מערכת COL | יום י"ג כסלו ה׳תש״ע 30.11.2009

רבה של הגבעה הצרפתית: "לא ניתן לעצור התפתחות של תורה"

הגבעה הצרפתית אולי השכונה החילונית האחרונה בצפון ירושלים, נראית כעומדת בפני גל התחרדות, גל שכמותו עבר על שכונת רמת אשכול הסמוכה ועל שכונת רמות הנשקפת ממרחק ● רבה של הגבעה הצרפתית הרב אברהם מרדכי הלפרין המכהן בתפקידו 39 שנה אומר ל"בחרדי חרדים": "כמו בתקופת היוונים והמתיוונים, אף אחד לא יכול לעצור התפתחות של תורה, של חסד ושל כל עניני הדת"  לסיפור המלא
רבה של הגבעה הצרפתית:
רבה של הגבעה הצרפתית הרב אברהם מרדכי הלפרין על רקע השכונה ● צילום: עזרא לנדא
בחרדי חרדים

הגבעה הצרפתית אולי השכונה החילונית האחרונה בצפון ירושלים, נראית כעומדת בפני גל התחרדות, גל שכמותו עבר על שכונת רמת אשכול הסמוכה ועל שכונת רמות הנשקפת ממרחק.

50 משפחות, זה המספר שבו נקב רבה של הגבעה הצרפתית הרב אברהם מרדכי הלפרין המכהן בתפקידו 39 שנה. 50 משפחות חרדיות, חלקן הגדול משפחות אברכים, שעברו לגור בשנה האחרונה, בדירות שבבעלותן בשכונה הצפון-מזרחית בירושלים.

השכונה שמגדירה את עצמה כיום כשכונת אוניברסיטה, בשל סמיכותה לאוניברסיטה העברית בהר הצופים, ובשל מגדלי מעונות הסטודנטים השוכנים בתחומה, מורכבת כיום מאוכלוסיה מעורבת, שרובה הגדול חילונים ודתיים, כשפה ושם ישנם גם ערבים משכילים העובדים בסמיכות מקום ושוכרים בשכונה דירות.

"נעשה הכל בכדי להגדיל תורה ולהאדירה. כמו בתקופת היוונים והמתיוונים, אף אחד לא יכול לעצור התפתחות של תורה, של חסד ושל כל עניני הדת", אומר הרב נעים ההליכות שגם תושבי השכונה הרחוקים מהדת מעריצים.

"אם יצטרכו בעזרת ה' מבני חינוך, יהיו כאלה. אני סמוך ובטוח שתושבי השכונה,שרובם ככולם בעלי רגש חם ליהדות, לא יתנו יד לתוכניות כאלו ואחרות של אנשים עם אג'נדה של אנטי", הוא אומר.

"בקרוב ייפתח בעזרת ה' רישום לגן ילדים חרדי', מבשר רב השכונה, ומרגיע את המתעניינים במגורים במקום. "יש לנו מקווה טהרה מהיפים בירושלים, וקמפוס מפואר של בתי כנסת ובתי מדרש. שירותי הדת יינתנו ויתפתחו לפי הצורך.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.