מערכת COL | יום כ"ב חשוון ה׳תש״ע 09.11.2009

זוג נוכלים מציגים: עוקץ העמותות הגדול

זוג נוכלים הגו רעיון חדש: עוקץ של עמותות וארגוני חסד חרדים. שיטת הנוכלות הייתה פשוטה אך עם הצלחה רבה. נוכל אחד יצר קשר ישיר עם ראשי עמותות וארגוני חסד חרדים שעוסקים בסיוע לנזקקים, תוך כדי שמציג עצמו כנהג של אחד הרבנים החשובים סיפר להם כי חנות גדולה בצרפת פשטה רגל ובית המשפט קבע כי הסחורה תחולק לנזקקים  כל הפרטים
זוג נוכלים מציגים: עוקץ העמותות הגדול
(אילוסטרציה)

נטוניוז חרדים

זוג נוכלים הגו רעיון חדש: עוקץ של עמותות וארגוני חסד חרדים. שיטת הנוכלות הייתה פשוטה אך עם הצלחה רבה. נוכל אחד יצר קשר ישיר עם ראשי עמותות וארגוני חסד חרדים שעוסקים בסיוע לנזקקים, תוך כדי שמציג עצמו כנהג של אחד הרבנים החשובים סיפר להם כי חנות גדולה בצרפת פשטה רגל ובית המשפט קבע כי הסחורה תחולק לנזקקים.

המכולה לדבריו, מכילה 5,000 מעילים חדשים לילדים. וצריך "רק" לשלם עבור הובלת הקונטיינר מהנמל, לעיר שהעמותה תבקש. לצורך כך ביקש הנוכל שיפקידו לו בבנק הדואר סכום של 1,800 ש"ח ולאחר מכן לשלוח את אישור ההפקדה לפקס. עוד הציע הנוכל שאם רוצים שהקונטיינר יישאר לעד שבוע בכדי שיספיקו לפנות את כל אלפי המעילים יש לשלם 2,200 ש"ח.

תוך כדי, הנוכל השני היה מתקשר לנציגי העמותה ומציג עצמו כנהג המשאית של המכולה (הקונטיינר עם המעילים) ומספר כי הוא עושה מאמצים מרובים לשחרר את הסחורה מהנמל.

יצוין, כי תוך כדי שיחה הנוכלים היו מזכירים מספר פעמים את חברת "ממן" הידועה והגדולה שעוסקת בשירותי שילוח בינלאומי, זאת בכדי ליצור אמינות אצל ראשי העמותות והארגונים.

סדרת הטלפונים מזוג הנוכלים נמשכה מס' ימים כשבכל יום הם הבטיחו שהיום היום המשאית משחררת את הסחורה ומגיעה לעמותה, משהדבר לא התקיים הם הרבו בתירוצים והסברים שונים מדוע המכולה עדיין תקועה בנמל ולא ניתן לשחרר אותה. כשעל הדרך הם מצליחים לשכנע את חלק מהעמותות להפקיד להם עוד ועוד כספים והפעם בהיקפים של אלפי שקלים, כשברקע הם ממשיכים להזכיר את שמות הרבנים איתם הם בקשר ושמות של עמותות גדולות להם סייעו לכאורה גם בעבר.

מנכ"ל אחד הארגונים הגדולים בישראל במגזר החרדי אמר לנטוניוז, כי נראה שהנוכלים הסתמכו על-כך שהחרדים לא צופים בטלוויזיה שכן בשבוע שעבר שודרה בטלוויזיה בערוץ 2 בתוכנית כולבוטק של רפי גינת, כתבה על נוכלים שנעזרים בשירותי דואר ישראל לביצוע נוכלתם באמצעות השירות "מזומן בזמן".

שידור הכתבה לא עשתה רושם על הנוכלים ועוד הערב, הם המשיכו להתקשר למנכ"לי העמותות ולבקש מהם שיפקידו עוד כסף על-מנת "לשחרר" מהר את הסחורה שכן הפעם היא נתקעה בגלל אנשי הבטחון שתפסו את הספינה עם הנשק...

מנכ"ל העמותה הנ"ל שכבר יידע שמדובר בנוכלות, אמר לנוכל כי אין באפשרותו להפקיד עוד כסף לחשבון הבנק. כן הוא מוכן לשלם כשהסחורה תגיע.

ראשי הארגונים מסרו לחדשות חרדים - נטוניוז, כי ככל הנראה הם לא יגישו תלונה במשטרה מחשש שאותו נוכל הוא גורם עבריין או מקושר לגורמים עבריינים.

יצוין, כי חלק מהעמותות כבר פרסמו בעיתונות ובאמצעים נוספים, על חלוקה של מעילים שתערך בקרוב. עמותה נוספת אף הושיבה צוות של טלפניות גדול שיצור קשר עם כל המשפחות הנזקקות על-מנת לרשום איזה מידות מעילים דרושים להם לילדיהם.

מנהלי העמותות אמרו, כי מלבד הנזק הכספי שהנוכלים עקצו אותם, עתה הם עומדים גם בפני דרישה של כל הנזקקים שלא מבינים מדוע הם לא קיבלו מעילים לחורף על ילדיהם כפי שהובטח להם מנציגי העמותה.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.