מערכת COL | יום כ' כסלו ה׳תש״ע 07.12.2009

הספר שבדרך: יהדות וחסידות בפטרבורג

ביוזמת הרב מענדל פבזנר רבה הראשי של פטרבורג, החל הסופר ר' שניאור זלמן ברגר בריכוז חומר מקיף על חיי היהדות והחסידות בפטרבורג, וזאת כהכנה להוצאת ספר איכותי וייחודי, ובו היסטוריית הקהילה היהודית והחסידית בפטרבורג ● ההיסטוריה היהודית בעיר, ידעה ימי שמחה ומכאוב, מפגשי רבנים, ומאידך מאסרים המוניים, וקבורה המונית. והסוף כמובן טוב – הצלחת השלוחים כיום. כל אלו יקובצו יחד לספר מלווה בתמונות ומסמכים ייחודיים, אשר רבים מהם יראו אור לראשונה  לסיפור המלא 
הספר שבדרך: יהדות וחסידות בפטרבורג

ביוזמת הרב מענדל פבזנר רבה הראשי של פטרבורג, החל הסופר ר' שניאור זלמן ברגר בריכוז חומר מקיף על חיי היהדות והחסידות בפטרבורג, וזאת כהכנה להוצאת ספר איכותי וייחודי, ובו היסטוריית הקהילה היהודית והחסידית בפטרבורג.

כולם בודאי מכירים את הסיפור, על הרב מרדכי ליעפלי אשר שלח 'מרקחת' עם פתק לאדמו"ר הזקן, אבל כמעט כולם לא יודעים שהוא נמנה על קבוצה קטנה של סוחרים יהודים, להם ניתנה הרשות לגור בעיר, ורק כעבור עשרות שנים קמה באופן רישמי הקהילה היהודית בפטרבורג!

בשנים הבאות, נערכו בפטרבורג היא לנינגרד, מפגשים, ועידות וכינוסים של מנהיגי היהדות מרחבי אירופה, ובהם אדמו"רי חב"ד, החפץ חיים, הגאון רבי חיים עוזר גרודז'ינסקי, ועוד מגדולי הרבנים החסידיים והליטאיים. אדמו"ר הריי"צ התגורר ונאסר בפטרבורג, ואילו הקהילה החב"דית שהתפתחה באופן מדהים דווקא בימי הקומוניסטים, התמוטטה לחלוטין בימי המצור על העיר בתקופת מלחמת העולם השנייה.

הרב יצחק קוגן – הצדיק מלנינגרד, הוא שניצח על פעילות מחתרתית עניפה בעיר ומחוצה לה, בשנים מאוחרות יותר, ומספר שנים לאחר נפילת הקומוניסטים, הגיע לעיר שליח קבוע הרב מענדל פבזנר, אשר הפך את הפעילות שנעשתה בסתר, לאימפריה אדירה של מוסדות חינוך וחסד.

ההיסטוריה היהודית בעיר, ידעה ימי שמחה ומכאוב, מפגשי רבנים, ומאידך מאסרים המוניים, וקבורה המונית. והסוף כמובן טוב – הצלחת השלוחים כיום. כל אלו יקובצו יחד לספר מלווה בתמונות ומסמכים ייחודיים, אשר רבים מהם יראו אור לראשונה.

המחקר והתיעוד, לקראת סיום, ובזמן הקרוב תחל כתיבת הספר. בשל כך, כל מי שיש בידו זכרונות, תמונות, מכתבים ומסמכים, הקשורים ליהדות וחסידות בפטרבורג, מתבקש לשולחם אל הרה"ח שניאור זלמן ברגר, באימאייל: [email protected]   או ליצור קשר טלפוני: 088580064

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.