מערכת COL | יום ט"ו כסלו ה׳תש״ע 02.12.2009

שדרות: בעל חזות חרדית התגלה כמיסיונר

בפרסומים המיסיונריים הפנימיים שיד לאחים הצליח לשים ידו עליהם מתאר סטיוארט גנולין בהתרגשות: הצלחתי להתחבב על רבים מתושבי שדרות ● בעיר עצמה הוא מתהלך בכיפה וציצית וזקנו הלבן הארוך משלימים את התמונה ● שורה של בתי כנסת שיתפו עמו פעולה בשנתיים האחרונה עד לפני שבועות אחדים כשהאמת המרה נחשפה, בחסות חלוקה המונית של מוצרי מזון  לסיפור המלא
שדרות: בעל חזות חרדית התגלה כמיסיונר
המיסיונר המתחזה

המסכה שהסתירה את פניו האמיתיות של סטיוארט גנולין, נוצרי מובהק ומיסיונר בכיר, בשירות שורה של ארגונים מיסיונריים מפוקפקים – נתלשה בימים האחרונים לנוכח עיניהם הקרועות מתדהמה של תושבי שדרות. גנולין, בעל חזות חרדית כובשת, לרבות זקן לבן ארוך, כיפה וציצית, שהפעיל רשת של סיוע לנזקקים, התגלה כמיסיונר ששם לו למטרה להעביר יהודים תמימים על דתם בדרכי רמייה.

השיא לפעילות ההומינטרית עליה ניצח הגיע בשבועות האחרונים, בחלוקת הזמנות אישיות המזמינות את התושבים ליטול חלק ב"יום של הפתעות" שבמהלכו יחולקו מצרכי מזון. העמותות שהזמינו את הציבור ליום המבטיח לא הסגירו בשמותיהן את מטרתן הנואלת. השמות תמימים למדי ואינם חושפים מאומה: 'תקווה לשדרות', 'עמותת נפגעי הקאסמים' ו'עמותת רות' .

תחקיר מיוחד של יד לאחים חשף את האמת המזעזעת. התחקיר מצביע בבירור על כך שסטיוארט גנולין שעלה ארצה לפני כשנתיים, ביצע במרוצת השנתיים שחלפו פעולת חריש מעמיקה שכללה שיתוף פעולה הדוק עם בתי כנסת ויצירת קשר קרוב עם רבים מתושבי העיר. רק כשחש שהקרקע בשלה לכך החליט להזמין את התושבים ליום ההפתעות שבמהלכו התבקש כל תושב למלא את פרטיו לשם יצירת קשר בהמשך.

ביד לאחים הצביעו השבוע על שורה של מסמכים מיסיונריים פנימיים שבהם מככב שמו של גנולין, עם תמונתו המעודכנת בחזות החרדית, כחבר פעיל ובכיר בארגון המיסיונרי 'קרן ג'ושוע', תוך תיאור נרחב של פעולותיו. אחד המסמכים היותר מזעזעים חשף יד לאחים איגרת אישית שכתב גנולין לתורמי המיסיון בה הוא מתאר בפתוס את הפעולות שהוא מנצח עליהן בשדרות בציינו כי לאחרונה הצליח להתחבב יותר על תושבי העיר. גנולין פונה לתורמי המיסיון ומבקש מהם לתרום לחשבון בנק מסוים למען פעולותיו ולמען המטרה האמיתית החשובה לכולנו".

בפרסום מיסיונרי פנימי אחר נראית תמונתו של גנולין עם ראש הארגון המיסיונרי שבשורותיו הוא פעיל. הפעם, כמה מפתיע, נראה גנולין ללא הציצית והכיפה שבהן הוא מופיע תדיר בשדרות. ארגונים מיסיונריים נוספים מציינים את גנולין כנציגם הנאמן והפעיל בישראל.

יו"ר יד לאחים, הרב שלום דב ליפשיץ, התייחס לגילוי החדש בחומרה רבה באומרו כי "שוב הוכח שלמיסיונרים אין גבול במסכת פעולות ההונאה שלהם בדרכם למימוש מטרתם האפלה". הגרש"ב ליפשיץ ציין כי פעילותו של גנולין אף נוגדת את החוק הקובע כי "אין לשדל אדם להמיר את דתו תמורת טובות הנאה".

דוברת עיריית שדרות אמרה בתגובה כי אנשי מחלקת הרווחה בעירייה לא ידעו על המיסיונריות המסתתרת מאחרי הפעילות הוולנטרית וכי היא תבדוק את הנושא בעזרת  החומר שארגון יד לאחים העביר לעיונה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.