מערכת COL | יום י"ט כסלו ה׳תש״ע 06.12.2009

אלפים בהתוועדות המרכזית בכפר-חב"ד ● דיווח מלא, גלריה

חסידי חב"ד ומקורבי בתי חב"ד מכל רחבי הארץ גדשו הערב (מוצאי י"ט כסלו) את בית הכנסת "בית מנחם" בכפר-חב"ד להתוועדות המרכזית המסורתית לרגל חג הגאולה י"ט כסלו הנערכת כמיטב המסורת בכפר-חב"ד ● השנה הושקעו מאמצים מרובים בהכנת ההתוועדות, שהניבו פירות: שלוחים רבים מכל רחבי הארץ הגיעו עם מקורביהם להתוועדות הגדולה. האולם הגדול של בית הכנסת היה מלא עד אפס מקום ●  העביר את ההתוועדות בשידור חי לדיווח מלא וגלריית ענק   ההתוועדות המרכזית של י"ט כסלו בכפר-חב"ד ● גלרייה שנייה
אלפים בהתוועדות המרכזית בכפר-חב
(צילומים: ברלה שיינר, COL)

שרון גושן

חסידי חב"ד ומקורבי בתי חב"ד מכל רחבי הארץ גדשו הערב (מוצאי י"ט כסלו) את בית הכנסת "בית מנחם" בכפר-חב"ד להתוועדות המרכזית המסורתית לרגל חג הגאולה י"ט כסלו הנערכת כמיטב המסורת בכפר-חב"ד באירגון ועד כפר-חב"ד בראשות ר' בנימין ליפשיץ.

השנה הושקעו מאמצים מרובים בהכנת ההתוועדות, שהניבו פירות: שלוחים רבים מכל רחבי הארץ הגיעו עם מקורביהם להתוועדות הגדולה. האולם הגדול של בית הכנסת היה מלא עד אפס מקום.

את הערב פתח בדברי פתיחה המנחה הרב דב הלפרין שהזמין את המשפיע הרב זאב קסלמן לקרוא את פרקו של הרבי בתהילים - פרק ק"ח. יו"ר אגודת חסידי חב"ד בארץ הקודש וצעירי-אגודת-חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב קרא את מברקו של הרבי לבאי העצרת המרכזית של י"ט בכסלו.

אש האמונה של השלוחים

דברי ברכה הוזמן לשאת הרב מנחם מענדל גורביץ' משפיע בישיבת "אור שמחה" בכפר-חב"ד. "כ"ק אדמו"ר הזקן נ"ע מסר את נפשו בעבור עדת החסידים. האדמו"ר הזקן יכול היה לעשות ניסים ולהשפיע לנו חסידות, אך הרבי רצה שהדברים יבואו בדרך הטבע, ובחר למסור את נפשו ולשבת במאסר בשביל הפצת מעיינות החסידות. דווקא מתוך החושך הגדול הגיע הניצחון הגדול של החסידים - "יד החסידים על העליונה", הניצחון עד לביאת משיח צדקנו", אמר הרב גורביץ'.

רב המקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ הזכיר בדבריו את כוחו הנשגב של חג הגאולה וההתוועדות הגדולה שמצליחה לאחד יהודים מכל גווני הקשת תחת קורת גג אחת מתוך "שבת אחים גם יחד". הוא הזכיר את שליחיו הרבים של הרבי המפיצים תורה וחסידות ומעבירים את "אש האמונה" בכל רחבי תבל ופעמים גם במסירות נפש של ממש. הוא סיים את דבריו בצורך לשמור על האחדות שבכוחה להוביל אותנו אל הגאולה האמיתית והשלימה.

את ההתוועדות ליוו בנגינת ניגוני חב"ד מקוריים האומן הבינלאומי המוערך ר' דניאל זמיר, ר' אלאור ולנר, ר' נמואל הרוש ומקהלת חסידי חב"ד. 

הרב הראשי לישראל הרב יונה מצגר דיבר על האנטישמיות הגואה בעולם וציין כי בעבר האנטישמים הפיצו כי היהודים העשירים אשמים בעוני הגואה בעולם ודגלו בשיטה שהביאו הקומוניסטים. אך גם אז המשיך פרץ האנטישמיות ואדמו"ר הזקן נ"ע הושם במאסר. "האנטישמיות היתה ותהיה בעולם כל זמן שעם ישראל בגלות. האנטישמיים רק מחליפים סיבות בשנאתם ליהודים", אמר הרב מצגר, וציין את האבסורד כי דווקא בז'נבה בה פועל בית הדין הבינלאומי לזכויות אדם של האו"ם עבר משאל עם האוסר על הקמת מסגדים. "תארו לעצמכם מה היה קורה אלמלא היה עוברת כזו החלטה בישראל", שאל הרב מצגר.

את דבריו סיים בתיאור רשמים מביקורו האחרון במוסקבה עת שהשתתף בחנוכת בניין חדש לישיבת חב"ד בעיר, שם פגש בנער חב"די שרק לפני כמה שנים חי כילד רחוק מאוד מיהדות, ובזכות ברית המילה שעבר התקרב למורשת ישראל, וכיום הוא נמנה על צוות הרמי"ם בישיבה.

השירה שפרצה וסחפה את המתוועדים

שיאה של ההתוועדות היה בעיני רבים ריקודי השמחה הסוחפים שהקיפו את האולם הגדול במשך שעה ארוכה. פרץ שמחה בל יתואר שהקיף את המשתתפים הרבים. בית הכנסת כולו רקד, שר ופיזז: "ואני אבטח בך".. מעגלי שמחה נראו בין השולחנות, על הבמה, ואף במעברים שהיו צפופים בקהל אלפים. התזמורת שניצחה על השמחה הגדולה התקשתה להפסיק, וללא הצורך להמשיך בתוכנית העמוסה היו מעגלי הריקודים נמשכים עוד שעה ארוכה.

לאחר שחזר הקהל למקומו, הוזמן לשאת דברים כ"ק אדמו"ר מישקולץ מפתח תקווה. הוא הזכיר בדבריו את עבודת השלוחים בכל מקום בעולם הפועלים בעבודת הקודש בשליחותו של הרבי מליובאוויטש להפיץ תורה וחסידות. "ישנם בישראל כמליון ילדים שאינם יודעים "שמע ישראל", והרבי, שלח את שליחיו לצאת ולקרב את עם ישראל לאביהם שבשמים ולהכניס בהם אמונה בבורא העולם. האור החיים הקדוש אומר על הפסוק: "אדם כי יקריב מכם" – אדם ממכם שמקריב את עצמו למען הזולת אינו זקוק לקורבן בכדי לכפר על מעשיו, אלא "כל המזכה את הרבים אין חטא בידו". "כאלו הם שלוחי חב"ד המפיצים תורה וחסידות בעולם שבזכות מעשיהם מזרזים הם את הגאולה האמיתית והשלימה", אמר האדמו"ר מישקולץ.

מסירות הנפש של החסידים

רבו של כפר חב"ד הרב מרדכי שמואל אשכנזי נשא דברי ברכה קצרים והזכיר את מעלת היום הקדוש "ראש השנה לחסידות" שהוא כשמו הראש של השנה כולה ואשר משפיע לכל השנה אור של חסידות. הוא ציין את חשיבות היום שבו יש לקבל החלטות טובות בדרכי החסידות שישפיעו לנו ולבנינו במשך כל השנה כולה.

רבה של גבעתיים הרב יוסף גליקסברג שהוזמן לשאת דברים דיבר על מסירות הנפש של חסידי חב"ד מהימים שמאחורי מסך הברזל ועד ימינו. הוא סיפר כי זוכר הוא את אביו נלחם למען שמירת שבת ברוסיה, ניצל ממוות, וכיצד הגיע עם אביו לסמרקנד שם פגשו קהילה גדולה של חסידי חב"ד החיים ופועלים במסירות נפש של ממש.

הרב נחמן יוסף טברסקי, בנו של כ"ק אדמו"ר מרחמסטריווקא זצוק"ל ואחיו של כ"ק אדמו"ר מרחמסטריווקא שליט"א דיבר על עבודתו של הבעש"ט הקדוש מייסד החסידות שקרא לקחת את ה"תחתונים" הדברים בעולם הזה הגשמי ונעשה אותם ל"שמים" לדברים רוחניים ונעלים. "כך גם הרבי איפשר לנו בשכל אנושי "לקחת" אלוקות, ללמוד ולהפיץ חסידות, ולהתכונן לגאולה". בהמשך, עורר הרב טברסקי על מצב החינוך הקשה השורר כיום העולם והניסיונות הרבים העומדים בפני בני נוער מול הסכנות הרבות הקיימות בעולם הגשמי והחומרי היום.

הרבי נגע בליבו של היהודי

הרב שבתי סלבטיצקי שליח הרבי לאנטוורפן, בלגיה, הנודע כנואם בחסד עליון ריתק את הקהל בסיפורים מהרבי. הוא סיפר על יהודי מבופלו שבארה"ב של"ע חשב להינשא לנוכריה. כשסיפר על כך לשליח בעירו הרב נתן גוראריה יעץ לו השליח לנסוע ל-770 לרבי. היהודי ניאות להצעה, וכאשר הגיע לרבי הוא פנה לרבי ואמר: "רבי, אני שואל ברצינות: איפה נמצא הקב"ה"? הרבי כיוון לליבו ואמר: "הקב"ה נמצא בליבך". מאוחר יותר סיפר היהודי כי הרגיש כיצד זרם של אמונה ואלוקות זורם בליבו. הרב סלבטיצקי סיפר כי לפני מספר שנים סיפר לו בנו בהתרגשות כי הוא סיפר את הסיפור בדטרויט בה הוא פועל בשליחות, והסיפור התגלגל, עד שהגיע לבעל המעשה שהתרגש וסיפר לחבריו: "אני הוא היהודי שהייתי אצל הרבי"...

מסתבר, כי דבריו של הרבי חילחלו לליבו, הוא נטש את חברתו שאינה יהודיה, וב"ה הקרים חיי משפחה חסידיים, והכל בזכות אותו מגע קסום של הרבי בליבו. "הרבי לא התפלפל עימו בסברות על אלוקות ולא ניסה לשכנע אותו דבר. הוא רק "נגע" בליבו וחולל פלאים", אמר הרב סלבטיצקי בהתרגשות שהוסיף וסיפר כי לאחרונה חגג היהודי בר מצווה לבנו על אותם מדרגות בהם "נגע" הרבי בליבו והחזירו למוטב...

בתום דבריו המרגשים של הרב סלבטיצקי פצחה התזמורת והמקהלה בניגון סוחף ומרגש של ד' בבות המיוחס לכ"ק אדמו"ר הזקן נ"ע כבר האורות ועל המסכים הוקרן סרט וידאו מהרבי מהתוועדות י"ט כסלו תשכ"ג בפרסום ראשון. בתום סרט הוידאו שריתק את הקהל הרב סחפה מקהלת חסידי חב"ד והתזמורת את קהל האלפים בריקודי שמחה שנמשכו שעה ארוכה: "אימתי קאתי מר לכשיפוצו מעיינותיך חוצה"...

ח"כ ניסים זאב נשא דברים קצרים במהלכם הביע מחאה נגד מעשי הממשלה המקפיאה בנייה בחבלי ארץ ישראל, ואשר הורסת בתים ביהודה ושומרון. בתום החלק הרישמי של ההתוועדות חזר מאמר חסידות הרב אליעזר ברוד רבו של כרמי יוסף, ובסיום ההתוועדות הרישמית, ישבו האורחים מחו"ל: הרב סלבטיצקי והרב טברסקי להתוועדויות עם הקהל עד השעות הקטנות של הלילה.

את ההתוועדות המרכזית כיבדו בנוכחותם: הרב הראשי לישראל הרב יונה מצגר, כ"ק אדמו"ר מישקולץ מפתח תקווה, רבו של כפר-חב"ד הרב מרדכי שמואל אשכנזי, מזכיר בית דין רבני חב"ד הרב יצחק יהודה ירוסלבסקי, רבה של גבעתיים הרב יוסף גליקסברג, רבה של חולון הרב יוחנן גוראריה, רב המקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ, יו"ר אגו"ח וצאגו"ח הרב יוסף יצחק אהרונוב, הרב הרצל כהן רב ברמלה, סגן שר הבריאות ח"כ יעקב ליצמן, סגן שר החינוך ח"כ מאיר פרוש, ח"כ מנחם מוזס, ח"כ מיכאל בן ארי, ח"כ ניסים זאב, יו"ר המועצה האיזורית עמק לוד מר מנשה משה, הרב מרדכי גורדצקי יו"ר ועד נחלת הר חב"ד, הרב יקותיאל גרין מחבר הספרים "משכיל לאיתן" על התניא, הרב מאיר צבי גרוזמן משפיע בישיבת "תומכי תמימים" בכפר-חב"ד.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.