מערכת COL | יום ג' כסלו ה׳תש״ע 20.11.2009

ארבעת -אלפים שגרירים, שליחות עולמית אחת

בשיאם של ימי 'כינוס השלוחים' העולמי שננעל ביום ראשון השבוע בקראון הייטס שבניו יורק – נערך מעמד ה'בנקט' המרשים לכבודם של ארבעת אלפי שגרירי היהדות בעולם ● בין ארבע -מאות השולחנות המפוארים שמילאו את אולם הענק של הצבא האמריקאי בפאתי קראון הייטס, ישבו אלפי השלוחים ותומכיהם מכל העולם, והצדיעו למפעל בן אלפי החיילים, האחראי למהפכה היהודית הגדולה בעולם ● שליח 'המבשר' לכינוס השלוחים ישב ב'בנקט' המרשים, התפעל מהממדים של מפעל השליחות העולמי וניסה לחרוט עלי-גיליון את הרשמים הנעלים  לסיפור המלא
ארבעת -אלפים שגרירים, שליחות עולמית אחת
שליח 'המבשר' לכינוס השלוחים

אבטחה כבדה וחסרת תקדים שטרם נראתה כמותה בניו יורק, הוצבה ביום ראשון השבוע בכניסה למתחם ה'בנקאט' שבפאתי שכונת קראון הייטס בניו יורק. במזג אוויר ניו -יורקי סגרירי, צעדו אלפי שלוחי חב"ד שהתאספו מארבע כנפות תבל בבסיס האם, אל עבר האולם המקושט,, שלבש חג לכבוד האירוע המרשים –, אולי המרשים בתולדותיו.

תחושה של שליחות קולקטיבית עמדה באוויר. הרגשה שהאלפים המתכנסים כאן מכל פינות העולם, הם שגריריו של העם היהודי להביא את אור היהדות למחשכי העולם. לפיכך, ההשקעה בארגון האירוע, בתפאורה היוקרתית ובתפריט העשיר –- היו עוד סממן להצדעה המעריצה שחשים הרבנים, הדיפלומטים ואנשי העסקים, שהגיעו אף הם בכדי להשתתף עם השלוחים מכל העולם ביום חגם.

בשעת בין ערביים מתקדמת, לאחר שמנייני ערבית התגבשו בכל פינה בלובי האולם, ניתן האות ונפתח האירוע. האלפים שצלחו את מעגל האבטחה באמצעות כרטיס הכניסה הנחשק שהיה בידם, זכו להיות חלק מהאירוע היהודי הגדול והמרשים בארצות הברית –- מעמד ה'בנקט' המפואר.

בסימן "ופרצת ימה וקדמה וצפונה ונגבה", בשנת ה-60 לנשיאותו של הרבי מליובאוויטש זי"ע, נפתח כנס הסיום של חמשת ימי 'כינוס השלוחים'. ה'בנקט' החגיגי של כינוס השלוחים העולמי, נערך באולם "'ארמורי" ' בקראון הייטס, האולם המשמש מזה שנים כאולם צבאי רב רב-ממדים, המשרת ומשרת את הצבא האמריקאי.
לאורך השנים ביקשו המפיקים לערוך את האירוע במקום, אולם הדבר לא התאפשר בשל סירוב הצבא האמריקאי, לפיכך התקיים האירוע באולמות מרוחקים. השנה הושג האולם באמצעות קשרים דיפלומטיים ענפים,. ובימים שקדמו לכנס עמלו המפיקים בכדי לשוות לו מראה מלכותי ומפואר.

בהגיעם לאולם נתקלו השלוחים ומקורביהם, בשני מעגלי אבטחה שהקיפו את המתחם. הם נדרשו להציג את התג המיוחד הנושא את תמונתם, שהונפק לכבוד האירוע, וכן תעודהת מזהה.

קשה היה שלא להיתקל בפאר ובהדר ששלטו בכל פינה. ניכר היה שלכבודם של השלוחים המוסרים את נפשם ברחבי העולם האפרורי – ולעיתים תוך התמודדות עם מצוקות חומריות קשות – השקיעו המארגנים בהפקת אירוע יוצא דופן ביוקרתו. האירוע נחשב לאחד האירועים היהודיים היוקרתיים בארה"ב, וסביב הכנתו נערכות הכנות רבות. ארבע מאות השולחנות שהיו זרועים באולם המקושט, היו מאובזרים במיטב ציוד ההגשה היוקרתי, ובתפריט נכללו מעדני מלכים.

5:30 בערב. אירוע ההצדעה המרשים בו השתתפו קרוב ל-4,000 שלוחי חב"ד מרחבי תבל, יחד עם תומכיהם ומקורביהם, נפתח במצגת מושקעת הסוקרת את 60 שנות הנשיאות של הרבי מליובאוויטש זי"ע, החל משנת תש"י, ופטירת כ"ק אדמו"ר הריי"צ נ"ע, דרך ששת העשורים והפעילויות הרבות שיזם הרבי ועורר אודותם, השממשיכים ופועלים עד ימינו אנו.

הטבח המחריד שאירע אך לפני שנה בבית חב"ד במומבאי, ובו קיפדו את חייהם בני הזוג הרב גבריאל נח הולמברג הולצברג ורעייתו הי"ד –- עמד בצל האירועים. התחושה היתה, כי מפעל השליחות הענקי מתרחב ומגביר חיילים, וכל אויב ומתנקם לא יוכל לו.

יו"ר הכינוס, הרב משה קוטלרסקי, שהופקד על ידי רבו לשאת על כתפיו את מערך השלוחים העולמי הכביר, הנחה את הכנס לכל אורכו. הוא פתח במאורעות השנה האחרונה, שהיתה קשה במיוחד עבור כלל השלוחים. הוא תיאר את רגעי האימה שעברו עליו, עם היוודע דבר הפיגוע הקשה בבית חב"ד במומביי, בו נרצחו זוג השלוחים הרב גבריאל נח ורבקה הולצברג ורעייתו הי"ד, ועימם ארבעה יהודים נוספים ששהו בבית חב"ד. הרב קוטלרסקי מנה את שמות הנרצחים אחד לאחד, וקולו נחנק מדמעות.

"ר' גבריאל ורעייתו הותירו כאן בעולם הזה, ילד חמודות, מוישי הולצברג שיחי'", אמר הרב קוטלרסקי. "השבוע יחגוג מוישי את ה'אופשערעניש', ויתעטר בפיאות יהודיות חינניות. זו הנקמה שלנו, זהו אות הניצחון. מפעל השליחות ממשיך. אני בטוח, שהוריו של מוישי עומדים בשמים ורווים נחת".

יו"ר הכינוס גם התייחס למצב הכלכלי הקשה שפקד את העולם, ולא פסח על שלוחי חב"ד בעולם, שהחלו להיתקל בקשיים כלכליים הולכים וגוברים. היה חשש בקרב השלוחים כי המצוקה תשפיע על הפעילות השוטפת ועל תוכניות ההתרחבות, אבל הרב קוטלרסקי הדף את החשש. "אני יכול להבטיח לכם כי המצב הכלכלי לא פגע בפעילות הענפה של השליחות העולמית שהרבי הפקיד בידינו. לא חלה ירידה חלילה במפעל השליחות. אנחנו הולכים בשיטה שהתווה לנו הרבי: מוסיף והולך ואור".
לאחר מכן נשא דבר תורה הרב אריה סופרין מאנגליה, שקיבל לפני זמן קצר אות כבוד ממלכת אנגליה על פועלו למען הקהילה. הרב סופריןאשר קידש לאחרונה שם שמים בעולם כולו, כאשר מלכת בריטניה הביעה הוקרה מלכותית לפועלו, ועיטרה אותו באות ידיד הממלכה. בהרב סופריןדבריו הביע הרב סופרין את סיפוקו על שזכה לקדש שם שמים, וחזר על שיחה מהרבי בפרשת השבוע. הוא קרא לשלוחים שלא לאבד את ההתמקדות במה שהרבי הורה לנו: להכין את העולם כולו לקבלת פני משיח.

"כתפיים של גיבורים"

את הנאום המרכזי של הערב נשא ד"ר דוד לוקינס, שכיהן במשך 20 שנה כיועצו הבכיר של הסנטור דניאל פטריק, ועמד בקשרים חמים עם כ"ק האדמו"ר מליובאוויטש זי"ע. בפתח דבריו הוא ציין כי לא תיאר לעצמו מספיק את האווירה המחשמלת שיש באוויר, ואת הכוח הגדול כל כך המרוכז באולם אחד –- באולם הגדול בעת ה'בנקאט'. הוא אמר שהוא מרגיש כי הוא עומד על "כתפיים של גיבורים", הלא הם ארבעת אלפי החברים בלגיון השלוחים הכביר". ד"ר לוקינס סיפר למשתתפים סיפורים מרתקים על קשריו עם הרבי ברבות במהלך השנים, ודבריו תורגמו בתרגום סימולטני לעשרות שפות, כמו גם נאומיהם של שאר האישים שנאמו ב'בנקט'.

בהמשך גילה ד"ר לוקינס כי חסידי כ"ק אדמו"ר ה'צמח צדק' נ"ע הצילו את הסבא-רבא שלו משמד רוחני. "כל הדברים שעשו אדמו"רי חב"ד היו רק הכנה לדברים שהרבי פעל בעולם באמצעות השלוחים." אתם הגיבורים שלי, בגלל מעשי החסד והעזרה לזולת שאתם עושים ברחבי תבל", קרא ד"ר לוקינס בהתרגשות. הוא סיפר עוד על ההשפעה הגדולה שהיתה לכ"ק אדמו"ר הריי"צ נ"ע על אביו בעת שהיה נער בתיכון.

"הרבי לימד אותנו איך להתייחס לכל יהודי, מבלי להדביק לו תוויות ומבלי להתייחס לדעותיו. כל מה שאתם עושים לא יכול להתקיים בלי התומכים שלכם. הרבי נתן את החזון לשלוחים שנותנים הנותנים אנרגיה ומסירות בלי הפסקה, והתומכים נותנים את הדלק בכדי לממש את הדברים", אמר.

כאשר סיים ד"ק לוקינס את דבריו המרגשים, הוקרנה על מסכי הענק מצגת מצמררת מחיי השלוחים הרב גבריאל נח ורבקה הולצברג הי"ד שנרצחו בבית חב"ד לפני כשנהשליחות במומבאיה. עין אחת לא נותרה יבשה באולם הגדול. כולם שמעו את קולו המהדהד של הרב הולצברג, כשהוא מדבר על האמונה בה' ומספר על הווי השליחות. "לא משעמם כאן. אם אני רואה בחור מניח תפילין, או שומע על אישה מבוגרת המדליקה נרות –, זו מהות השליחות שלנו".

ילדי השלוחים ריגשו את הקהל הגדול כאשר נכנסו לאולם הגדול כשבידיהם פנסים מוארים. הם התפזרו באולם הגדול והניחו על כל שולחן פנס דולק, בה בעת שחבריהם נעמדו על הבמה הגדולה והנעימו בשירה. בהמשך הוקרנה מצגת המספרת את סיפורם המרתק של ילדי השלוחים בעולם, אשר המספרים על הזכות שנפלה בחלקם בהיותם השלוחים של הרבי.

הכינוס כולו עמד בסימן 'הפנסאים', וסיפר את סיפורים של אלו המאירים את העולם באמצעות פנסים רבי-עצמה של יידישקייט, שחודרים החודרים לכל פינה, אף החשוכה ביותר.

כשש מאות ילדי שלוחים הגיעו עם אבותיהם מכל העולם לכינוס העולמי בניו יורק. במהלך ימי הכינוס נערכה עבורם קייטנה, ואף 'בנקט' מיוחד נערך עבורם. כל זאת כחלק משרשרת של פעילות שעושה 'המרכז לענייני חינוך' למען ילדי השלוחים הפזורים בכל העולם.

בהמשך ה'בנקט', הוקרנה "הגדרת המשימה בשליחות" על גבי המסכים הגדולים. במהלך המצגת המיוחדת נשמעים דברי הרבי בהתוועדות על אוחזי הפנסים המאירים את העולם, בשילוב נאומים קצרים של שלוחים מהעולם על מהות תפקידם המורכב.

"עוצו עצה ותופר"

לפני תחילת המעמד העוצמתי של ה'ראל -קול' קאל' – אשר במהלכו מוקראים שמות המדינות בהן פועלים שליחי חב"ד, ביקש מנחה הכינוס הרב משה קוטלרסקי להודות לנגיד ר' יקותיאל יהודה רהאר על תמיכתו הרבה בשלוחים. הקהל הרב נעמד על רגליו והודה לו ממושכות, כהכרת הטוב על מאמציו למען השלוחים.

או אז החל מעמד ה"'ראל קאאל" ' המסורתי, והעלה את האווירה באולם, המחושמלת בלאו הכי, לפסגות חדשות: מדרום-קוריאה, וייטנאם, סין, מרוקו, יפן, ארה"ב, ישראל, לטביה, פולין, קזחסטאן, רומניה, צרפת, סרביה, ארגנטינה, הודו, תאילנד, ספרד, צ'כיה, ברזיל, בוליביה, איטליה, נורבגיה ועוד מדינות רבות, מכל צדדי רחבי הגלובוס. ה'ראל קאל' לווה בתמונות ומצגות על הפעילות בכל מקום ותמונות השליח ובני משפחתוופעילותו. הצדעה המונית מקיר לקיר היתה התגובה הספונטנית לכל שם של מדינה ושליח שהוקראו על ידי הרב משה קוטלרסקי –, האיש העומד בראש המערך הכביר.

כאשר הזכיר המנחה הרב קוטלרסקי את השלוחים בארץ ישראל, נעמד הקהל והחל לשיר את השיר "עוצו עצר ותופר", כשהכוונה כמובן לאויבים האופפים את העם היושב בציון מכל צד. הקהל מכל העולם מחא כפיים, ועודד את השלוחים בישראל. לתשואות זכה גם אחד התומכים הגדולים של מפעל השליחות, ר' לב לבייב, התומך בפעילות השלוחים בחבר העמים.

לאחר מכן פנה הרב קוטלרסקי והזמין את השלוחים שנשלחו בתקופות שנים מסוימות לעמוד על רגליהם. הוא החל בשלוחים שנשלחו לארצות שליחותם בשנות ה-40 ועד לשנת תשסתשנ"ד. כעת ביקש הרב קוטלרסקי מהשלוחים שיצאו מאז שנת תשנ"ד, השנה בה הסתלק כ"ק האדמו"ר מליובאוויטש זי"ע לגנזי מרומים, ועד ליום היום הזה –- לעמוד על רגליהם. מסתבר שמאז הסתלקותו של הרבי – מפעל השלוחים הגיע למספר כפול ויותר.

אם בג' בתמוז תשנ"ד עמד מספרם של שלוחי חב"ד בעולם על 2000, הרי שכיום, 15 שנים אחרי, הוא עומד על יותר מ-4000. אלפיים השלוחים הללו עמדו על רגליהם וזכו למחיאות כפיים סוערות ולקריאות עידוד מהקהל. בסיום, פצח הקהל בריקודי שמחה שנמשכו שעה ארוכה.

אין די מילים לתאר את עוצמת השמחה ששררה באולם בעת שבה פצחו אלפי המשתתפים שישבו סביב ארבע מאות השולחנות, - בריקודים חסידיים סוחפים. היתה זו שמחה אמיתית בטהרתה, שזר שלא היה שם, לעולם לא יכיל את עוצמתה. שלוחים ומקורביהם, תורמים ואחרים, רקדו בשורות מתפתלות, כשניגוני חב"ד סוערים מתנגנים ברקע. לרגע אחד ארוך ובלתי נשכח, נשכחו כל הצרות והמועקות. הכול שמחו בשמחתה הגדולה של משפחה משפחת השלוחים החב"דית ההולכת וגדלה.

"לא לשכוח מהדברים הקטנים"

לסיום, הוזמן הרב יהודה שם טוב, השליח בבוקס קאונטי, פנסילבניה, לשאת נאום בנושא המרכזי של הערב: "ופרצת ימה וקדמה צפונה ונגבה". הרב שם טוב, בן שליח ונכד שליח, ציין את חמשת הימים הנפלאים שחוו השלוחים בכינוס השלוחים. בדבריו חידד הרב שם טוב חידד את הנקודה של "כעת, עם מה אנחנו חוזרים למקומות שליחותנו?" ועמד על כך במהלך דבריו.

הרב שם טוב הוא גם ציין כי לפעמים, מרוב פרויקטים גדולים ונעלים, שוכחים מהדברים הקטנים. "עלינו לדעת להקשיב לכל יהודי ולהיות איתו בכל עת. אנו צריכים לדעת שעל שכל מעשה שאנו עושים פועל על כל העולם כולו", אמר, וציין את המעשים הטובים הרבים שפעלו השלוחים הרב גבריאל ורבקה הולצברג ורעיתו הי"ד.

הרבה דמעות נסחטו באולם, שעה שהרב שם טוב סיפר על צעיר יהודי בשם מייקל, שהיה משוחח עימו רבות עימו בנושאי יהדות. בהמשך חייו בחר להעלות ארצה ולהתנדב לשירות בצה"ל. במלחמת לבנון השנייה הוא נהרג, וכעבור מספר ימים התקשר לרב שם טוב חייל מהפלוגה של מייקלו ואמר לו כי מייקל סיפר לו על השיחות הארוכות שהיו לו ביהדות עם הרב שם טוב. "אני רוצה להמשיך את השיחות שהיו לך עם חברי מייקל", אמר לו.

אביו של מייקל שנכח באולם, לא יכול היה להסתיר דמעותיו, והוא זכה למחיאות כפיים נרגשות מהקהל. בתום נאומו של הרב שם טוב הוקרנה מצגת חדשה ומיוחדת אשר בה מספרים שלוחים ומקורביהם על הקשר הנפלא ביניהם, וכיצד השפיעו השלוחים השפיעו עליהם המקורבים להיות יהודים יותר טובים יותר ולקיים תורה ומצוות.

לסיום, לפני נעילת הערב, הודה הרב קוטלרסקי נרגשות למשטרת ניו יורק על האבטחה הרבה סביב האירוע המיוחד.

היה קשה לשלוחים להיפרד. עבור רבים מהם, זוהי ההזדמנות היחידה שלהם לפגוש בחסידים כמותם. כעת, הם חוזרים לנמלי התעופה, שייקחו אותם אל המדינות הנידחות והמרוחקות, שבהן עליהם להביא את דבר היהדות. "טייערע ברויידער, מיר וועלן זיך ווייטער זעהן", הבטיחו אלפי השלוחים איש אל רעהו בשירה נרגשת, וחזרו איש איש לארצו.
פעילות קודש מסביב לשעון

עם סיום 'כינוס השלוחים' העולמי יצאו המוני שגרירי היהדות בעולם כולו מהכינוס, והתפזרו ברחבי הגלובוס בכדי להמשיך ביגיעתם למען הפצת אור היהדות ברחבי העולם. לאורך סביב כל ימות השנה עסוקים השלוחים ללא לאות בהפצת אור היהדות לרבבות מעם מבני ישראל. הם זורקים משליכים את עצמם בנידחות שבפינות תבל: החל מהכרכים הגדולים –- בהנחת תפילין ופעילות קירוב בקרב אנשי עסקים טרודים –- וכלה בפינות האפלות של מזרח אסיה, היכן שמתגוללות נשמות יהודיות תועות אשר המחפשות במחשכים מעט אור לנפשם השוקקת, וחושבים למצוא זאת בארץ טומאת העמים.

השליחות במסגרת בתי חב"ד ברחבי העולם אינה עבודה פשוטה כלל ועיקר. במשך השנה כולה, הרחק-הרחק מאור הפנסים, עמלים השלוחים בהפצת האור, 24 שעות ביממה, 365 יום בשנה, ללא הפסקה. השליחות היא כל מהותם והיא תופסממלאת את כל ישותם. השליחות מגדירה את זהותם ומעצבת את חינוך ילדיהם ובניית ביתם.
הקושי הרב הכרוך בעבודת השליחות,, אינו מרפה מעם השליחים, אלא מדרבן אותם להמשיך בשליחות חייהם ביתר עוז. צריך לזכור כי בתי חב"ד אינם ממוקמים בהכרח במקומות אקזוטיים או אטרקטיביים עבור השליח ומשפחתו. שלוחי הרבי מליובאוויטש מגיעים גם אל המקומות הנמוכים ביותר על מנת להבליח בהם מעט אור של יהדות.
במקרים רבים מדובר בהקרבה כבדה מאוד, תוך סיכון פיזי רב, ותשלום מחיר יקר בגין שהות במדינות בהן מהפכת הציוויליזציה עדיין לא חדרה והחיים במקום קשים מאוד לאדם שהתרגל לחיים שפויים, אסטטיקה סבירה, ומשטר תקין.

שלוחי חב"ד אוספים את אותם יהודים תוהים תועים אל חיקם החמים והם מובילים אותם בדרכי נועם בדרך ישראל סבא. במהלך הפעילויות המשותפות שנערכות הנערכות בבתי חב"ד עבור הצעירים מחפשי הדרך, שומעים הם לראשונה הצעירים מעט אודות שמירת מצוות וכנראה שדווקא שם, דווקא כשברחוב ליד נמצאים בתי אלילים, וכוחות הטומאה מרחפים מבעד החלונות –, דווקא שם במקומות אלו מצליח אור היהדות לבקוע את הקליפה הגסה ולהגיע אל הלב היהודי הטהור, הפועם בציפייה לחוש את אור ה'.

עבור ישראלים רבים התרים בעולם, מדובר במקרים רבים בנקודת מפנה ביחסם לדת ולשמירת מצוות. ניתן לומר בבטחהבבטחון, כי בכל רגע נתון מקיפים את הגלובוס רבבות אנשים שמניחים המניחים תפילין בחסות או בהשפעת שלוחי הרבי מליובאוויטש.

גם שלוחי חב"ד בכרכים הגדולים, עמלים רבות על מנת להגיע לקהל היהודי ולקרב אותו במשהו ליהדות, ואולי אפילו לזכות אותו בהנחת תפילין. אולי זה אפילו קשה יותר מהמקומות הנידחים, לשם אנשים מגיעים אנשים כאשר הם בתהליך של חיפוש פנימי, כשבמצב כזה הנפש נמשכת מאליה אל האור, אך במקרים של אנשי עסקים אשר הטרודים בענייניהם, קשה מאוד לפתוח אפיק לליבם ולהשפיע עליהם להקדיש זמן ללימודי יהדות והנחת תפילין.

כאמור, בעולם כולו פעילים כיום למעלה מ-4000 שלוחי חב"ד. הם מפוזרים ב-80 מדינות, ונושאים בתפקידי שליחות שונים: מרבנות ערים ומדינות, ועד לתפקידי הוראה, מילה, שחיטה ועוד. אל השלוחים מצטרפים כל העת כוחות עזר מכל העולם, בדרך כלל צעירים המבקשים לתגבר את השלוחים הקיימים וללמוד את הווי השליחות. השלוחים מקדשים שם שמים בעולם כולו, ובזכותם פועמת נשמת היהדות במדינות נידחות רבות.

על מערך השלוחים מופקד כיום הגוף אותו הקים הרבי הריי"צ מליובאוויטש זי"ע – 'המרכז לענייני חינוך'. בראש 'המרכז' עומד מזכירו הנאמן של הרבי, הרב יהודה קרינסקי, יו"ר 'המרכז לענייני חינוך'. מי שאחראי על מערך השלוחים ועל שיבוצם בפועל, הוא הרב משה קוטלרסקי, סגן יו"ר 'המרכז לענייני חינוך'.

האדרנלין הזורם בעורקי מפעל השליחות והדמות המנחה את אלפי השלוחים בדרכם הקשה והמסורה – היא דמותו הכבירה של הרבי מליובאוויטש זי"ע, מחולל הרעיון המהפכני, שהלך בדרכו של חמיו, הרבי הריי"צ נ"ע, ושיגר שלוחים לכל העולם. המהפכנות שאפיינה את דרכו בקודש, היא שחוללה את המהפכה היהודית הגדולה של שלהי המאה העשרים ותחילת המאה העשרים ואחת.

האף. בי. איי. תדרך את שלוחי חב"ד בעולם

מאז הטבח הנוראי בבית חב"ד במומביי שבהודו לפני שנה, שליחי חב"ד בעולם כולו ערניים מתמיד למה שמתרחש סביבם.

בימים אלה הסתיים 'כינוס השלוחים' השנתי בשכונת קראון הייטס, בו מכונסים השלוחים מארבע קצוות תבל.

השלוחים ניצלו את ההזדמנות שנזדמנה לידיהם וביום חמישי בשבוע שעבר התכנסו באחד בישיבת 'אהלי תורה ליובאוויטש' המבנים של מוסדות חב"ד בקראון הייטס, שם הופיעה בפניהם משלחת של ארגון הביון האמריקאי – האף. בי. איי.

בראשות המשלחת עמד סגן המנהל של אגף האף. בי. איי. בניו-יורק, ג'וזף דמרסט, שנאם בפני הנוכחים ונתן הוראות קצרות אודות הדרך הנכונה לפעול במקרים שונים. כן סיפר על עבודת האף. בי. איי., העומד בקשרים הדוקים עם נציגים מכל מדינות העולם.

"שיתוף פעולה בין שומרי החוק לבין ראשי קהילות וארגונים, הוא דבר הכרחי כדי לשמור את העולם מאלה שרוצים להרוס את השלווה שלנו", אמר דמרסט והוסיף: "אנחנו גאים בקשר שבנינו במשך השנים. נמשיך ונעשה כל שביכולתנו כדי לחזק אותו. כבוד גדול עושים לנו המנהיגים המסורים של הקהילה החב"דית כמו הרב יהודה קרינסקי והרב מענדל שארפשטיין", אמר בכיר האף. בי. איי., שהזכיר בדבריו עסקנים רבים בקהילת חב"ד.

לאחר נאומו התקיים מושב שאלות ותשובות, כשבין היתר התייחס לנושאי בטיחות בניני הקהילות, הדרך הנכונה לבנות ולשמור על קשרים עם הרשויות ברחבי העולם וכן אילו מקורות תמיכה קיימים כדי לבוא לקראת הצרכים של כל הקהילות.


הכנסת ספר תורה לזכר הקדושים הרב גבריאל ורבקה הולצברג הי"ד

הצבא האדיר של שלוחי חב"ד ברחבי תבל, השתתף ביום חמישי בשבוע שעבר בהכנסת ספר תורה מרגשת לזכרם של שלוחי חב"ד במומבאי, הרב גבריאל ורעייתו רבקה הולצברג הי"ד, שנטבחו על קידוש השם, אך ימים ספורים לאחר כינוס השלוחים אשתקד.

השלוחים הוזמנו לכתוב אותיות אחרונות בספר התורה המיוחד הזה, שכתיבתו החלה בתום ימי ה'שבעה' ב"חדרו של הרבי" ב-770.

גם מזכירו של הרבי, הרב יהודה לייב גרונר, וסיו"ר ה"'מרכז לעניני חינוך', הרב משה קוטלרסקי, הוזמנו לכתוב אות בספר התורה. ספר התורה הוגבה על ידי הרב שמעון רוזנברג, בגלילה כובד הרב נחמן הולצברג, ואת כתר התורה הניח הרב חיים יהודה קרינסקי.

השלוחים הנרגשים, שחלקם השתתף בהוצאות לכתיבת ספר התורה, עמדו נרגשים מול הבמה אשר עליה ספר התורה ומחו דמעה. ההורים –- הרב שמעון רוזנברג והרב נחמן הולצברג – בירכו בהתרגשות על פרי חדש וקהל האלפים ענה אחריהם בהתרגשות "אמן".

בהמשך יצאה תהלוכת לפידים גדולה וססגונית ובראשה ספר התורה ורכב מקושט שהוביל את הצועדים מ"'אהלי תורה" ' לעבר 770. משטרת ניו יורק סגרה את שדרת 'איסטרען פארקוויי' על שמונת נתיביו נתיביה, מרחוב אולבני ועד רחוב ניו יורק, והרחובות התמלאו בקהל אלפים מתושבי השכונה, השלוחים וה"תמימים".

כאשר התהלוכה הגיעה התהלוכה ל-770 הוצאו ספרי התורה מארון הקודש, ולמרות הקור והרוחות העזות רקד קהל האלפים במשך 45 דקות מחוץ ל-770 וערך במקום 6 הקפות. בהקפה השביעית נכנס קהל האלפים ל-770, שם נמשכה השמחה הגדולה.

האחדות ודיבוק החברים ניכרו היטב בריקודי השמחה ורבים מהשלוחים ציינו את ההתרגשותם למראה קהל האלפים. משם הועבר ספר התורה לסיום ה"הקפות" בחדרו של הרבי מליובאוויטש.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.