מערכת COL | יום כ"ד חשוון ה׳תש״ע 11.11.2009

מזל טוב: גיליון ה-1,000 לשיחת השבוע ברוסית

סיבה למסיבה: העלון 'ווזחושזניה' [=עליה], שהוא מהדורה מיוחדת של 'שיחת השבוע' בשפה הרוסית, מגיע השבוע לגיליון האלף. לרגל האירוע הגיליון יוצא-לאור במהדורה צבעונית וחגיגית ● העלון יוצא לאור על ידי האגף לקליטה רוחנית בצעירי-חב"ד והוא מופץ בכחמישים אלף עותקים מידי שבוע ● "המטרה היא לשמור על היחודיות של העלון, ולשמור על עיצובו כמו מאז הגליון הראשון שיצא לפני קרוב ל-20 שנה", אומר הרב מאיר ורזוב העומד בראש האגף לקליטה רוחנית בצעירי-חב"ד, ומוסיף כי זהו שבועון יהודי-חסידי היחיד בשפה הרוסית  לסיפור המלא
מזל טוב: גיליון ה-1,000 לשיחת השבוע ברוסית
שער הגליון החדש ● מימין: הרב מאיר ורזוב

שרון גושן

סיבה למסיבה
: העלון 'ווזחושזניה' [=עליה], שהוא מהדורה מיוחדת של 'שיחת השבוע' בשפה הרוסית, מגיע השבוע לגיליון האלף. לרגל האירוע הגיליון יוצא-לאור במהדורה צבעונית וחגיגית.

העלון יוצא לאור על ידי האגף לקליטה רוחנית בצעירי-חב"ד והוא מופץ בכחמישים אלף עותקים מידי שבוע. העלון החל לצאת בשנת תשנ"א עם גלי העלייה הגדולים מברית המועצות. העורך הראשון היה ר' אלכסנדר פייגין, ובהמשך החליפו ר' אהרון פרדקין, ובשמונה שנים האחרונות עורך את העלון ר' עזרא חובקין מירושלים. העורך האחראי הוא הרב מאיר ורזוב העומד בראש האגף לקליטה רוחנית בצעירי-חב"ד.

בעלון: מאמר אקטואליה, חדשות מהעולם היהודי מהארץ ומחו"ל, פרשת השבוע, שבועי, סיפורי צדיקים, אימרות ושיחות קודש מהרבי, מאמרים ומכתבים מתורגמים, פינת הלכה, וכן מדור "חיים יהודים" המגולל מידי שבוע סיפור אישי של מרואיין אחר בכל תחומי החיים.

העלון ניתן להורדה מידי שבוע באתר האינטרנט של צעירי-חב"ד, ומורידים אותו אלפי גולשים מהארץ ובעיקר מחו"ל: מארה"ב, אוסטרליה, גרמניה, וכמובן ממדינות חבר העמים. במקביל, פועלת מערכת מנויים גדולה המביאה את העלון מידי שבוע לבתיהם של עולים מחבר העמים וכן לאישי ציבור, ובניהם: שרים, חברי כנסת, וראשי ערים.

הגב' אסיא אנטובה עולה מרוסיה החוקרת את הפולטיקה הישראלית איפיינה את קהל קוראי העיתון: עולים מחבר העמים בעלי השכלה גבוהה, לא פאנטיים מידי, המסוגלים ורוצים לקבל ולשמוע דעות שונות, ומבקשים להתעניין בתורה.

במשאל שערך העלון בקרב קוראיו התבקשו הקוראים להשיב מהם השאלות שהכי הרבה מציקות להם. התשובות היו מפתיעות: למה נולדתי בתקופה הזאת, מה תפקידי בעולם, ולמה אנחנו צריכים באמת לשמור על ארץ ישראל?

הרב ורזוב מסביר כי המטרה היא לשמור על היחודיות של העלון, ולשמור על עיצובו כמו מאז הגליון הראשון שיצא לפני קרוב ל-20 שנה. עוד מציין הרב ורזוב כי זהו שבועון יהודי-חסידי יחיד בשפה הרוסית.

ומה מנחה את עבודתו של הרב ורזוב? שיחה שאמר הרבי מליובאוויטש בשנת תשמ"ז בה התייחס הרבי לעבודה עם עולים חדשים. "עצם העובדה שיהודים יוצאי רוסיה נשארו יהודים בתנאים מפחידים מראה על הכוחות הנסתרים שיש להם, וספק גדול אם כל קהילה אחרת בעולם יכולה היתה להשאיר יהודים בתנאים כאלו. זכות גדולה לאלו המתעסקים עם עולי רוסיה", דברי הרבי מליובאוויטש.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.