה שליוותה אותם. לקראת סוף הערב הוקרן סרט וידאו של הרבי נשיא דורנו ע"ג מסך גדול. ואחרי ברכת המזון, החלו שוב הריקודים של הקהל שפשוט לא רצה לסיים את האירוע.

בשבת ישבו והתוועדו בני הקהילה בשבת אחים ושמעו דברי התעוררות לקראת י"ט כסלו. רבים מהמתוועדים קיבלו על עצמם חיזוק בלימוד חסידות, אמירת חת"ת והליכה למקווה.

בערב י"ט כסלו במוצאי שבת יצאו רבים מתושבי השכונה להתוועדות המרכזית בבנייני האומה.

ביום ראשון בערב התקיימה התוועדות נוספת, הפעם בבית המדרש בקמפוס האקדמי "מכון לב". מאות סטודנטים, יחד עם בני הקהילה, הגיעו להתוועדות, שם שמעו דברי תורה, ניגונים, ואף פרצו בריקודים סוערים לקול נגינת תזמורת חיה.

התלמידים ושאר הקהל עשו 'לחיים', צפו בסרט של הרבי, שהציג את השיחה הנדירה שנשא אודות החידוש שבתורת החסידות לפי האדמו"ר הזקן. השמחה הדביקה לא רק את התלמידים, אלא גם את הר"מים ושאר המרצים שהגיעו לאירוע.

בעוד שהאירועים המרכזיים התקיימו בשעות הערב, התקיימו באותם ימים בשעות הבוקר אירועים מיוחדים והתוועדויות לציון ראש השנה לחסידות בגני הילדים של חב"ד בשכונה. הילדים, מתינוקות הפעוטון ועד לילדי גן החובה, למדו על האדמו"ר הזקן, ניגנו ניגונים חסידיים והכינו יצירות נפלאות לכבוד חג הגאולה. כמו כן נערכו התוועדויות לכל השכבות בישיבת נועם, יחד עם חסידים מרחבי ירושלים, בארגונו של הרב מנחם איתן מתורת חב"ד לבני הישיבות.

הרב סלונים סיכם את אירועי י"ט כסלו לשנה זו, שנת ופרצת, ואמר כי ההתעוררות והשמחה שהייתה בגבעת מרדכי בחג הגאולה, אין ספק כי השכונה כולה מוכנה לבואו של משיח צדקנו ולגאולה האמיתית והשלמה.

בימים אלה הולכות ונשלמות ההכנות האחרונות לקראת אירועי חנוכה הבאים עלינו לטובה. בין שלל האירועים המתוכננים, יתקיימו גם השנה אירועי הדלקות הנרות המרכזיים, ברחובה של עיר לפרסום הנס, בו ישתתפו מכובדי השכונה והעיר ירושלים, אישי ציבור ורבנים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.