מערכת COL | יום י"ב כסלו ה׳תש״ע 29.11.2009

הטלוויזיה הרוסית על וופל-הניגון היהודי ● לצפייה

את הניגון "סעם-סורק", או בעברית: שבע ארבעים, על-פי השעה 7:40, אין כמעט יהודי בכל רוסיה שאינו מכירו. גרסאות שונות יש על היסטוריית הניגון, הקשורות לעיר אודסה. כך או כך, השיר הנ"ל מושר כמעט מכל אירוע יהודי, או בעל זיקה יהודית. לא פלא איפה, שאחת החברות הגדולות ברוסיה של מיני מאפה, בחרה למתג את מוצריה החדשים בשם "07:40", עם איוריי רכבת מסביב ● הטלוויזיה הרוסית שידרה כתבה על הוופל הכשר החדש  לצפייה בוידאו
הטלוויזיה הרוסית על וופל-הניגון היהודי ● לצפייה

את הניגון "סעם-סורק", או בעברית: שבע ארבעים, על-פי השעה 7:40, אין כמעט יהודי בכל רוסיה - שאינו מכירו, ולהבדיל, גם כל מוזיקאי לא יהודי מתחיל בחבר העמים, מכיר היטב את השיר הפופולארי, הקצבי והישן.

גרסאות שונות יש על היסטוריית הניגון, הקשורות לעיר אודסה. אחת הגרסאות טוענות, שבזמן הצאר, היה אסור על יהודי רוסיה לגור באודסה, ומותר היה להם לשהות בעיר, רק בין השעות שש בבוקר לשמונה בערב.והיהודים הרבים, שהיו מגיעים לעסקים שונים בעיר הנמל הגדולה, היו חייבים בשעה 7:40 בדיוק להיות בתחנת הרכבת שיצאה קבוע בשעה זו מהעיר. גרסא אחרת טוענת, שבקייב היה בעבר שוק יהודי מאוד גדול, ובאחד הימים בנו במקום תחנת רכבת גדולה, עם מסלול קבוע לאודסה. בניית התחנה החדשה, שהקלה מאוד על היהודים הרבים שנסעו מקייב לאודסה וחזור, נבנתה בשנת ארבעים ושבע.

כך או כך, השיר הנ"ל מושר כמעט מכל אירוע יהודי, או בעל זיקה יהודית.לא פלא איפה, שאחת החברות הגדולות ברוסיה של מיני מאפה, בחרה למתג את מוצריה החדשים בשם "07:40", עם איוריי רכבת מסביב. זאת, לאחר שזכו וקיבלו את הכשרו המהודר של וועד הכשרות שע"י הרבנות הראשית לרוסיה, בראשותו של הרב הראשי הרב בערל לאזאר.

מנהל וועד הכשרות ר' יוסף וורזוב, יחד עם צוות רבנים ודייני בית הדין של רוסיה, הכשירו את המקום, כאשר משגיחי כשרות מפקחים במקום במשך כל הזמן, על כל מיני מאפה שונים, בהם לחמים, וופלים, עוגות ועוד.

לצפייה בוידאו לחצו על כפתור ההפעלה או על האופצייה הנוספת:
לא מצליחים לצפות? לחצו כאן
(להורדה)

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.