מערכת COL | יום י' חשוון ה׳תש״ע 28.10.2009

האתרוג והקהילה: מי ביקש לזייף?

גולש אנונימי בשם "מנדי" שיגר למדור "משטרת הפוטושופ" החוקר תמונות אמיתיות ומזויפות באינטרנט את התמונה הזאת שפורסמה בחג הסוכות באתר COL. "אלוף העולם לשעבר בהרמת משקלות? אתרוג מפלסטיק? או פוטושופ?" שואל המדור, ומשיב: "אנחנו ממש לא מבינים את התמונה הזאת. זה לא שאנחנו לא יודעים אם היא מזויפת או לא: היא מזויפת, בזה אין ספק:  אלא שהיהודי והדלעת לא באמת נמצאים שם, ואת זה אנחנו יודעים דווקא משום שהפוטושופיסט טרח והוסיף להם צל"... להמשך הכתבה
האתרוג והקהילה: מי ביקש לזייף?

הצילום לקוח מאתר חב"ד און-ליין, ואנחנו מניחים שהקהילה שבה מדובר היא קהילת חב"ד - אנחנו לא יודעים איזה עוד קהילות יסערו מצילום של אתרוג גדול במיוחד. אם בכלל מדובר באתרוג. בכל אופן, אנחנו ממש לא מבינים את התמונה הזאת. זה לא שאנחנו לא יודעים אם היא מזויפת או לא: היא מזויפת, בזה אין ספק. השאלה היא למה.

קודם כל, ה"אתרוג" בתמונה לא ממש נראה כמו אתרוג. הוא נראה כמו דלעת, ולא דלעת בגודל חריג במיוחד. אז יש לנו כאן ככל הנראה צילום של יהודי המחזיק בשתי ידיו דלעת גדולה וירוקה, והחלק הזה של התמונה הוא כנראה אמיתי.

השאלה היותר תמוהה היא איפה הוא עומד, ולמה. הרקע של התמונה נראה כמו עיר אירופאית (פריז?), אלא שהיהודי והדלעת לא באמת נמצאים שם, ואת זה אנחנו יודעים דווקא משום שהפוטושופיסט טרח והוסיף להם צל. הצל שלכם - בזמן שאתם עומדים על הרצפה - יכול לגעת בכם בנקודה אחת בלבד: בכפות הרגליים. לעומת זאת, הצל של אותו יהודי "נוגע" בו בדיוק בתחתית התמונה - כלומר, בערך בברכיים. ובכלל - הצל מוטל לצד ימין, בעוד שבפניו של היהודי, זה הצד הצללי שמוצל. מסקנה קלה: הוא (כנראה) באמת מחזיק ירק גדול, אבל הוא לא באמת עומד בפריז.

השאלה היא למה שמישהו יטרח לזייף תמונה של איש מחזיק אתרוג גדול בפריז. זאת נראית כמו מין חידת הגיון. אולי מסתתר בתמונה ביטוי עברי, או משהו? "כגודל האתרוגים כך גודל הפריזאים"? "משנכנס פריז מרבין באתרוג"? "כל הדרכים מובילות לפריז והאתרוגים שם ממש גדולים"? באמת שאין לנו מושג.

הוסף תגובה
0 תגובות
נצפה באתר
עוד באתר
 
העלאת תמונה
x
גרור תמונה לכאן
או
העלה תמונה
ביטול
תייג
טוען תמונות...
שגיאה!
    אישור
    מעלה תמונות...
    התמונות הועלו בהצלחה
    ויפורסמו לאחר אישורן
    התמונות תויגו בהצלחה
    ויוצגו במערכת התמונות
    המשך
    מתוך
    x
    תודה שנרשמת!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    עדכון הנתונים נשמר בהצלחה!
    מבטיחים לשלוח רק את הדברים הכי מעניינים :)
    x
    קיבלנו את בקשתך, לא נשלח יותר הודעות...
    באפשרותך תמיד להתחבר חזרה ולהינות מהעדכונים המעניינים ביותר.