מערכת COL | יום כ"א כסלו ה׳תש״ע 08.12.2009

התגובה לביקור "החוזר" החב"די: מאמר קטלני ב"יתד"

ביקורו של "החוזר" החב"די הרב יואל כהן בביתו של הגראי"ל שטיינמן לרגל "חג הגאולה" י"ט כסליו לא עבר בשקט בחוגים הפונדמנטליסטיים בציבור הליטאי: במאמר חריף במיוחד שפורסם הבוקר (שלישי') בעיתון, כונתה חב"ד "הכת המשיחית הידועה", והותקפה בשל הדיבורים על חשיבות "שלמות הארץ" לסיפור המלא  פגישה היסטורית: ה'חוזר' אצל הרב שטיינמן ● הקלטה מלאה
התגובה לביקור
הרב יואל כהן בפגישה עם הרב שטיינמן ● צילום: ברלה שיינר, COL

יחיאל שרייבר, אתר "חרדים"

ביקורו של "החוזר" החב"די הרב יואל כהן בביתו של הגראי"ל שטיינמן לרגל "חג הגאולה" י"ט כסליו לא עבר בשקט בחוגים הפונדמנטליסטיים בציבור הליטאי:
במאמר חריף במיוחד שפורסם הבוקר (שלישי') בעיתון, כונתה חב"ד "הכת המשיחית הידועה", והותקפה בשל הדיבורים על חשיבות "שלמות הארץ".

ב
מאמר שפורסם תחת פיקוחו של המבקר הרוחני של העיתון המשתייך לחצר הגרי"ש אלישיב, יהודה יברוב, נאמר כי "מאחורי המגמה לטפטף לציבור החרדי את ההשקפות הימיניות המעוותות, עומדת הכת המשיחית הידועה, לצד ניסיונותיה לפרסם את התעמולה המוזרה והמקוממת אודות משיחיות השקר".

"
לאירועים שונים של 'י"ט כסליו' שהתקיימו שלשום, הוזמנו פוליטיקאים ממפלגות ימניות לאומיות, שנשאו דברין בגנות החלטת ההקפאה, כאשר הם מתמקדים בסיסמאות הלאומיות הנבובות מסוג זה", מוסיף הכותב, י.נ. (נתן גרוסמן), "אין צורך להזכיר כמה התריע ה'אבי עזרי' מפני סכנות הכת המשיחית".

הכותב משגר עקיצה לעבר אנשי הרב שטיינמן שאפשרו את הפגישה בינו לבין "החוזר" החב"די הבכיר. "אין מקום במחננו לדעות פסולות כאלה", הוא קובע, ומגייס לעזרתו את הרב שך: "זה היה, כידוע, הרקע להקמת תנועת 'דגל התורה' והעיתון 'יתד נאמן',שנוסד לבקשת מרן ככלי הביטוי להביע דעת תורה בנושא זה".

ב
חצרו של הרב שטיינמן הדעות על הביקור חלוקות. רוב אנשי הבית תומכים בצעד שנעשה, וכמה מהם אף השתתפו למחרת הביקור בשמחה שערך היוזם הרב אברהם קנלסקי בכפר חב"ד. "הפלא הגדול היה למה ההתקפה ביתד מתמהמהת. הנס הוא שהרב שקוע בתורה ולא מתעניין בעיתון", אמר ל"חרדים" אחד מבני הבית

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.