מערכת COL | יום י"ח חשוון ה׳תש״ע 05.11.2009

מדור חדש ב-COL: מתכון מסביב לעולם

מרכז התקשורת החב"די - COL, ממשיך להפתיע עם מדור חדש, השלישי בתוך שבוע ● במסגרת המדור, תתארח אחת לשבוע - שליחה מרחבי תבל, אשר תגיש במדור מתכון מיוחד לשבת, של מאכל פופולארי מארץ שליחותה, ותכתוב מעט על השליחות במקום ● השבוע: השליחה חני קולטון מאוזבקיסטן מגישה: סומסה אוזבקי ● אם את שליחה וגם לך יש מתכון מיוחד, את מוזמנת לשלוח לכתובת המייל ונשמח לפרסמו: [email protected]  למתכון המלא
מדור חדש ב-COL: מתכון מסביב לעולם

כמה מילים על הסומסה:

ה'סומסה – כיסוני בצק משולשים ממולאים בבשר, אשר נאפים בדרך-כלל ב'טנדיר' (תנור דומה לטאבון) הם ה'מזון המהיר' של אוזבקיסטן , והם נמכרים בכל פינת רחוב.

מוצרים

1. בשר, 2. בצל, 3. שומן, (רצוי שומן כבש) 4. זרעי כמון, 5. מלח, 6. פלפל שחור, 7. (רצוי:) זרעי כוסברה, 8. בצק-עלים, 9. ביצה, 10. שומשום או פרג.

אופן ההכנה:

לוקחים את הבשר ולא טוחנים אותו, אלא קוצצים דק לריבועים קטנטנים.  בצורה כזו קוצצים גם את הבצל, מוסיפים אליהם גם את השומן (כדי שהמוצר הסופי יקבל מעט רטיבות ולא יהיה יבש), מלח, ואת זרעי הכמון, הכוסברה והפלפל השחור. נותנים להם זמן לשהות ביחד כחצי שעה, על-מנת שהבשר יקבל טעם ויתרכך.

לאחר-מכן לוקחים את בצק-העלים, ועושים ממנו צורה עגולה, מניחים בפנים את תערובת הבשר והתבלינים, מקפלים כלפי מעלה שלושה קצוות, כך שיווצר משולש, מהדקים את הקצוות והופכים בצורה שהקיפול למטה וה'למעלה' חלק.

מערבבים את הביצה עם פרג או שומשום, ומורחים על הבצק.

מכניסים לאפיה, ומוציאים כאשר הבצק מוזהב (כמו בורקס).

יוצא מעדן...

קצת על השליחות...

מקום שליחות: טשקנט, אוזבקיסטן
 
מספר שנים בשליחות: 8     
 
מספר יהודים בקהילה: 10,000 
 
על הקהילה בקצרה: עד תחילת העלייה  ב-1990 חיו באוזבקיסטן כ-250,000 יהודים, כיום חיים  כ-15,000 מהם 10,000 בבירה טשקנט.  כ- 80% מהיהודים בטשקנט הם יוצאי אירופה שהגיעו בזמן מלחמת העולם השניה, והשאר יהודיים בוכריים.

כיום פועלים בטשקנט 3 בתי כנסת שניים של העדה הבוכרית ואחד של חב"ד. 
 
פעילות: ביה"ס חב"ד וגן ילדים  "אור-אבנר" בהם לומדים 140 תלמידים כ"י ,  מקווה טהרה, מסעדה כשרה, שחיטה כשרה בכל הערים הגדולות, חברה-קדישא , מיניינים פעילים מדי יום, קונצרטים חגיגיים בחגים, חתונות, פעילות נוער ענפה, מחנות קיץ, וקורסים בנושאי יהדות.
 
מסר: כל יהודי הוא בן מלך, רק צריך לגלות לו (:

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.