מערכת COL | יום י"ז כסלו ה׳תש״ע 04.12.2009

ערב הצדעה לבית חב"ד בברזיל

באירוע הצדעה נערך לבית חב"ד ברזיל בראשות השליח הרב שילדקרויט, במהלכו הופיעו גדולי הזמר ליפא שמעלצר ויוסף חיים, בליוי תזמורת פריילאך שהגיעו במיוחד מארה"ב לסבב הופעות מיוחד בברזיל.  צמד הזמרים הקפיץ את הקהל עד לשעות הקטנות של הלילה. שיא הערב היה בשעה שליפא שר את 'מושילה' לזכרם של קדושי מומבי, והקהל התרגש והריע ממושכות בסיום הערב לתמונות  
ערב הצדעה לבית חב
צילום: סרג'יו קלאס

ביום שני האחרון הצדיעה הקהילה היהודית בעיר ס. פאולו שבברזיל לישיבת חב"ד 'אוהל מנחם' שבעיר, במלאת חמש-עשרה שנים להקמתה.

קרוב ל-1500 איש גדשו את אחד מאולמות היוקרה של העיר 'תיאטרו אבריל' לערב חגיגי שהכנסותיו הוקדשו לטובת המוסדות, במהלכה הופיעו הזמרים ליפא שמעלצר ויוסף חיים שוואקי בליווי להקת פריילאך.

את האירוע פתח מנחה הערב, מר גיירו רוזן, מגיש החדשות של הטלוויזיה היהודית בברזיל - 'שלום ברזיל'. "במשך חמש-עשרה שנות קיומה הצליחה הישיבה לעשות הרבה לטובת יהדות ברזיל והיהדות בכלל. אם ע"י בוגרי הישיבה ובוגרי מכון הסמיכה שמשמשים כיום כרבנים ושלוחים בקהילות יהודיות שונות ברחבי תבל".

עם סיום דבריו, הציג המנחה בפני הקהל את הזמר יוסף חיים שוואקי שפתח את ההופעה בשיר 'בגלל אבות' מתוך הדיסק החדש שלו. כשלאחר מכן הוא המשיך במחרוזת שירים כשקהל מצטרף לשירה האדירה.

הפוגה קצרה, ואל הבמה מוזמן הזמר ליפא שמעלצר, שמפתיע את הקהל בכניסה מקורית אל האולם, תוך שהוא פוצח בשיר 'שלום עליכם'. הקהל מתרומם על הרגליים ולא מפסיק לשיר ולרקוד עד שליפא מסיים לשיר מחרוזת של שמונה שירים מפורסמים שלו.

עם סיום החלק הראשון של ההופעה, מוזמן אל הבמה ראש הישיבה ורב קהילת חב"ד, הרב שמאי ענדע, שבנאום מרגש במיוחד פירט את ימיה הראשונים של הישיבה, כשהוא משלב זאת בסיפורים ומשלים. "אנחנו חוגגים היום 15 שנים לקיומה של הישיבה. 15 זה עניין של שלימות, כמו עניין הלבנה שבחמש עשרה לחודש היא שלימה".

הרב ענדע מסיים את נאומו ונענה במחיאות כפיים סוערות. האורות נכבים ועל מסכי ענק מוקרן וידאו מיוחד שהופק לכבוד האירוע. וידאו בן עשר דקות שנתן הצצה לנוכחים על פעילות הישיבה והשיגיה ב-15 השנים האחרונות.

חלקה השנייה של ההופעה יוצא לדרך כאשר שוואקי עולה שוב פעם לבמה. לאחר מספר שירים עולה שוב ליפא והפעם עם מחרוזת ניגוני חב"ד. אחד מקטעי השיא היה כאשר ליפא החל לדבר על שלוחי חב"ד, והפעילות שלהם הגובלת במסירות נפש יום-יומית, כשבסיום דבריו החל הוא לשיר את שירו המרגש 'מוישלה' אותו הלחין במיוחד לבנם של שלוחי חב"ד ממובאי הי"ד.

האירוע נחתם לקראת חצות הליל כשעל הקהל נראה שהאירוע הזה ישאיר את חיתומו לעוד שנים רבות.

"לא בכל יום נערך אירוע בסדר גודל שכזה בברזיל", מספר ר' מנדי קונסיפולסקי, מנהלה הגשמי של הישיבה והרוח החיה של האירוע. " התגובות הנלהבות והסיקור התקשורתי הרחב כמו עדים להצלחה של אירוע שכולו קידוש שם שמיים".
 
את המופע הפיק ירון לוי מנכ"ל חברת Pearl Productions.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.