מערכת COL | יום כ"ט חשוון ה׳תש״ע 16.11.2009

בחירות ברחובות: הרב גלוכובסקי לא הכריע; הקהילה בדילמה

הבחירות הקרבות לראשות העיר רחובות, מרכזות אליהן תשומת לב רבה, בעיקר סביב הקהילה החרדית, שככל הנראה תהיה זו שתכריע את הבחירות ● בתוך הקהילה החרדית בולטת במיוחד חסידות חב"ד, שהיא הקהילה החרדית הגדולה בעיר (1200 קולות) ● רב הקהילה, הרב מנחם-מענדל גלוכובסקי, שוהה בחו"ל, וכאשר ביקשו בני הקהילה לשמוע את דעתו וניגשו אל ר' אריה לוין, גבאי ומשפיע הקהילה, הוא אמר להם כי המצב עדיין "לוטה בערפל" לסיפור המלאבפנים: צפו במודעת הליכוד, עם חתימות של עסקני חב"ד >>>
בחירות ברחובות: הרב גלוכובסקי לא הכריע; הקהילה בדילמה
שמח ברחובות: מי הפיץ את תמונת מלול עם שליח חב"ד לקמפיין נגדי?
מאת כתב COL

הבחירות הקרבות לראשות העיר רחובות, מרכזות אליהן תשומת לב רבה, בעיקר סביב הקהילה החרדית, שככל הנראה תהיה זו שתכריע את הבחירות, כאשר סך הקולות של הקהילה החרדית המצביעה באחוזים גבוהים הוא כעשרים אחוז מכלל תושבי העיר.

בתוך הקהילה החרדית בולטת במיוחד חסידות חב"ד, שהיא הקהילה החרדית הגדולה בעיר (1200 קולות) שעדיין לא החליטה במי לתמוך באופן רשמי. חסידות קרעטשניף מרכזת כוח של כ-800 קולות.

מי שרצה לקבל את החיזוק לבלבול הרב הקיים בתוך הקהילה, קיבל את התשובה היום כאשר בתוך העיר הופץ כרוז מטעם מטה 'הליכוד', ובו קריאה לתמוך במלול, עליה חתום ר' ארז קרלנשטיין שי' מעסקני הקהילה.

העובדה כי לא הופיעה תמיכה רשמית, מפיו של הרב גלוכובסקי, כפי שהיה בכל מערכות הבחירות בעבר, כולל בבחירות שהתקיימו ברחובות לפני מספר חודשים, בהם קרא הרב גלוכובסקי לתמוך בפורר, מעיד כי טרם התקבלה החלטה בעניין.

הרב עצמו שוהה בחו"ל, וכאשר ביקשו בני הקהילה לשמוע את דעתו וניגשו אל הרה"ח ר' אריה לוין שי', גבאי ומשפיע הקהילה, הוא אמר להם כי המצב עדיין "לוטה בערפל", היינו, טרם התגבשה תמיכה מוחלטת וסופית במי מהמועמדים.

יצויין כי אין מדובר בקרע חלילה בין הרב לעסקנים. גורמים בתוך קהילת חב"ד ברחובות אמרו לכתב COL כי העסקנים קיבלו את ההחלטה ברגע האחרון, לאחר לחצים ממטה מלול, כאשר הרב גלוכובסקי עצמו שוהה בקנדה עם קושי לצור עמו קשר טלפוני.

היום גם הופצו בעיתונות החב"דית, בעיתונות המקומית ובתיבות הדואר ברחבי העיר, מודעות מטעם מטהו של המועמד עמי פינשטיין תחת הכותרת "פינשטיין, הכי טוב לחב"ד", במודעה מפרט המועמד את ההבטחות שלו לקהילה החב"דית, בין היתר: הקמת בית ספר חב"ד לבנות, הרחבת בית הכנסת המרכזי, נציג חב"די במועצה הדתית ועוד.

הערכה הרווחת בקהילה היא כי הרב גלוכובסקי לא יורה באופן חד משמעי למי להצביע, בשל הערכתו הרבה לכלל המועמדים.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.