מערכת COL | יום כ"ה חשוון ה׳תש״ע 12.11.2009

בבר-המצווה לבנו, חשף האב את סיפורו המדהים ● וידאו, תמונות

במהלך חגיגת בר-מצווה במוסקבה, אביו של הנער הפתיע את הנוכחים בסיפור חזרתו בתשובה, כשהוא חושף את הדרך המפתיעה שהביאה אותו להתקרב ● וגם: ממה התפעל הרב לאזאר? ● צפו בוידאו ותמונות  
בבר-המצווה לבנו, חשף האב את סיפורו המדהים ● וידאו, תמונות
אבי הבן, בחגיגת בר-המצווה לבנו

לפני כשבוע, חגגו במוסקבה 'בר מצוה' לחתן התלמיד גרשון שיכמן, תלמיד בתלמוד תורה "חדר מנחם" במוסקבה, ובן למשפחה מקורבת לקהילה ששבו למוסקבה לאחר שהות בת מספר שנים באה"ק.

האירוע נערך באולם מרכז החינוך "בית שווידלער", הסמוך למרכז היהודי-קהילתי "מארינה רושצ'ה", בהשתתפות רבה של רוסיה השליח הרב בערל לאזאר, הצוות החינוכי של חדר מנחם, הוריו של חתן הבר מצוה, אנ"ש השלוחים וחברי כיתתו של נער הבר מצוה.

החגיגה שנערכה בחסות השליח הרב יוסף יצחק ליפסעקר, מנכ"ל מוסדות החינוך במוסקבה, התקיימה ברוב פאר והדר, ובליווי תזמורת חסידית, בארגון הצוות החינוכי הנפלא של חדר מנחם, בראשות השליח הרב יוסף יצחק קעניג, מנהל התלמוד תורה.

לאחר חזרת מאמר חסידות בעל-פה ע"י חתן הבר מצוה, הוזמן המנחה המחנך הר' מנחם מרטון, את הרב הראשי להיות ראשון הנואמים.

בדברי ברכתו ואיחוליו לחתן ולמשפחתו, לא הסתיר הרב הראשי את התפעלותו משקידתו המיוחדת של החתן, אותה גם ראו כולם שעה קלה לפני כן, עת הפליא החתן, כאשר חזר בעל-פה וברהיטות מיוחדת על מאמר החסידות.

כאשר הוזמן האב לשאת את דברו, היה קשה להתנתק משטף סיפורו המדהים:

"אתם, שלוחי הרבי מליובאוויטש במוסקבה, חושבים שהתחלתם לפעול על משפחתנו, כאשר בנינו החתן הגיע ללמוד כאן בחיידר, לפני מספר שנים, אך האמת היא, שזה החל שנים רבות לפני כן"!

וכאן עצר האב, הביט מבט חד ורב משמעות לקהל הסקרן לשמוע את ההמשך, ואמר: "אספר לכם סיפור קצר על יהודי כאן במוסקבה, שקרה לפני שנים מספר".

"לאיש אחד נודע שהוא בן להורים יהודים, מה שאומר שגם הוא יהודי. הנשמה היהודית שבתוכו החלה לבעור והוא חיפש משהו שקשור ליהודים ויהדות. יום אחד החליט להתחיל ללמוד עברית, ולשם כך חיפש בחנויות ספרים במוסקבה, ספרים שיוכלו לסייע לו. הוא נקלע לחנות הספרים שהייתה בעבר ברחוב 'אוברסצובא' בשכונת 'מארינה רושצ'ה', שם הציע לו המוכר ספר יחיד שיש בו לשה"ק לצד רוסית. היה זה סידור תהלת ה' עם תרגום לרוסית!

האיש החל יום יום לקרוא ולהתפלל מתוך הסידור שקנה ובד בבד, הגיש ניירות ל'אוביר' ליציאה מרוסיה לאה"ק. שם דחו אותו בכל פעם מחדש, עד שלבסוף קיבל היתר לנסיעה קצרה של כמה חודשים בלבד.

היהודי, שמעותיו היו מעטות, חשב בליבו, שכיהודי - מקומי באה"ק. אם כך", אמר בליבו, "למה לי לקנות כרטיס הלוך ושוב, מוטב שאחסוך בהוצאות ואקנה כרטיס לצד אחד בלבד". אומר ועושה, ולצד ההכנות לנסיעה, מכר והתפטר מכל רכושו המעט שהיה לו במוסקבה.

ויהי היום, נסיעה ישירה לאה"ק לא היתה, אלא דרך קפריסין, שם היה אמור לחפש לעצמו טיסה, אונייה או הזדמנות אחרת להמשיך לישראל.

כאשר נחת בקפריסין, בדקו את ניירותיו, שאלו על המשך נסיעתו, ופסקו על המקום: אנחנו לא מסכימים לשחרר אותך ללא כרטיס המשך לישראל, ועל-כן, אתה עצור כאן עד לטיסה הבאה למוסקבה, שתושיב אותך לשם..

ובכלל, הוסיף אותו פקיד ואמר: בישראל מתחוללת כעת מלחמה ואנו לא מטיסים לשם שום טיסות ולא מפליגות לשם שום אוניה...

כל תחנוניו לא הועילו והוא הושם במעצר מקומי בבית הנתיבות הקפריסיני!

במשך כל הלילה, לא עצם אותו יהודי את עיניו, הוא פתח את הספר היחיד שהיה איתו – סידור תהלת ה', והחל לקרוא בו, תוך שהוא מזיל דמעות כמים ובקול מתחנן, פנה לאבינו שבשמים ואמר לו: אני עשיתי כל מה שיכולתי, כדי להתקרב אליך. השקעתי כל כוחי וכספי. עכשיו, אני כבר לא יכול לעשות כלום ורק בך אני בוטח שתציל אותי מכאן ולא אשוב למוסקבה!

השכם בבוקר, נכנס הפקיד ומצווה עליו להזדרז, היות ובשעה הקרובה תצא טיסה ישירה למוסקבה..

נקל לשער את מה שהתחולל בליבו של אותו יהודי, כאדר החל לעשות את דרכו בליווי הפקיד לכיוון הטיסה. אך לפתע סובב  הפקיד את ראשו לכיוון היהודי ואמר לו: למעשה יוצאת בעוד כמה שעות טיסה פרטית לישראל, נסה לשכנע את בעל המטוס לקחת אותך איתו..

היהודי קפץ על המציאה כמוצא שלל רב, והצליח לאתר במקום את מנהל המטוס, שהשיב לאכזבתו, שהמטוס קטן מאוד וכל המקומות תפוסות עם קבוצה קטנה של נוסעים.

הדמעות והמבט המתחנן של היהודי, גרמו למנהל המטוס לחשוב שוב, ואז השיב לו: אני רואה את הרצון הרב שלך לטוס לארץ, באם תסכים לשבת על רצפת המטוס, תוכל לטוס איתנו"!...

וכאן סיים אבי חתן הבר מצוה את סיפורו המדהים והוסיף: "אני, הוא אותו יהודי. היה זה לפני עשרים שנה בדיוק, בתקופת מלחמת המפרץ. והחנות בה קניתי את סידור תהלת ה' הראשון שלי, היא כאן במבנה הסמוך לבניין התלמוד תורה"!

השמחה הגדולה עם חתן הבר מצוה והוריו, נמשכה עוד שעה ארוכה, בריקודים שסחפו את כל המשתתפים, בליווי התרגשות מסיפור ההשגחה העליונה המלווה בחגיגה מיוחדת זו...

לצפייה בוידאו לחצו על כפתור ההפעלה או על האופצייה הנוספת:
לא מצליחים לצפות? לחצו כאן
(להורדה)

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.