מערכת COL | יום ט' כסלו ה׳תש״ע 26.11.2009

הכניעה לחושך האו"ם – לעומת "נר האמת" של הרבי ● מאמר

כאשר הגיעה ההודעה החצופה מן הבית הלבן לפני שבוע, ש"אסור לישראל לבנות בשכונת גילה", אפילו חכי"ם ושרים הנמצאים 'שמאלה' מנתניהו התבטאו בחריפות. גם מנהיגת האופוזיציה אמרה שבניה בשכונה יהודית בירושלים היא קונצנזוס. ונתניהו? שלח עוד איזו הודעה מעורפלת דרך דובריו על "חשיבות הידידות עם ארה"ב", והמשיך את מסורת ההתקפלות והכניעה ● מאמר נוקב בענייני השעה  למאמר
הכניעה לחושך האו
הרב יוסף גערליצקי
יו"ר קונגרס הרבנים "פיקוח נפש"


לאחר נאומו המפורסם של נתניהו בעצרת האו"ם לפני כחודשיים, הכריז נתניהו לכלי התקשורת ועל-גבי במות שונות, כי את ההשראה ואת הכוח לנאומו קיבל מהדברים שאמר לו הרבי לפני כ-25 שנים. כמובן שנאום זה גרם לקידוש שם ליובאוויטש והתפרסם בביטאוניי חב"ד בגאווה ובשמחה גלויה, שראו בכך שלב נוסף בהתפשטות השפעתו הכבירה של הרבי על העולם.

מבלי לגרוע מעצם גודל העניין בו מזכיר ראש ממשלת ישראל את דברי הרבי לעולם כולו, צר לי להשבית את השמחה והאמת חייבת להיאמר, בזעקה גדולה ובמחאה חריפה: דברי נתניהו הם צביעות ושקר, וציטוטיו את דברי הרבי אליו, הם בבחינת 'עלה תאנה' לכסות על מדיניותו המתרפסת. הנאום ה"תקיף" כביכול, לא היה אלא היסח דעת ממעשיו האמיתיים בשטח, והעובדה שהוא כורך בנאומו זה את המסר של הרבי, היא, כדברי המשל המפורסם בתניא, בבחינת "אוחז ראשו של מלך וטומנו ב...".

המסר המרכזי בדברי הרבי לנתניהו, בכמה הזדמנויות, כפי שגם ניתן לראות ב'וידאו', הוא – "גאון יעקב": להצהיר בפני אומות העולם באופן ברור וחד-משמעי שארץ ישראל שייכת לעם ישראל כירושה מאבותינו אברהם יצחק ויעקב. כפי שנתניהו היטיב לספר, הרבי הדגיש בפניו שהאו"ם הוא "מקום של שקר", ועם שקר אין מה לנהל משא-ומתן אלא פשוט "להדליק נר אחד של אמת". לומר את האמת כמו שהיא ללא כחל וסרק.

אך מדיניותו של נתניהו היא הפוכה לחלוטין. בהצהרותיו ונאומיו הפומביים הוא נכנע ומצטרף בעצמו לשקר הגדול של "כיבוש", "שטחים תמורת שלום" ו"מולדת הפלשתינאים". הוא מוותר בפחדנות על שלומו ובטחונו של עם ישראל, כאשר הוא מכריז על הסכמתו להקמת מדינת טרוריסטים בלב ארץ ישראל.

כל זאת רק בהצהרות, בפועל בשטח מעשיו אף גרועים יותר – הוא מקפיא לחלוטין את הבניה היהודית, לא רק בהתנחלויות, אלא גם בירושלים עיר הקודש! שר השיכון הצהיר בראיון שבוע שעבר, כי מאז הוקמה ממשלת נתניהו לא אושר אפילו מכרז בניה אחד ביהודה ושומרון ובירושלים, מדיניות שלא הייתה כמוה באף ממשלה בתולדות ישראל! אפילו מי שקדם לו בתפקיד, מר אהוד אולמרט לא הרחיק לכת כל כך. היש רמיסת "גאון יעקב" נוראה מזו? אין זו "הדלקת נר של אמת" מול חושך השקר, אלא העצמת השקר לחושך כפול ומכופל!

כאשר הגיעה ההודעה החצופה מן הבית הלבן לפני שבוע, ש"אסור לישראל לבנות בשכונת גילה", אפילו חכי"ם ושרים הנמצאים 'שמאלה' מנתניהו התבטאו בחריפות. גם מנהיגת האופוזיציה אמרה שבניה בשכונה יהודית בירושלים היא קונצנזוס. ונתניהו? שלח עוד איזו הודעה מעורפלת דרך דובריו על "חשיבות הידידות עם ארה"ב", והמשיך את מסורת ההתקפלות והכניעה.

עתה הפכה מדיניות אומללה זו לרשמית, כאשר נתניהו הכריז אמש בישיבת הממשלה על הקפאה מוחלטת של הבניה היהודית ביהודה ושומרון, תוך אכיפה מוגברת של חיילי ישראל, שבמקום להגן ולחזק את בטחון ישראל, יעמדו עתה על המשמר ש'חלילה' לא ייבנה בית יהודי בהתיישבות ביש"ע! זאת בעוד מנגד יישובי הערבים ביהודה ושומרון ואף ירושלים עיר הקודש ממשיכים להתרחב ולבנות באין-מפריע!

שוב ושוב הוא משפיל את כבודו של עם ישראל לעפר. אם זה בתחינות חוזרות ונשנות לסורים שייאותו ברוב טובם לשבת איתו למשא-ומתן, כאשר הוא מרמז שוב ושוב שבסופו של דבר הוא ייתן להם הכל עד הסנטימטר האחרון; אם בשתיקה רועמת לנוכח הצהרות אנטישמיות ומחרידות של ראש ממשלת טורקיה; ועד להעברת כסף, תשתיות ואמצעים לאויבינו הנוראיים מרמאללה ומעזה, הרוצים בהשמדת עם ישראל, היל"ת. זוהי "ההשראה" שהוא קיבל מהרבי? זהו ההפך הגמור מהמסר לו זכה לשמוע מהרבי!

את הכחשת השואה הוא "תוקף באומץ"? וכי יש אדם שפוי בין אומות העולם המאמין בשטות זאת? עליו להראות לעולם את השואה העומדת חלילה להתרחש כאן ועכשיו, אם עם ישראל לא ישמור על גבולותיו הבטוחים וישלוט באויביו מבית ומחוץ. עליו לצטט את התקשורת הערבית המחנכת עשרות מיליוני ערבים בעולם לשנאת ישראל ולהשמדתה, ח"ו. להראות כיצד מיליוני יורו מארגוני האיחוד האירופי עושים את דרכם אל בסיסי טרור המוסלמי העולמי. זוהי "הכחשת השואה" שאותה על ראש ממשלה יהודי גאה לתקוף – השואה העלולה להתרחש כל רגע, היל"ת!

יש הטוענים שאף על פי כן, המסר של הרבי היה בעיקר "איך לדבר" באו"ם ומול העולם, ולא כל-כך במישור המעשי והמדיני. לכן, טוענים הם, לפחות בעניין זה צודק נתניהו באמרו שהוא ממלא את רצון הרבי...

ובכן, ראשית, אין שטות גדולה מזו: מי שזכה ולו במעט להכיר את הרבי ודרכו הקדושה יודע, שאצל הרבי אין כל חשיבות ותועלת ב"דיבורים" ונאומים. "המעשה הוא העיקר" ו"הבפועל ממש" הוא ה'מוטו' של הרבי תמיד. נאום תקיף וגאה מועיל רק כאשר מאחוריו ובעקבותיו ישנם מעשים תקיפים ומדיניות בלתי מתפשרת.

בנוסף, נאום שבו מכריז ראש ממשלת ישראל ב"גאוה" שאנחנו מוכנים לויתורים מרחיקי לכת לפלסטינאים יותר מכל מה שהוצע להם עד עתה; נאום שבו משקר נתניהו במצח נחושה ש"יש קונצנזוס בארץ לשתי מדינות לשני עמים"; נאום שבו מוותר נתניהו באופן סופי על בטחון עם ישראל באמרו שאם רק ישלוט אבו-מאזן על עזה יהיה מוכן למסור לו שטחים נוספים בליבה של ארץ ישראל – זהו איננו נאום "תקיף" ו"גאה". זהו נאום הכניעה הגדול לחושך, לשקר ולצביעות. זהו ההיפך המוחלט מהמסר של הרבי ומדרכו המאירה אשר מבוססת על ההלכה בשו"ע סימן שכ"ט בו נקבע כי כל ויתור על שטח כלשהו מארץ הקודש, לנוכרים גורמת לפיקוח נפש וסכנה לכל העם היושב בציון. דרכו של הרבי היא זו שתוביל לשלומו ובטחונו של עם ישראל בארצו.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.