מערכת COL | יום א' כסלו ה׳תש״ע 18.11.2009

שערורייה: יצאו למבצע נש"ק ב'קפלן' - ועוכבו לחקירה

פרסום ראשון: שתי נשים מקריית-מלאכי נעצרו בבית-הרפואה 'קפלן' שברחובות ● הסיבה: "מבצע נש"ק" שנוסד על-ידי הרבי ● "הושפלנו עד עפר בצורה מזעזעת", סיפרה אחת מהן, א', בראיון מיוחד שקיימה עם COL ● ובאילו ביטויים השתמשו כלפיהן? "פושעות ועוברות על החוק"  לסיפור המלאדובר בית-הרפואה ל-COL: "הנשים התרימו והעליבו את המאבטח" >>>
שערורייה: יצאו למבצע נש
מבצע נש"ק (צילום ארכיון: COL)

מאת: מנדי ריזל, COL

כבר עשרים וחמש שנים יוצאות נשים מקהילת חב"ד בקרית-מלאכי, במסירות ובקביעות מידי שבוע, למבצע נש"ק (נרות שבת קודש) בבתי-הרפואה 'קפלן' שברחובות ו'ברזילי' שבאשקלון.

"כמידי יום שלישי", מספרת א' בראיון ל-COL, כשהיא עדיין בסערת רגשות, "יצאנו - קבוצה בת עשר נשים ל'קפלן'.

"כמו תמיד, סיכמנו להפגש קצת לאחר שמונה וחצי, בכניסה לבניין. התחלקנו לקבוצות כדי להגיע לכלל המחלקות, וכמו תמיד החולות קבילו את פנינו ובמאור-פנים, ואנו מצידנו הענקנו להן חיוך עם מילה טובה, נרות, ומתנה אישית קטנה.

"משסיימנו את החלוקה, הגעתי עם ל' - בת-זוגי ל'מבצעים' לקומה התחתונה. מיד כשנפתחה המעלית ראינו כי שתיים מחברותינו מחכות ליד מאבטח חתום-פנים ממוצא רוסי.

"מיד כשהתקרבנו אליהן אמר לנו השומר באופן חד-משמעי: 'אם לא תלכו מכאן, אני יעצור גם אתכן'. מובן שנדהמנו ונבהלנו. לא הבנו על מה המהומה.

"'אתן פושעות ועוברות על החוק', הוא קרא לעברנו, 'לא מתביישות? מגיעות לבית-חולים כדי לאסוף כסף מאנשים חולים?' מובן שהסברנו לו מיד כי הוא טועה, וכי מעולם לא ביקשנו כסף. הסברנו לו כי נהפוך-הוא: הגענו על-מנת להעניק לנשים במחלקות השונות ולא על-מנת לקחת מהן דבר-מה".

אך השומר עדיין בשלו. "אם תנסו ללכת מכאן, אני אגע בכן ואמנע זאת בכח", אמר.

"זה הריח אנטישמיות"

גם יתר הנשים החב"דניקות שהגיעו למקום לאחר הפעילות, כמו גם עוברי-אורח, לא הצליחו לשכנע את המאבטח העקשן שיניח לנשים.

רק כש-ש', שבעלה הוא אחד מהעסקנים הידועים בנחל'ה, התקשרה אליו וסיפרה לו על המצב המוזר אליו נקלעו, התחילו העניינים לזוז מעט. עד מהרה הגיעה למקום האחות הראשית של בית-הרפואה, וממשמעה כי הנשים משתייכות לחב"ד, מיהרה להפציר במאבטח שישלח אותן לדרכן.

"מיד כשהיא הגיעה", מספרת א', "הסברנו לה כי אנו שייכות לחב"ד ועל הפעילות שלנו למען הנשים בבית-הרפואה. היא כמובן הצטרפה לצידנו וממש הפצירה בשומר שיבין כי הוא טעה. היא ניסתה לומר לו כי אנחנו נשים נחמדות שלא פועלות באופן לא-חוקי, אך הוא נותר בעקשנותו.

יש לציין, אגב, כי בידי הנשים היה אישור שהונפק לפני חמש שנים, ובו מותרת פעילותן במקום. "האחות הראשית אמרה שחבל שלא פעלנו לחדש את הרישיון, אבל אם היינו צריכות לעשות כך, למה איש לא דאג ליידע אותנו"? - תוהה א' וממשיכה בתיאור המקרה.

"זה היה נראה כאילו הוא מתנהג בכוונה ב'אנטי'. אפילו תהינו אם הוא יהודי, כי זה הריח אנטישמיות. כמה שניסנו לומר לו שאנחנו לא הגענו למטרת רווח אישי או כספי, הוא לא הסכים לשמוע. "תחכו עד שהמשטרה תגיע", הוא אמר. "היא בדרך, ולא אשחרר אתכן עד שהשוטרים יגיעו הנה".

בסופו של דבר, לאחר שעה של השפלות בלתי-פוסקות מצידו של השומר, הגיעו השוטרים. לאחר שהבינו במה מדובר, הן הורו לשומר לשחרר את הנשים.

אך אם נדמה היה שבכך תם הסיפור, כנראה שהוא רק בתחילתו. השומר שעד בא השוטרים שמר על ארשת פנים קפואה, נהפך לפתע לנעלב וטען כי הנשים הן שהפילו אותו כשאמרו שהוא מתייחס בצורה אנטישמית. הוא ביקש להגיש כנגדן תלונה, והן נאלצו למסור לידי השוטרים את מספר תעודות-הזהות שלהן ופרטים נוספים.

"אנחנו לא חוששות מכך, יד החסידים תהיה על העליונה", בטוחה א'. "אבל מה שמדהים כאן, זה שרק במדינת היהודים יעצרו נשים על לא עוול בכפן, רק משום שהגיעו לעודד נשים אחרות. בכל מדינה אחרת הדלת פתוחה בפני שלוחי חב"ד ורק כאן מתייחסים אלינו בצורה כזו".

● ● ●

דובר בית-החולים אופיר לוי, מסר בתגובה ל-COL: ראשית, חשוב לציין כי נשמח לשמור על קשר רציף וחיובי עם הנשים שנרתמות לסייע ולתרום מזמנם ובתוכם גם נשות חב"ד.

"יחד עם זאת, במהלך התקופה האחרונה, נתבקשו נשות חב"ד שלא להתרים את המטופלים במהלך שהותן בבית-החולים וזאת, לנוחיותן ולטובתן של המטופלים ובני משפחותיהם.

"לאחר מספר פעמים שהתרימו, נתבקשו על-ידי צוות האבטחה שלא לעשות כן ומשסירבו, תוך העלבה של המאבטח, הם נתבקשו שלא להמשיך את שהותן עד שיוסדר עניין ההתרמה.

"בכל מצב, בו תגענה נשות חב"ד, במטרה לחלק נרות שבת ולשמח לב אנוש, נשמח מאוד לשוב ולראותן בבית-החולים".

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.