מערכת COL | יום י"ח חשוון ה׳תש״ע 05.11.2009

נתניה: תושבים נגד ישיבת חב"ד

דיירי רחוב מקדונלד בנתניה, שלחמו והפגינו לפני כשלוש שנים, כנגד פתיחת בית ספר הדתי "שובו" ברחובם, הופתעו לגלות בשבוע שעבר כי במקום נפתחה ישיבת חב"ד ● "ברחוב שלנו כבר יש שלושה בתי כנסת, ומעולם לא הבענו התנגדות לפתיחתם, אבל הקמת ישיבה ברחוב כה קטן זה כמו להקים מתנ"ס", אומר אחד  התושבים ● מנכלי"ת העמותה שלה שייך המבנה שהושכר לחב"ד: "לא ברור לנו על מה מלינים השכנים"  לסיפור המלא
נתניה: תושבים נגד ישיבת חב
מבנה הישיבה ● צילום: COL

דיירי רחוב מקדונלד בנתניה, שלחמו והפגינו לפני כשלוש שנים, כנגד פתיחת בית ספר הדתי "שובו" ברחובם, הופתעו לגלות בשבוע שעבר כי במקום נפתחה ישיבת חב"ד.

אחד התושבים סיפר ל-ynet כי "בימים האחרונים שמתי לב לתנועה ערה של גברים חרדים נכנסים למתחם", מספר תושב הרחוב. "כשיצאתי מוקדם בבוקר מהבית, ראיתי בחורים צעירים הולכים עם מגבת על הכתף, מן הסתם למקווה בסביבה. שאלתי אותם, ואז הסתבר שהם פתחו כאן ישיבה, לפני שבועיים. מאחר שזו רק ההתחלה, עוד אין שלט, אבל זו ישיבה של חב"ד".

ביום חמישי בלילה כבר הרגישו דיירי הרחוב את נוכחות תלמידי הישיבה. "בערך בתשע וחצי בלילה שמענו קולות שירה", מספרת שכנה מהבית הסמוך, "ראיתי בחצר של לנ"י עשרות צעירים רוקדים במעגל ריקוד חסידי. ברחוב שלנו כבר יש שלושה בתי כנסת, ומעולם לא הבענו התנגדות לפתיחתם, אבל הקמת ישיבה ברחוב כה קטן זה כמו להקים מתנ"ס. חיי התלמידים לא מסתיימים בתום יום לימודים. מעבר לרעש, הכניסה לישיבה מחזית הרחוב מאוד מלוכלכת ויש המון אשפה הגולשת מהפחים".

דיירים ברחוב מתלוננים, כי המציאות מראה שמקום בו מוקמת ישיבה הופך עם הימים לאזור חרדי. "יש בנתניה רחובות של אוכלוסייה דתית הנסגרים לתנועה בשבת וחילוניים מכרו שם את דירותיהם ועברו למקום אחר. הרחוב שלנו בן עשרות השנים, חילוני, ואין לנו רצון לשנות את אופיו. אנו בהחלט נערכים לפנות לעיריית נתניה ולבדוק אם נתנה הסכמה לפתיחת ישיבה ברחוב שלנו ואם בכלל יש לישיבה הזאת טופס איכלוס ודברים נעשו כחוק". 

מנכ"ל לנ"י, עורכת הדין אתי פלפל, מסרה בתגובה, כי "בזמנו התנגדו תושבי הרחוב מקדונלד לפעילות בית ספר "שובו". התנגדות זו נבעה מחמת הרעש וזיהום האוויר שגרמו האוטובוסים שפעלו בהסעות התלמידים. מטרדים אלה אינם קיימים היום, ולכן לא ברור לנו על מה מלינים השכנים. נציין, כי במתחם לנ"י פעלו במשך שנים רבות מרכז ובית כנסת של הקהילה הרפורמית, לטובת תושבי העיר נתניה".

מעיריית נתניה נמסר בתגובה: "העירייה פועלת לפינוי מתחם לנ"י"

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.