מערכת COL | יום כ"ח אייר ה׳תשס״ד 19.05.2004

חנוכת הבית לבית הכנסת חב"ד בתל ציון

בשבוע שעבר, התקיימה חנוכת הבית לבית הכנסת חב"ד החדש והמפואר בתל ציון. בישוב תל ציון, הממוקם כ-10 דק' נסיעה צפונית לירושלים, מתגוררות נכון להיום 55 משפחות חב"דיות מתוך כ-650 משפחות בישוב כולו. ישוב הנמצא בתנופת פיתוח גדולה. עד עתה, במשך ארבע השנים שחלפו מאז הקמתו של הישוב לא זכו אנשי קהילת חב"ד לבית הכנסת משלהם, אף שהקהילות האחרות בישוב קיבלו מבני ציבור ממנהלת הישוב. אנשי הקהילה נאלצו במשך תקופה ארוכה להתפלל בחנות קטנה במרכז המסחרי, ובחצי שנה האחרונה גם אפשרות זו נלקחה מהם והם התפללו במניין חב"די בשבתות בלבד, מנין שהתכנס לתפילה במסדרון בתי הכנסת האחרים...
חנוכת הבית לבית הכנסת חב
לאחר מאבק ארוך זכתה הקהילה סוף סוף בפיסת קרקע לבניית בית הכנסת, במיקום מצוין, אבל על תנאי שהבניה צריכה להסתיים תוך זמן קצוב שאם לא כן תופקע הזכות על הקרקע, כאשר העבודה כולה כולל פיתוח התשתיות צריכה להיעשות על חשבון הקהילה ללא שום עזרה מוניציפאלית, וכסף אין... אבל ישועת ה' כהרף עין ובהשתלשלות דברים מופלאה של השגחה פרטית גייס חבר הקהילה ר' אלכסנדר חזן את ידידו ר' הלל ואן דר וין מלוס אנג'לס קליפורניה ולאחר 2 ביקורים בישוב תרם ר' הלל את מלוא הסכום ליישור השטח, לפיתוח התשתיות, ולבנייתו של מבנה בית הכנסת. הבניה החלה מיד לאחר פורים וכבר בי"א ניסן עמד המבנה על תילו, מבנה בגודל 180 מ"ר ובו בית כנסת רחב ידיים, עזרת נשים גדולה, 4 חדרי שירותים, ומטבח גדול . זהו מבנה הנבנה במקום בשיטת ה"לגו" שיתרונותיו רבים. לאחר הפסח חוברו החשמל והמים, ר' שלמה מנדלסון מירושלים תרם את השולחנות והכיסאות, וביום חמישי אור לב' אייר, יום של "לכתחילה אריבער", התקיימה במקום תפילת ערבית ראשונה והתוועדות יום הולדת לשניים מחברי הקהילה. בשבוע שעבר, התקיימה במקום מסיבת חנוכת הבית. עשרות רבות של אנשי הקהילה ותושבי הישוב התכנסו ובאו לשמוח בשמחתה של מצווה. ראשון קבע את המזוזה רב הישוב הרב נפתלי צבי קורנרייך בפתחו הראשי של בית הכנסת, לאחריו קבע הרב יקותיאל פרקש, רב ומו"צ בירושלים, את המזוזה בעזרת הנשים והקהל התיישב לשולחנות ערוכים בתבשילים ומגדנות מעשי ידי נשי הקהילה. הרב יוסף יצחק הבלין רב קהילת חב"ד ברמת שלמה בירושלים סיפר לקהל על התפעלותו למראה בית הכנסת הגדול והמפואר ואיחל שבקרוב זה הגדול קטן יהיה, שיהיה צר מלהכיל את הבאים בשעריו. רב הישוב סיפר על היכרותו עם הרבי ועל אהבתו והערכתו לחסידי חב"ד בהם הוא נפגש בכל "חור" שאליו הוא מגיע ברחבי העולם. הרב מנחם מענדל גלוכובסקי רבה של קהילת חב"ד ברחובות וחבר בי"ד רבני חב"ד באה"ק דיבר על גודל מעלת האחדות בקהילה ועל הדרכים לשמור עליה, הוא סיפר על ניסיונו בענין תוך שהוא מתבל את דבריו בסיפורים רבים מחיי קהילתו. בסיום דבריו העלה הרב על נס את נדיבותו של ר' הלל ואן דר וין שנבצר ממנו להשתתף בטקס. את הכנס הנחה בטוב טעם ר' זלמן קפלן שריתק את הקהל הרב בפניני חסידות אודות חנוכת בית הכנסת וסיפורי מופת בענין. בית הכנסת החדש הצטרף לגן הילדים החב"די בתל ציון שהוקם השנה בישוב, ולמקווה הנשים המפואר בשיטת "בור על גבי בור" שבנייתו מסתיימת בימים אלו ממש. (בר כוכבא י.)
לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות - לקריאת כל התגובות
הוסף תגובה
6 תגובות
1.
המנחה ??????
כ"ח אייר ה׳תשס״ד
השם של המנחה זאב קפלן מרמת שלמה !!!!!
2.
היה צריך לכתוב הרה"ג ר' זלמן קפלן
כ"ח אייר ה׳תשס״ד
לא ידעתי שלהרב זאב קפלן יש שם שונה כשהוא עולה לבמה.

כנראה כמו שיש שם ספרותי לעיתונאים כך יש שם במתי לבמאים.
3.
כל הכבוד
כ"ח אייר ה׳תשס״ד
ב"ה זכיתי להיות חלק מהקהילה הנפלאה הזאת וכן זכיתי להיות נוכח בחנוכת ביהכ"נ בשבוע שעבר.
אני רוצה לברך את חברי הוועד של קהילת חב"ד, ר' אלכסנדר חזן, ר' צבי לוין ור' עזרא ברמן, שתמשיכו לבנות את הקהילה לא רק בגשמיות אלא גם ברוחניות ושמביכ"נ זה יצא אור לכל היישוב והסביבה. יישר כחכם ותמשיכו לפעול למען הרבי וחסידיו.

נ.ב. נפל טעות בשם של המנחה ולא קוראים זלמן קפלן אלא זאב קפלן.
4.
בהצלחה
כ"ח אייר ה׳תשס״ד
כל הכבוד תמשיכו לגדול.
5.
תמונה מוצלחת ביותר
כ"ח אייר ה׳תשס״ד
של הרב פרקש
6.
עלו והצליחו
כ"ח אייר ה׳תשס״ד
ההתנחלות החבדי"ת הראשונה שברוך ה' מכה שורשים
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.