מערכת COL | יום ט"ו כסלו ה׳תש״ע 02.12.2009

"הארץ" מנסה להחיות את המאבק נגד חב"ד ברמת-אביב

עיתון "הארץ" מנסה להחיות שוב את המאבק ברמת-אביב ● אבירמה גולן מפרסמת היום במדור "דעות" בעיתון, מאמר השקפתי נגד חב"ד ● "זה לא עניין רמת אביבי וחילוני מקומי. זוהי מלחמה על מהות החברה הישראלית. האשמים בנסיגת ההומניזם, התרבות וההשכלה מפני הבערות ועבודת האלילים אינם הנבערים, אלא אנשי הציבור המתחנפים אליהם, בוגדים בערכי עצמם ומשאירים ילדים לבדם במערכה", כותבת גולן  לקטעיםמתנגדי חב"ד ברמת-אביב: "נכשלנו, צריך לדעת לזהות תבוסה"
"מדוע הם מחבקים את סוחרי הגאולה המטיפים לגזענות"? שר המשפטים בדינר ברמת-אביב
עיתון "הארץ" מנסה להחיות שוב ושוב את המאבק נגד חב"ד ברמת-אביב.

הבוקר (רביעי) הוא מפרסם מאמר במדור "דעות" בעיתון מאת אבירמה גולן.

וכך היא פותחת את המאמר: ביום שישי בצהריים עמדו שני בחורים בחליפות שחורות וזקנים ארוכים מול שערי בית הספר "אליאנס", ובמאור פנים עקשני הציעו לילדים בני ה-13 וה-14 להניח תפילין. לא ממש, בעצם, כי הלוא מדובר בטקס משונה, שמזכיר רק במעומעם את המצווה המקורית: עונדים בחפיפיות את ה"של ראש" וה"של יד" באמצע היום ובאמצע הרחוב, וממלמלים "שמע ישראל" ו"יחי אדוננו מורנו ורבנו מלך המשיח לעולם ועד" - לנוכח הנהרה על פניו של ספק התפילין וקריאתו האקסטטית "המשיח כבר כאן, יהודים!"

לא לשווא, מהרהר המתבונן מן הצד, הגדירו מורי הלכה נודעים את המחזירים בתשובה המשיחיים "מיסיונרים נוצרים". ודווקא לחילונים נראה השעשוע הזה בלתי מזיק. עובדה, הילדים עמדו בתור ל"רבי", צעיר שבעצמו "חזר בתשובה" לא מזמן, ופרט לכמה מחברי ועד המאבק השכונתי לא נראו במקום הורים או מורים מודאגים, שיתבעו את פירוקו המיידי של הדוכן.

רמת אביב נהפכה באחרונה לזירת התכתשות מתוקשרת, המצטיירת בטעות כמאבק קהילתי-תרבותי בין חילונים לחרדים. במהלך הוויכוח נשמעה הטענה שהחילונים סתם גזענים. מה הם מפחדים כל כך שהילדים שלהם יחזרו בתשובה? שיציעו להם ערכים טובים יותר? אחרים טוענים שהחב"דניקים בסך הכל נחמדים, והנה, כולם חוגגים אתם פסח בתאילנד ובנפאל, ובכלל, מה רע בקצת יידישקייט?

נדלג על הקטעים הנוספים, הטבולים בארס טיפוסי מבית 'הארץ' ונעבור לקטעי הסיום של המאמר: באלבום התמונות שהישיבה מציגה מככבים אנשי עסקים ב"שיעור השבועי". איך זה שמכל האפשרויות ללימוד יהדות רק קבלה משיחית-פנאטית מדברת אליהם? ומילא שהרב לאו ואפי איתם, יצפאן ואריה שומר ב"חוג הידידים", אבל מדוע מתן וילנאי, זאב ביילסקי, אפרים הלוי ורבים אחרים מחבקים, באירועים שונים, את סוחרי הגאולה המטיפים לגזענות, לשנאת "גויים" ולהזיה משיחית ומצפצפים על כל עיקרון ממלכתי?

זה לא עניין רמת אביבי וחילוני מקומי. זוהי מלחמה על מהות החברה הישראלית. האשמים בנסיגת ההומניזם, התרבות וההשכלה מפני הבערות ועבודת האלילים אינם הנבערים, אלא אנשי הציבור המתחנפים אליהם, בוגדים בערכי עצמם ומשאירים ילדים לבדם במערכה.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.