מערכת COL | יום י"א חשוון ה׳תש״ע 29.10.2009

הרב עמאר ביקר והתרשם במוסדות חב"ד בשיקגו ● גלריה

במהלך ביקורו של הרב הראשי לישראל הרב שלמה עמאר בשיקגו לרגל חנוכת בית הכנסת הספרדי, הקדיש הרב מזמנו היקר לביקור מקיף במוסדות חב"ד ולמפגש מיוחד עם השלוחים ● הביקור הוגדר כביקור עידוד חיזוק והוקרה למוסדות חב"ד ● במהלך הביקור במתיבתא ליובאוויטש מסר הרב עמאר שיעור בנושא השיטות השונות במיקום של הר הבית ובגדרו של הכותל המערבי ● בהמשך, נערך מפגש עם השלוחים במהלכו נשא דברים השליח הראשי למדינת אילינוי הרב דניאל מוסקוביץ שסיפר על פעילות השלוחים לתמונות
הרב עמאר ביקר והתרשם במוסדות חב
הרב הראשי לישראל הרב שלמה עמאר עם השליח הראשי למדינת אילינוי הרב דניאל מוסקוביץ ● צילום: COL
במהלך ביקורו של הרב הראשי לישראל הרב שלמה עמאר בשיקגו לרגל חנוכת בית הכנסת הספרדי, הקדיש הרב מזמנו היקר לביקור מקיף במוסדות חב"ד ולמפגש מיוחד עם השלוחים. ביקור שהוגדר כביקור עידוד חיזוק והוקרה למוסדות חב"ד.

הביקור התחיל בבית ספר תיכון לבנות. לאחר דברי פתיחה ע"י ראש המוסד הרב ברוך הרץ, דיבר הרב עמאר דברי עידוד וחיזוק ועורר אותן בכך שהן לומדות במוסד של הרבי, ובמילא הן כמו שגרירים. "כל אחד מסתכל עליכן כאילו שאתם מייצגים את הרבי, ולכן צריכה להיות ההנהגה בהתאם", אמר הרב עמאר. בסיומו התרגש לראות את צאצאיו של הרב שלמה מטוסוב ע"ה אשר למד במוסדותיו במרוקו.

משם המשיך הרב עמאר לביקור במתיבתא ליובאוויטש, והביע את התפעלותו מכמות התלמידים. פתח בדברים מנהל המוסד הרב משה פרלשטיין וכן ראש הישיבה הרב אליהו סילברברג. לאחר מכן מסר הרב עמאר לתלמידים שיעור בנושא השיטות השונות במיקום של הר הבית ובגדרו של הכותל המערבי, ועורר שוב את התלמידים בהיותם שגרירים של הרבי.

משם המשיך הרב עמאר למפגש עם השלוחים בהנחיית הרב מנחם סלבטיצקי שליח חב"ד לדוברי עברית. דבר תורה נשא הרב יצחק וולף ראש מוסדות החינוך. השליח הראשי למדינת אילינוי הרב דניאל מוסקוביץ סיפר על פעילות השלוחים וממענות שקיבל מהרבי ובסיומו העניק לרב הראשי מזכרת אישית את הקונטרס 'ביקור שיקאגא' מביקורו של אדמו"ר הריי"צ נ"ע.

בהתרגשות גלויה לקח הרב את הקונטרס וסיפר סיפור מעניין מאדמו"ר הריי"צ אודות טעם אמירת לחיים על יי"ש ששמע מרב חשוב הנמנה על ציבור הליטאי. 

אחד השלוחים הרב מאיר חי בן-חיון סיפר מילדותו במרוקו, והתברר כי הוא והרב עמאר שיח מעניין בו התברר ששניהם הינם בוגרי אותו מוסד "נוה שלום". השיחה גלשה לסיפורים וחוויות מחכמי מרוקו שהכירו ומפעילות חב"ד שם.

בהמשך דיבר הרב בהתפעלות מביקוריו אצל בתי חב"ד בעולם וגודל ההצלחה בהפעולות, ומתקופת לימודו בחב"ד במרוקו, ומגודל ההערצה שהיה לכולם להרב שלמה ע"ה מטוסוב, שהחשיבוהו לאיש קדוש. ועורר שוב על האחריות שיש להשלוחים שמייצגים את הרבי בכל עניניהם, וכמו בכל מדינה השגריר מייצג את המדינה עד"ז כאן כל אחד מייצג את הרבי בכל. ביקורו בשיקגו ובמוסדות חב"ד הותירה רושם רב.
הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.