מערכת COL | יום כ"ב חשוון ה׳תש״ע 09.11.2009

מודיעין: קונסרבטיבים במקום בית חב"ד

בית חב"ד מודיעין בהנהלת הרב ברוך סלונים, נאבק מספר שנים בהתארגנות מספר תושבים קונסרבטיביים נגד הקמת קומפלקס חדש עבור בית-חב"ד בעיר. לפני כחודש החלו עבודות הבנייה, אולם המלאכה עוד רבה ● במסגרת האישור שניתן לרב סלונים קיים חשש כי באם לא תושלם מלאכת הבנייה בזמנה יעבור השטח כולו לידי הקונסרבטיבים. "אסור שזה יקרה",  אומר הרב סלונים ומבקש את עזרת הגולשים ● COL נענה לסייע לבית חב"ד מודיעין  לסיפור המלא
מודיעין: קונסרבטיבים במקום בית חב
עבודות הבניה במודיעין בשבוע שעבר (צילום: COL)
מודיעין-עיר העתיד, כך כונתה העיר החדשה שהוקמה בין תל-אביב לירושלים. כיום, מתגוררים בעיר כ-100,000 תושבים. האוכלוסיה מגוונת: חילונים, דתיים וחרדים. ונדמה כי הביקוש ליהדות רק הולך וגובר עם התפתחותה של העיר.

אנחנו תופסים את מנהל בית חב"ד בעיר הרב ברוך סלונים, באתר הבניה עליו מיועד להיבנות בית-חב"ד ובית כנסת חב"ד בקומפלקס מרשים ובמפרט איכותי.

"העיר מודיעין אחת מהערים הגדולות בארץ ולממשלה יש אינטרס להשקיע במקום האיכותי הזה", אומר הרב סלונים. "לפני כשלוש שנים הונחה אבן-הפינה לבית חב"ד לאחר השתדלות אינטנסיבית אצל ראש העיר הקודם של העיר".

למה הבניה התעכבה?

"נוצרו מספר שינויים בתוכניות ותהליך קבלת האישורים הנדרשים לכל שינוי שכזה היה קשה ומפרך. בערב תשעה באב אשתקד, נתן ראש-העיר מר חיים ביבס את האישור הסופי להתחלת הבניה. אמרתי לו שהתאריך הזה לא מקרי, שזה פיצוי על חורבן הבית..."

מתי התחילו ההתנגדויות למיזם?

"כבר לפני שלוש שנים כששמעו על התוכנית להקצאת שטח לבניית בית-חב"ד, התארגנה קבוצת רפורמים מהעיר נגד היוזמה וטענו "למה ניגרע...?". ב"ה, העיר שהתחילה כעיר חילונית לכל דבר, קלטה עם הזמן משפחות דתיות וחרדיות שנהרו למקום המבטיח הזה והמגמה התהפכה-העיר החלה לקבל צביון דתי. בער"ח כסלו לפני שלוש שנים הוועדה מטעם העיריה אישרה את תכנית הבסיס שלנו להקצאת שטח עבור בית-חב"ד".

מה יכלול המבנה של בית-חב"ד החדש?

"יהיה כמובן בית-חב"ד שירכז את כל הפעילות השוטפת שלנו בעיר. החל משיעורי תורה ופעילות עם ילדים ונוער, וכלה בחלוקת מזון לפני החגים. המבנה יכלול גם בית-כנסת חב"ד מפואר ומקווה טהרה בנוסח חב"ד".

לסיום, מה היית רוצה לבקש מהגולשים באתר COL?

"לשמחתנו, עבודות הבנייה החלו בחודש שעבר, אבל המלאכה עוד רבה. מה גם, שבעקבות ההתנגדות של הקוסרבטיבים למיזם כולו, באם לא נשלים את הבנייה בהקדם האפשרי השטח כולו יעבור לידיהם ל"ע. בעומדנו ערב כינוס השלוחים ה'תש"ע. אני פונה לכל אחד ואחד מאנ"ש שיכול להרים תרומה עבור בית-חב"ד, אפילו אם היא חד-פעמית. כל תרומה תתקבל בברכה ובאהבה גדולה. וברכותיהם של רבותינו ילוו אותם בחייהם".

COL נענה לסייע לבית חב"ד מודיעין המבקש את עזרת הגולשים בהרמת תרומה עבור השלמת הבניה.

לתרומה מקוונת: לחצו כאן
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.