מערכת COL | יום ט"ו חשוון ה׳תש״ע 02.11.2009

השר יעלון: "ההגנה הטובה ביותר - היא התקפה" ● מיוחד

בוגי יעלון, השר לעניינים אסטרטגיים, המופקד בין-השאר על 'תיק איראן', נאם באחרונה בעיר שדרות, והתייחס לאיום האיראני: "אנו ערוכים היטב ויש לנו את הדרכים והכלים להתמודד עם המצב ולהכריע" ● יעלון הביע גם את דעתו המדינית לגבי המחלוקת עם האמריקאים והבהיר מדוע לדעתו ניצחנו בעופרת יצוקה ● וגם:  שלושת הדברים שיעזרו לישראל לנצח את איראן ● לידי COL הגיע תמליל בלעדי מהנאום לסיפור המלא  
השר יעלון:
השר יעלון לאחר הנאום המפתיע, משוחח עם שליח חב"ד הרב פיזם ● צילום: COL
מאת נתי רבינוביץ, COL 

בוגי יעלון, נאום מפתיע ומיוחד נשא באחרונה השר לעניינים אסטרטגיים, המופקד גם על 'תיק איראן', במהלך אירוע סגור בשדרות.

באירוע, חש השר יעלון פתוח למדי ובין שאר הדברים, אמר בוגי לנוכחים - מסלתה ומשמנה של שדרות, בהם שליח חב"ד לעיר הרב משה-זאב פיזם, מספר דברים המביעים את עמדתו הניצית:

"כדי לבחון את המשך הדרך ולהתכונן כראוי לבאות אנו חייבים להיות מפוקחים ולהסיק מסקנות מהעבר, מאז הסכמי אוסלו עברו 16 שנה, בהם עברנו גם את הסכם וואיי, ונעשו נסיונות להגיע לשלום.

"התוצאות היו הרות אסון, קיבלנו פיגועי טרור במרכזי הערים, אוטובוסים מפוצצים, חטיפת החיילים מלחמת לבנון, ירי קסאמים לעבר שדרות והמצב רק הלך והתדרדר.

"אויבנו הבינו היטב כי אנו משדרים חולשה, העם לא היה מלוכד והחברה הישראלית הייתה במצב של התפוררות. במבצע עופרת יצוקה שהתחיל אומנם מאוחר מידי ולא הושלם כפי שהיה צריך להיות אבל בכל אופן היה מבצע טוב שהשיג תוצאות: אויבנו ראו עם מלוכד ומאוחד, מלחמה ללא פשרות, והבינו היטב את המסר.

"היום, כאשר מישהו מהצד שלהם מעז לירות קסאם או מרגמה, החמאס עצמו רודף אחריו. הם בלחץ. המסר עבד. אני, אגב, בעד 'התמגנות לדעת'. אין בזה רע שיהיה מיגון. אבל ההגנה הטובה ביותר היא התקפה.

"יש שחוששים מחילוקי הדיעות שיש לנו עם ארה"ב. אנחנו לא צריכים לחשוב על המתיחות הזמנית אלא על הטווח הארוך יותר.

"אם חפצי חיים אנו אסור לנו לוותר. ואם יש מתיחות אז שיהיה - לא יקרה מזה שום דבר. החיים חשובים יותר. אנו חייבים להיות ברורים ונחרצים, כי אם אנו מבולבלים ולא החלטיים איך נרצה שהאמריקאים והעולם לא יהיו מבולבלים?

"לגבי המצב עם איראן, אנו ערוכים היטב ויש לנו את הדרכים והכלים להתמודד עם המצב ולהכריע. בכלל, עלינו לזכור שיש לנו עליונות על כל העולם ב-3 דברים: הרוח, המוח ומעל הכל: אבינו שבשמיים. אם נהיה ברורים ותקיפים ולא נתפשר לקיומנו ובטחוננו, נוכל להבטיח שקט וביטחון לדורות הבאים".

לאחר דבריו ולאחר שגם הרב פיזם נשא דברים, שוחחו השניים והרב פיזם אמר לבוגי כי הרבי היה שמח לשמוע את דבריו.

בוגי מצידו הגיב: "אני שמח לשמוע זאת".
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.