מערכת COL | יום ז' כסלו ה׳תש״ע 24.11.2009

בקרוב: ספר לדמותו של הרב מאיר בליז'ינסקי ע"ה

לרגל עשרים שנה לפטירת הרב מאיר בליז'ינסקי ע"ה, יצא בקרוב ספר שיקיף את תולדות חייו ופועלו של מי שזכה להשיב רבים ליהדות וחסידות. את הספר מפיקים בני משפחתו, ועל מלאכת העריכה, הופקד הסופר החסידי הרב שניאור זלמן ברגר. בימים אלו, נמצא הספר בשלבי עיצוב מתקדמים, והעוסקים במלאכה מקוים כי בעז"ה, עד ליארצייט החל בל' שבט, הספר יצא לאור. עורך הספר, בחר לספק לגולשים הצצה למסכת חייו המרתקת של ר' מאיר, באמצעות פרסום קטעים מהמבוא לספר לסיפור המלא
בקרוב: ספר לדמותו של הרב מאיר בליז'ינסקי ע
הספר הוא סיפור חייו של הרב ר' מאיר בליז'ינסקי, ובו ארוגה מסכת חיים של חסיד רב-פעלים. בספר מצויים סיפורים מרתקים, תמונות, מסמכים, כתבי יד, ואגרות קודש בפרסום ראשון. מספר זה, יוכל הקורא ללמוד על חייו של ר' מאיר בליז'ינסקי, כמו גם על חב"ד בוורשה וברמת גן, הקמת רשת אוהלי יוסף יצחק, ואת סיפורם של עשרות אישים שהתקרבו לחסידות חב"ד, בזכות הרב בליז'ינסקי.

במסירות נפש אמיתית נלחם בכדי להפוך לחסיד חב"ד, ובשנים הבאות זכה להכניס רבים וטובים בהיכלי חסידות חב"ד, ולקשרם לרבי. את הנהגתו להשפיע שפע רב לכל אחד, למדו ממנו כמה מתלמידיו המובהקים, אשר עד היום מלמדים חסידות לרבים, ובתוך דבריהם שזורה שיטתו המיוחדת של הרב מאיר בליז'ינסקי, שנערכה עלי כתב בספר 'האדם והבריאה' בעידוד הרבי.

תלמידיו ומכריו שירטטו בפניי 'ציור' של חסיד שמטרה אחת היתה לו, להנחיל לרבים את תורת החסידות. במטרה זו דבק כל ימיו, כאשר מידי יום ביומו במשך עשרות בשנים, לימד חסידות רבים וטובים, שהתדפקו על דלת ביתו ללא הרף. הוא לימד חסידות סופרים מפורסמים, פרופסורים, עורכי דין, סטודנטים, וגם קבוצת תלמידות 'בית יעקב'. הוא היה הראשון שייסד שיעור תניא בישיבת 'בני עקיבא', וגם מסר הרצאות מיוחדות בפני חברי תנועות נוער שמאלניות ברמת גן. את כולם קיבל במאור פנים, ועם הידע האדיר שלו בכל תחומי החיים והאמונות, יחד עם הנהגה מקרבת ואוהבת, הצליח להחדיר חסידות, על פי משלים והסברים שבנה בכוחות עצמו על פי ספרי חסידות חב"ד.

לצד הסיפור המרכזי – קירוב ולימוד חסידות, ישנם בספר תיאורים מרתקים על דרך התקרבותו האישית לחב"ד, דרך רצופה מכשולים גדולים, וגם על קשריו עם אדמו"רי חב"ד, חלקו בייסוד רשת בתי הספר של חב"ד – רשת אוהלי יוסף יצחק, קהילת חב"ד ברמת גן שהוא היה ממנהיגיה הרוחניים, וכן תיאור הפולמוס שלו עם מר דוד בן גוריון.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.