מערכת COL | יום ט"ז כסלו ה׳תש״ע 03.12.2009

ההקפאה בביתר? לא רק אובמה וביבי אשמים ● מאמר דעה

"גזירות החרדים גוררות גזירות הממשלה הגוררות גזירות האמריקאים. וועדת האיכלוס הקרלינית-ליטאית-ספרדית-ושאר מרעין בישין בביתר עילית גזרה על חב"דניקים ועוד אי אלו קהלים שיש להצר צעדיהם - וכעת, באו ברק וביבי ואמרו: כווווווולם שוים. בכל ביתר לא יבנו בתים. נקודה ● חבר מועצת העיר ביתר עילית ר' אורי הולצמן במאמר נוקב ל-COL למאמר
ההקפאה בביתר? לא רק אובמה וביבי אשמים ● מאמר דעה
פרויקט בנייה בביתר-עלית (צילום ארכיון: COL)

אורי הולצמן
חבר מועצת העיר ביתר עילית

ידינו (לא) שפכו את הדם הזה. מלים קשות. מלים לא מנומסות. אכן אכן.

אך מה לעשות? זהו בעצם ציטוט של פסוק בתורה. המקרא דן במקרה של אדם שנמצא הרוג על אם הדרך, ולא ידוע מי הרגו, אז חלה חובה על זקני העיר לערוך טקס מיוחד הכולל בין שאר הדברים אמירת המשפט דלעיל. וכל זאת, כי התורה סבורה שגם קשר עקיף למקרה הרצח (לא שילחו אותו עם מזון ולוויה) מטיל אחריות ואשמה על מנהיגי העיר.

על דאטפת אטפוך. נעבור לציטוט קשה נוסף מפרקי אבות, מדברי התנא הלל הזקן "על דאטפת אטפוך וסוף מטיפייך יטופון".

דברים מדהימים. התנא הרחמני, שכפי המסופר בגמרא על אפיזודות שונות בהם הוא בלט בשיעור קומתו האצילית והמתונה, עומד לו על שפת האגם/נהר ורואה גולגולת של אדם מת צפה על המים, וזה מה שיש לו להגיד בסיטואציה מקאברית וטראגית זו?! זה לא נראה אתי ולא מנומס. ממש לא מתאים להתבטא ככה.

- בישיבת מועצת העיר שלנו היו דורשים ממנו בתוקף למחוק דברים אלו מהפרוטוקול, פלוס שליחת מכתב התנצלות לבני המשפחה ולרבני העיר. אבל...

הלל הענוותן והרחמני לא נרתע מלהוקיע בפומבי מעשים מכוערים כאשר הוא סבור שזו חובת השעה!

ובעברית צחה – למי שטרם עיכל את חומרת הדברים: הוא אמר לגולגולת דברים כדורבנות – "הסיבה שרצחו והטביעו אותך כי אתה בעצמך רצחת והטבעת אחרים, אך גם רוצחיך סופם שגם יירצחו ויוטבעו"

איי איי איי...

קשה קשה. קשה להם ל"בני התיירע" עם התבטאות דוגרית שכזאת...

במה דברים אמורים? וועדת האיכלוס בביתר - הידועה לשימצה בביתר עילית כמו בעוד ערים ושכונות חרדיות קיימת וועדת איכלוס, על מנת לסנן הגירת אלמנטים לא רצויים לתוככי העיר. אפשר לדון על עצם קיומה של וועדה זו. יש מיימינים ויש משמאילים. אך לא זו היא הפואנטה.

הבעיה מתחילה כשהפכו את הוועדה הזו לחרב מתנופפת מעל קהילות שונות על מנת להצר את צעדיהם, ללא בדיקה ראויה לעומק ובמידה שווה לכל מבקש.

מצב מביש זה היה קיים לפני מספר שנים. היתה הבטחה מפורשת מראשי העיר הנוכחיים שהמצב ישתנה, ולדאבוני ולדאבון כל קהילת חב"ד בעיר ביתר – וועדת האיכלוס ממשיכה להציק ולהצר את צעדי חסידי חב"ד בעיר , ולאלו שרוצים להצטרף להם.

ומדובר בהרבה מקרים של משפחות יקרות, חסידיות וצנועות אלא שדא עקא ששמם ומוצאם לא מצא חן בעיני התככנים של וועדת האיכלוס ורבניהם. פעם מדובר בזוג ממוצא רוסי, בעלי תשובה. ובמקרה אחר מדובר במשפחה ממוצא ספרדי (שומו שמים! שמא עלול האיזון "הקדוש" מבית מדרשם של אנשי בני ברק - של 30% ספרדים – להתערער קימעא, רחמנא לשיזבן...), וכך הלאה והלאה.

התרעתי והתריעו איתי כל עסקני חב"ד שמצב בלתי נסבל זה לא יכול להימשך!
התבטאתי במספר פורומים בתוקף תפקידי במועצת העיר ביתר, שאם אתם מצרים את צעדי אחינו זה עלול ברוחניות לגרום להצרת והקפאת הבניה עד איסור הרחבת מרפסות, וח"ו לעקירת יהודים מבתיהם.

והם בשלהם. צוחקים ולועגים, עד שנגזרה הגזירה על איסור הרחבת חדרים ומרפסות. גזירות החרדים גוררות גזירות הממשלה הגוררות גזירות האמריקאים. וועדת האיכלוס הקרלינית-ליטאית-ספרדית-ושאר מרעין בישין גזרה על חב"דניקים ועוד אי אלו קהלים שיש להצר צעדיהם.

באו ברק וביבי ואומרים: כווווווולם שוים. בכל ביתר לא יבנו בתים. נקודה. בא המכה האמיתית – חוסיין אובמה ברק ואומר: לא נסתפק בזה. אני רוצה שכוווווווווולם ירגישו זאת על בשרם בצורה מיידית! אין תזוזה ואין שום תוספת מרפסת ולא סנטימטר בכל ביתר.

ראשי העיר היקרים, ועדת איכלוס לא יקרה. התרעתי והתרעתי, וראו לאן הגענו. באמת תודה לכם מקרב לב. אכן אכן! ידיכם שפכו וגו', על דאטפת אטפוך.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.